Efectele schimbărilor climatice și creșterea transparenței privind lanțurile de aprovizionare, diversitatea, echitatea sau incluziunea au dus la schimbarea cerințelor clienților și angajaților, la precauția investitorilor, precum și la creșterea semnificativă a nivelului de legiferare în domeniul sustenabilității, pe fondul tratatelor europene și internaționale, cum ar fi Pactul verde european (Green Deal) sau Acordul de la Paris. Cu alte cuvinte, companiile se confruntă cu presiuni imense pentru a acționa în domeniul sustenabilității și de a se conforma unor reglementări din ce în ce mai stricte. Cu toate acestea, pare că în substanța se realizează încă puțin în îndeplinirea criteriilor ESG. Poate fi vorba despre un decalaj între intenții și realitate? Citește articolul
V-ați întrebat vreodată de ce piața de software de management al proceselor de business, intitulată Business Process Management (BPM), este atât de mică în România? Și, mai important, dacă va crește vreodată? Pandemia de COVID-19 poate fi chiar contextul de care piața de BPM avea nevoie pentru a câștiga tracțiune și a-și atinge adevăratul potențial. Conform raportului Global Mobile Business Process Management Market pentru perioada 2016 - 2022, piața globală de BPM va ajunge la 3,7 miliarde de dolari până în 2022, cu o rată anuală de creștere de 21,5%. Iar România cu siguranță contribuie la evoluția acestei piețe. Citește articolul
Firmele sunt întotdeauna în căutarea unor soluții prin care să poată sa-și optimizeze rezultatele. Dar, de multe ori, se iau niște decizii în pripă, fără o analiză prealabilă și apoi se constată căci rezultatele se lasă așteptate. Unul dintre motivele pentru care întâlnim aceste situații îl reprezintă lipsa unui proces de monitorizare și analiză a performanțelor firmei și luarea deciziilor in baza acestor analize. Cum pot firmele să controleze performanțele și să identifice cele mai bune idei de optimizare? Un instrument din Managementul Financiar foarte valoros îl reprezintă analiza performanței firmei, deoarece “Ceea ce nu măsori, nu poți îmbunătăți”. De aceea, în acest articol vă propun cinci tipuri de analiză prin care fiecare firmă poate sa-și analizeze performanța și apoi să identifice cele mai bune soluții de optimizare. Citește articolul
Întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri) trebuie să-și continue activitatea cu mare atenție, în perioada următoare, dacă vor să-și păstreze afacerile funcționale, în contextul crizei coronavirusului. Din acest motiv, specialiștii Federației Internaționale a Contabililor au emis o serie de recomandări financiare și strategice pentru IMM-uri. Citește articolul
În afaceri, greșelile sunt inevitabile. O statistică spune că, la nivel mondial, aproximativ jumătate din afacerile nou deschise rezistă doar cinci ani și doar o treime din ele ajung la peste 10 ani. Cu toate că există o mulțime de motive pentru care un IMM poate eșua, cel mai des întâlnite sunt cele financiare. Unele erori sunt minore și pot fi corectate, însă unele, ce implică sume considerabile de bani, pot duce chiar la faliment. Citește articolul
Orice firmă dorește să aibă un profit cât mai bun pe care să-l îmbunătățească în timp. Top managerii și middle managerii sunt evaluați și vor avea obiective legate de controlul costurilor și îmbunătățirea profitului la nivelul centrelor de cost sau profit. Înarmați cu aceste instrumente managerii vor avea o misiune mai ușoară. Citește articolul