În ultima perioadă, inspectorii fiscali și-au intensificat controalele inopinate la firme, conform specialiștilor Deloitte România, acestea fiind axate inclusiv pe verificarea dotării cu noile case de marcat. Practic, deși Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuia să vină cu acele reguli pentru stabilirea riscului fiscal al tuturor contribuabililor, instituția a demarat o serie de controale pentru a aduna informații suplimentare pentru a finisa respectivele reguli. Citește articolul
În acest an, parlamentarii au introdus obligația dotării cu case de marcat pentru două noi categorii de companii, iar acestea trebuie să se conformeze în următoarele trei luni și ceva. Mai precis, vizate sunt firmele de transport rutier local de persoane și firmele care dețin automate comerciale. Citește articolul
În mod obișnuit, inspectorii fiscali verifică obligația de dotare cu case de marcat și de emitere a bonurilor fiscale la afaceri întâlnite la tot pasul. Comerțul cu amănuntul, alimentația publică, serviciile de înfrumusețare și service-urile auto se află, astfel, în prim-plan, conform unui bilanț publicat recent de Direcția Generală Antifraudă Fiscală din cadrul Fiscului. Citește articolul
Dacă au automate pentru vânzarea produselor sau serviciilor, firmele vor fi obligate să le doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic, însă vor fi scutite de emiterea bonurilor fiscale sau a facturilor, conform unui act normativ care a fost oficializat recent și care se va aplica de mâine. Totuși, va exista și o excepție: automatele la care se vând produse energetice. Citește articolul
Companiile care au automate prin intermediul cărora se vând produse sau servicii vor fi obligate să și le doteze, până la finele anului 2019, cu aparate de marcat cu jurnal electronic, conform unei legi semnate recent de șeful statului. Totuși, automatele vor fi exceptate de la obligația tipăririi bonurilor fiscale. Citește articolul
Din vara lui 2018, operatorii economici trebuie să folosească numai aparate de marcat cu jurnal electronic. În acest sens, firmele care folosesc astfel de aparate sunt obligate să transmită Fiscului lunar anumite date, cum ar fi cele din bonul fiscal sau informații referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal. Obligația trebuie îndeplinită până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, începând cu informațiile aferente lunii august 2018. Pentru mai 2019, informațiile se raportează până azi. Citește articolul
Parlamentarii au decis miercuri că firmele care au automate comerciale, prin intermediul cărora se vând produse sau servicii, vor fi obligate să și le doteze anul acesta cu aparate de marcat cu jurnal electronic. Totuși, dotarea cu acest nou tip de aparat va fi posibilă numai după ce Guvernul va stabili configurația și caracteristicile acestuia și după ce distribuitorii vor obține autorizarea de a-l pune pe piață. Citește articolul
Procesul înlocuirii vechilor case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic se desfășoară cu mare greutate în continuare, deși Fiscul a început de câteva luni controale agresive la companii. Autoritățile estimau că procesul se va finaliza până luna asta, însă momentan abia jumătate dintre aparatele vechi au fost înlocuite. Asta înseamnă că mult-așteptata conectare a caselor de marcat la sistemul național de monitorizare mai trebuie să... aștepte. Citește articolul
Începând din luna mai 2019, inspectorii Fiscului amendează și suspendă activitatea companiilor care la momentul controlului nici măcar nu și-au comandat case de marcat cu jurnal electronic, conform unui comunicat de presă recent al Ministerului Finanțelor Publice (MFP). La mijlocul lunii martie 2019, Fiscul a început controale agresive la firme, după ce a observat că acestea și-au cam pierdut interesul pentru înlocuirea caselor de marcat cu jurnal tipărit. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală a anunțat că începe astăzi o campanie de controale „agresive” în privința caselor de marcat fiscale. Potrivit Fiscului, inspectorii antifraudă vor verifica atât firmele care nu și-au achiziționat încă aparate electronice de marcat, cât și pe cele care le-au cumpărat, dar nu le-au pus încă în funcțiune. ANAF a precizat că inspectorii vor impune termene scurte de conformare, acolo unde găsesc nereguli, și vor reveni în control să verifice implementarea măsurilor, urmând să dea amenzi dacă firmele nu s-au ținut de dealineuri-le impuse la verificări. Sancțiunile pot ajunge până la 10.000 de lei și pot fi corelate inclusiv cu suspendarea activității. Citește articolul