Regulamentul european privind produsele provenite din defrișări („European Union Deforestation Regulation” - EUDR), care interzice comercializarea unor astfel de mărfuri în spațiul comunitar, dar și exportul acestora către alte piețe, va intra în vigoare la 31 decembrie 2025. Termenul a fost amânat cu un an, astfel că cei implicați în operațiuni cu produsele vizate au la dispoziție o perioadă suplimentară de timp să se pregătească pentru conformare - aspect benefic, având în vedere complexitatea procedurilor pe care le impune reglementarea. În România, pe lângă alte domenii, cum ar fi zona de retail, este anticipat un impact semnificativ asupra industriei auto, în special producția de anvelope din cauciuc. Citește articolul
Fișele de control pe care Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) le-a făcut publice pe pagina de internet a instituției pot fi folosite ca ghid de către comercianți, ele indicând nu numai direcțiile de control ale inspectorilor, ci și bornele de bune practici pe care firmele ar trebui să le atingă pentru a nu intra sub incidența sancțiunilor drastice pe care ANPC le poate aplica. Astăzi, despre modul în care se desfășoară controalele adresate comercianților de autovehicule. Inducerea în eroare a unui client îl poate costa pe comerciant de câteva ori mai mult decât valoarea mașinii vândute. Citește articolul
O companie care activa, în esență, în domeniul construirii de autovehicule a aplicat eronat facilitățile fiscale pentru domeniul construcțiilor, astfel că Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a recalculat taxele salariale plătite la stat și a făcut impuneri suplimentare. Speța este prezentată într-un raport recent referitor la controalele fiscale terminate în iulie 2023. Citește articolul
Companiile care activează în industria auto din România sunt preocupate, în această perioadă, de numeroase aspecte care țin de activitatea de bază, de tendințele din piața europeană și globală, de planurile autorităților din întreaga lume cu privire la reducerea emisiilor poluante, dar și de cerințele de raportare fiscală tot mai complexe la care trebuie să se conformeze în perioada următoare. Din aceste considerente, jucătorii din acest domeniu trebuie să intre în 2023 pregătiți pentru a face față în primul rând provocărilor pe termen scurt, reprezentate de implementarea noilor sisteme de raportare, precum SAF-T, RO e-Factura sau RO e-Transport, astfel încât să economisească resurse pentru transformările necesare pe termen lung, pentru a ține pasul cu evoluțiile din piață. Citește articolul
Regulamentul 852/2020, numit și taxonomia europeană, definește o listă a activităților prietenoase cu mediul înconjurător care îndeplinesc anumite obiective de mediu și stabilește criteriile tehnice de performanță pe care o anumită activitate trebuie să le îndeplinească pentru a atinge aceste obiective de mediu. Lista conține trei tipuri de activități: cele primare, care contribuie direct la atingerea obiectivelor, cele de tranziție, pentru care nu există o alternativă viabilă cu nivel scăzut de emisii de CO2 din punct de vedere tehnologic și economic, dar care sprijină tranziția către o economie neutră din punctul de vedere al emisiilor de CO2 prin stabilirea unor praguri pentru determinarea celor mai performante companii din industrie, și cele suport, care facilitează indirect activitățile primare. Citește articolul
Activitățile de cercetare-dezvoltare au reintrat, în ultimii ani, în sfera de interes a companiilor ce activează în industria auto din România, în special sub impulsul politicii derulate la nivel european de stimulare a retehnologizării, a reducerii emisiilor poluante și, tot mai accentuat, de electrificare a întregului sector. Vorbim însă și despre beneficii concrete atât la nivelul companiilor -- valoarea adăugată a produselor și menținerea statutului de jucători competitivi în piață --, cât și la nivelul angajaților, reflectate în salarii mai mari și stimularea cercetătorilor să se implice în astfel de activități în România. Citește articolul
Anul acesta au fost clarificate și stabilite noi aspecte pentru domeniul auto din România. Astfel, s-a stabilit că amenda pentru lipsa rovinietei trebuie comunicată în două luni de la încheierea procesului-verbal și că cei care vor să-și vândă mașina trebuie să depună un singur act la organul fiscal local. De asemenea, modelul cărții de identitate a vehiculului a fost schimbat, asigurarea de răspundere civilă auto (RCA) are un cadru legal nou, timbrul de mediu a fost declarat ilegal într-o oarecare măsură, iar autoritățile au introdus temporar tarife maxime RCA. În plus, mașinile parcate neregulamentar vor putea fi ridicate din nou începând din 2017. Citește articolul