Firmele sunt întotdeauna în căutarea unor soluții prin care să poată sa-și optimizeze rezultatele. Dar, de multe ori, se iau niște decizii în pripă, fără o analiză prealabilă și apoi se constată căci rezultatele se lasă așteptate. Unul dintre motivele pentru care întâlnim aceste situații îl reprezintă lipsa unui proces de monitorizare și analiză a performanțelor firmei și luarea deciziilor in baza acestor analize. Cum pot firmele să controleze performanțele și să identifice cele mai bune idei de optimizare? Un instrument din Managementul Financiar foarte valoros îl reprezintă analiza performanței firmei, deoarece “Ceea ce nu măsori, nu poți îmbunătăți”. De aceea, în acest articol vă propun cinci tipuri de analiză prin care fiecare firmă poate sa-și analizeze performanța și apoi să identifice cele mai bune soluții de optimizare. Citește articolul
Auzim aproape zilnic de bitcoin, blockchain, de automatizare, de inteligență artificială și ajungem să ne întrebăm cum reacționează companiile și autoritățile la aceste tendințe. La nivelul Uniunii Europene, autoritățile fiscale sunt primele care au reacționat și au implementat procese de raportare fiscală digitalizate. Activitatea de administrare fiscală, precum și procesul de combatere a fraudei în domeniul taxei pe valoarea adăugată au fost mult eficientizate în anumite state membre, iar relațiile de cooperare economică și financiară dintre state se află într-un proces semnificativ de îmbunătățire. Citește articolul
Orice firmă dorește să aibă un profit cât mai bun pe care să-l îmbunătățească în timp. Top managerii și middle managerii sunt evaluați și vor avea obiective legate de controlul costurilor și îmbunătățirea profitului la nivelul centrelor de cost sau profit. Înarmați cu aceste instrumente managerii vor avea o misiune mai ușoară. Citește articolul
Dacă am compara o întreprindere cu un organism, analiza de diagnostic urmărește, în ambele situații, determinarea stării de sănătate, identificarea tuturor problemelor existente și propunerea acelor măsuri de corecție care se impun. Orice societate își desfășoară activitatea în cadrul unui mediu dinamic, fiind supusă influențelor externe provenite atât de la concurenți, cât și de la clienți și furnizori. Identificarea din timp a problemelor și oferirea unor soluții pentru eliminarea acestora poate asigura societății premisele unei dezvoltări optime în viitor. Citește articolul