Șoferii pot să lucreze pentru aplicațiile de ridesharing numai în măsura în care cazierul lor este curat, prevede Ordonanța transportului alternativ. Documentul a fost oficializat recent de Guvern pentru a stabili regulile în care pot activa în România aplicațiile de ridesharing precum Uber sau Bolt. Citește articolul
Este a doua oară când Curtea Constituțională a României (CCR) trimite înapoi în Parlament o propunere legislativă ce prevede modificări la Codul rutier în privința amplasării radarelor. În forma analizată de CCR, propunerea prevede că polițiștii nu vor mai putea instala radare pe mașinile neinscripționate sau care nu sunt amplasate în locuri vizibile și nu le vor mai putea folosi decât dacă sunt îmbrăcați cu uniforma specifică, iar radarele de tip pistol nu vor mai putea fi folosite la mai mult de zece metri de mașina de poliție. Citește articolul
Ordonanța transportului alternativ, așa cum este cunoscut oficial ridesharing-ul la noi, prevede anumite costuri pentru autorizarea unei mașini. Însă acestea sunt doar costurile minime implicate de procedură, cel puțin teoretic, deoarece vor putea interveni și alte costuri. Citește articolul
Ridesharing-ul (sau transportul alternativ, cum este cunoscut oficial la noi) este reglementat, mai nou, prin ordonanță de urgență. Acest act prevede că șoferii care lucrează pentru aplicațiile precum Uber sau Bolt au aproximativ patru luni ca să intre în legalitate, proces ce va implica parcurgerea mai multor pași. Citește articolul
Șoferii care lucrează pentru firmele care dețin aplicații de ridesharing, pentru a obține venituri, vor putea să transporte persoane cu mașina numai în anumite condiții stricte, conform ordonanței transportului alternativ. Una dintre acestea va fi că șoferii vor fi obligați să folosească aparate de marcat și să dea clienților bonuri fiscale, însă numai dacă plățile se fac fizic la finele curselor (cu numerar sau card bancar). Dacă plățile se vor face automat, prin intermediul aplicațiilor de ridesharing, casa de marcat nu va fi obligatorie. Citește articolul
Ordonanța de urgență care reglementează, în premieră, ridesharing-ul în România a apărut astăzi în Monitorul Oficial. Aceasta prevede că șoferii care lucrează acum pentru aplicații precum Uber sau Bolt vor avea exact patru luni la dispoziție pentru a intra în legalitate, altfel vor risca sancționarea. Citește articolul
Șoferii care lucrează acum pentru aplicații de ridesharing precum Uber sau Bolt vor putea continua să facă asta numai în anumite condiții ce vor fi reglementate curând prin ordonanță de urgență. În acest sens, un proiect de OUG privind ridesharing-ul, care este foarte asemănător cu un proiect de lege aflat deja în dezbaterile parlamentarilor, a fost adoptat marți de Executiv și urmează să apară în Monitorul Oficial. Citește articolul
În cazul unui accident de circulație, șoferii implicați sunt obligați la unele acțiuni în funcție de natura evenimentului (cu victime sau fără), conform Codului penal. În cazul în care vehiculele implicate sunt doar avariate, șoferii trebuie să le scoată în afara șoselei și să aștepte organele de poliție, însă părăsirea locului accidentului în cazul în care acesta s-a soldat cu victime este interzisă și pedepsită cu închisoarea. Codul penal prevede însă câteva situații în care conducătorii auto pot pleca de la locul faptei, iar recent, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a stabilit încă o situație în care conducătorii auto pot pleca de la locul accidentului fără a fi pedepsiți de legislația în vigoare. Citește articolul
De-acum există o situație nouă în care șoferii au voie să părăsească locul unui accident rutier, fără să riște pedeapsa cu închisoarea, conform unei decizii a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ), care a apărut astăzi în Monitorul Oficial. Concret, este vorba de situația în care un șofer provoacă singur un accident rutier și este singurul rănit. Citește articolul
Un șofer poate fi condamnat la închisoare, pentru că a condus sub influența alcoolului sau a drogurilor, chiar dacă motorul mașinii n-a fost pornit efectiv, reiese dintr-o decizie a Înaltei Curți de Casație și Justiție (ICCJ) care a fost publicată joi în Monitorul Oficial. Șoferii care se urcă beți sau drogați la volanul mașinii riscă să ajungă la închisoare pentru o perioadă de cinci ani. Citește articolul