Recent, în spațiul public au apărut unele îngrijorări legate de conectarea caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul Fiscului și eliminarea declarației A4200. Deși contabilii se tem că finalizarea procesului ar putea însemna mai multă muncă pentru ei, reprezentanții programelor de contabilitate, ai Patronatului Caselor de Marcat și ai Fiscului spun că lucrurile sunt departe de a sta așa. Citește articolul
Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei reglementări, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Depunerea formularului se poate face și automat, prin intermediul unor aplicații care citesc memoria casei fiscale, extrag datele și, apoi, le trimit direct la ANAF. O aplicație de acest tip este foarte utilă și companiilor care au un număr mai mare de case de marcat, deoarece permite gestionarea de la distanță a datelor trimise de casele fiscale, astfel încât utilizatorii pot afla imediat dacă unul dintre aparate nu a scos raportul Z, dacă nu funcționează sau dacă are o problemă. Citește articolul
Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei reglementări, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Mihaela Iuliana Zabet, Chief Accountant la Sensiblu, povestește despre soluția automată pe care lanțul de farmacii, care operează cu peste 200 de case de marcat, a adoptat-o pentru a se achita de această obligație. Citește articolul
Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei obligații, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Citește articolul
Folosirea caselor de marcat electronice și depunerea formularelor aferente ridică deja semne de întrebare din partea utilizatorilor noilor aparate, întrebări la care Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a încercat să ofere câteva lămuriri de curând. De pildă: cine trebuie să depună efectiv declarațiile lunare, dacă formularele trebuie depuse pentru fiecare aparat în parte, dacă se pot face rectificări la declarații ș.a.m.d. Citește articolul