avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 210 soluții astăzi
Acasă Subiect: inlocuire case de marcat
Subiect: inlocuire case de marcat
ACCES PREMIUM

Folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic: Câteva aspecte explicate de ANAF firmelor

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Martie 2019 | 0 | 4449 | Timp de citire: 4 min.

Obligația de a trece la noile aparate de marcat, cele cu jurnal electronic, a fost introdusă practic în legislația noastră anul trecut, dar pune în continuare semne de întrebare printre contribuabili și contabilii lor. De curând, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a mai oferit câteva lămuriri privind utilizarea acestor aparate, dintre am selectat azi cele mai importante. Citește articolul

ACCES GRATUIT

O casă de marcat nu poate fi folosită în mai multe locuri. Cum procedezi când ai și vânzare ambulantă, și magazin?

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
4 Martie 2019 | 0 | 6053 | Timp de citire: 5 min.

Orice casă de marcat poate fi folosită pentru un singur punct de lucru. Chiar și când utilizatorul are ocazional activitate ambulantă, în cadrul unor târguri sau expoziții, nu se poate folosi de același aparat pe care îl are deja fiscalizat pentru sediul fizic al unui magazin. Citește articolul

ACCES PREMIUM

MFP anunță când vor fi conectate noile case de marcat la sistemul național de monitorizare

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Februarie 2019 | 0 | 3352 | Timp de citire: 3 min.

Procesul de înlocuire a vechilor case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic este în plină desfășurare în momentul de față și oficialii Ministerului Finanțelor Publice (MFP) estimează că până la mijlocul anului ar trebui să fie finalizat. Abia apoi, după ce toate casele vechi de marcat sunt scoase din funcțiune, se poate vorbi de conectarea noilor aparate la registrul național al Fiscului. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Cum puteți verifica online dacă o casă de marcat este în evidența ANAF

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Februarie 2019 | 0 | 6146 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a fi folosite legal, toate casele de marcat fiscale cu jurnal electronic trebuie înregistrate la Fisc după achiziționare. Orice firmă poate verifica dacă o casă de marcat a fost sau nu înregistrată în evidența Fiscului într-un mod foarte simplu, prin accesarea unei aplicații online, disponibile pe pagina de internet a ANAF. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Ce caracteristici tehnice trebuie să bifeze obligatoriu casa ta de marcat, ca să nu te amendeze Fiscul

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
30 Ianuarie 2019 | 0 | 2582 | Timp de citire: 3 min.

Toatele casele de marcat electronice trebuie să respecte câteva condiții tehnice obligatorii pentru a fi conforme cu legislația. Spre exemplu, este important să aibă anumite elemente de conectivitate care să permită comunicarea cu serverele Fiscului, atunci când acestea vor deveni funcționale, dar și să asigure criptarea datelor transmise. Dacă achiziționează case de marcat electronice care nu au toate elementele impuse de normele tehnice ale Finanțelor, firmele riscă amenzi similare ca și cele care nu și-au înlocuit deloc aparatele de marcat fiscale vechi cu cele de nouă generație. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Orice modificare legată de casele de marcat electronice trebuie anunțată la Fisc în cel mult cinci zile

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
28 Ianuarie 2019 | 0 | 2809 | Timp de citire: 2 min.

Modificarea punctului de lucru al unei case de marcat electronice, furtul aparatului sau închiderea unui magazin unde funcționa o casă de marcat sunt toate modificări ce trebuie anunțate obligatoriu la Fisc, altfel există riscul unor amenzi consistente. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Declarația A4200: cum se poate depune și ce tipuri de probleme poți întâmpina la transmitere

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
22 Ianuarie 2019 | 0 | 4551 | Timp de citire: 4 min.

Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei obligații, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Reminder Casele de marcat electronice: Cum procedezi când se defectează un aparat

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
18 Ianuarie 2019 | 0 | 2934 | Timp de citire: 4 min.

Atunci când casele de marcat electronice se defectează și nu mai funcționează la parametrii normali, este esențial să contactați unitatea de service și să nu încercați să le rezolvați singuri pentru că riscați să pierdeți garanția pentru aparate și chiar le puteți produce defecțiuni permanente, vă sfătuiesc specialiștii din domeniu. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Case de marcat electronice: ce servicii trebuie să primești neapărat la achiziția unui astfel de aparat

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
10 Ianuarie 2019 | 0 | 2120 | Timp de citire: 3 min.

Aproape 300 de distribuitori au fost autorizați de Ministerul de Finanțe să vândă case de marcat electronice, însă serviciile adiacente pe care ei le oferă variază substanțial: unii comercializează doar aparatele în sine, orice alt serviciu fiind taxat separat, alții acordă gratuit și service-ul pentru aparate sau mentenanța lor, ba chiar și asistență în tot procesul de fiscalizare a acestora. Există, totuși, o serie de servicii minimale pe care ar trebui să vă asigurați că le primiți odată cu achiziția unui aparat de marcat electronic. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Retrospectivă 2018

Firmele și înlocuirea vechilor case de marcat: Șase noutăți apărute în 2018

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Decembrie 2018 | 0 | 1365 | Timp de citire: 2 min.

Mult-amânata înlocuire a tuturor caselor de marcat din România a fost pusă în practică, în sfârșit, în cursul anului 2018. Aceasta e în plină defășurare și are șanse mari să se întindă până în prima parte a anului 2019. Ca să fie posibilă introducerea noilor case de marcat, autoritățile au operat mai multe modificări în cursul anului curent. Citește articolul