avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 443 soluții astăzi
Acasă Subiect: semnare electronica acte munca
Subiect: semnare electronica acte munca
ACCES PREMIUM

Digitalizarea și hibridizarea relațiilor de muncă: De la telemuncă la legiferarea semnăturii electronice în domeniu

Dan Năstase în Resurse umane
Consilier juridic specializat în relații de muncă,
15 Ianuarie 2021 | 1 | 1796 | Timp de citire: 4 min.

Transformarea relațiilor de muncă este un proces continuu, iar asta nu ar trebui să ne sperie. Se spune că nu supraviețuiește cel mai puternic membru al speciei, nici cel mai inteligent, ci cel care reușește să se adapteze cel mai bine schimbării. Unele meserii, ocupații sau chiar profesii aproape că au dispărut, altele s-au transformat și s-au adaptat noilor cerințe, fiind în pas cu  noile tehnologii. Probabil că acesta este și motivul hibridizării relațiilor de muncă. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Digitalizare completă în HR

Actele de muncă se pot semna și arhiva electronic direct de pe telefon, chiar și de la distanță

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
19 Septembrie 2019 | 3 | 8545 | Timp de citire: 3 min.

Angajatorii care vor o simplificare a activității zilnice și o reducere a costurilor pot folosi semnătura electronică și arhivarea direct prin intermediul telefoanelor inteligente și tabletelor, inclusiv de la distanță. Astfel, contractele de muncă, actele adiționale, cererile de concediu și nu numai pot fi semnate și apoi accesate în arhivă direct în format electronic, fără să mai fie nevoie de documente tipărite și de prezența fizică a angajaților și angajatorilor în același loc. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Contractele de muncă și orice alte acte ce țin de relația de muncă pot fi semnate electronic

Alexandru Boiciuc în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Mai 2019 | 2 | 6826 | Timp de citire: 4 min.

Angajatorii au posibilitatea de a semna inclusiv electronic contractele de muncă încheiate cu salariații, eliminându-se astfel nevoia semnăturii de mână. Însă semnătura electronică poate fi folosită și ulterior în cadrul relațiilor de muncă. De exemplu, pentru actele adiționale la contractul de muncă, fișa de post, cererile de concediu și altele. Astfel, angajatorul își poate simplifica procedurile interne foarte mult folosind un instrument modern pe care deja îl are la îndemână: semnătura electronică aplicată declarațiilor depuse la Fisc. Citește articolul