Atunci când o companie devine plătitoare de TVA, apar mai multe implicații fiscale, printre care și posibilitatea de a deduce TVA-ul aferent bunurilor aflate în stoc, dar și TVA-ul aferent mijloacelor fixe achiziționate. Citește articolul
Din 2017, contribuabilii care sunt reînregistraţi ca plătitori de taxă pe valoarea adăugată (TVA) pot refactura cu taxă către clienți toate vânzările pe care le-au realizat în perioada în care au avut codul anulat, putând astfel să recupereze TVA-ul plătit, spre deosebire de situaţia întâlnită până la finalului anului trecut. Noile prevederi aplicabile firmelor care îşi recapată codul de TVA sunt incluse într-un act normativ publicat luna trecută în Monitorul Oficial şi care a modificat Codul fiscal la 1 ianuarie 2017. Citește articolul
Am trecut vara asta prin niște încercări de obținere a codului de TVA pentru câțiva clienți. Momentan, încă așteptăm răspusurile și asta este o veste bună. Deși procedurile sunt începute din aprilie, mai sau iunie, faptul că încă nu ne-au dat cu flit e o veste bună. Important este că mai e o șansă. Citește articolul
Codul fiscal prevede mai multe cazuri în care societățile pot ajunge să-și piardă codul de TVA. În acest context, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a aprobat recent un act normativ care stabilește procedurile de urmat în cazul în care contribuabilii solicită reînregistrarea în scopuri de TVA. Citește articolul
Pentru a fi desfășurată în mod legal, pentru activitatea de freelancer, care presupune și încasarea unor sume de la colaboratori externi, în prezent există mai multe moduri de declarare a veniturilor. Citește articolul
Fiscul a actualizat procedura de declarare a inactivității unui contribuabil, printr-un ordin publicat recent în Monitorul Oficial. Actul normativ conține o procedură particularizată în funcție de fiecare situație prevăzută de Codul de procedură fiscală care duce la declararea inactivității contribuabilului și, prin urmare, la anularea codului de TVA. ANAF are posibilitatea de a anula înregistrarea în scopuri de TVA în mai multe situații care sunt reglementate de Codul de procedură fiscală. Citește articolul
Peste 2000 de firme nu au reusit sa indeplineasca in perioada februarie – aprilie criteriile necesare pentru obtinerea codului de TVA, se mentioneaza intr-un comunicat al ANAF, remis astazi redactiei. Printre cele mai importante criterii care nu au fost intrunite si care au condus la refuzul inregistrarii in scop de TVA se numara detinerea de catre administratorul care a solicitat codul de TVA a calitatii de asociat sau administrator in societati cu restante la stat. Citește articolul
Firmele care solicita inregistrarea in scopuri de TVA trebuie sa completeze din 1 februarie formularul 088, prin care sa justifice intentia si capacitatea de a desfasura activitate economica. Desi, legislatia in vigoare nu cuprinde instructiuni pentru completarea declaratiei, totusi in practica exista anumite zone de risc pe care firmele ar putea sa le aiba in vedere atunci cand intocmesc documentatia pentru obtinerea codului de TVA. Citește articolul
Inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata se realizeaza, din nou, fara controlul efectuat de Fisc la sediul social al firmelor, in conditiile in care aceasta verificare a fost introdusa in legislatie in anul 2011. Noua masura este prevazuta intr-un act normativ care se aplica din 1 februarie 2015. In plus, recentele dispozitii au eliminat si grila de evaluare a firmelor si punctajul pe care acestea trebuiau sa il obtina pentru a primi codul de TVA. Citește articolul