Ministerul Muncii şi Solidarității Sociale (MMSS) a anunțat marți că a finalizat un proiect major de digitalizare, denumit „HUB de Servicii MMSS - SII MMSS”, finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Această inițiativă a dus la crearea unui sistem informatic integrat și a unei platforme de interoperabilitate, facilitând interconectarea bazelor de date între minister și alte instituții centrale și locale. Rezultatul? O îmbunătățire semnificativă a modului în care cetățenii și mediul de afaceri interacționează cu statul, permițând depunerea online a cererilor de asistență socială și accesul la informații personale printr-un singur punct de contact. Dosarul cu şină şi documente şi drumurile la sedii direcţiilor de asigurări şi servicii sociale ar trebui să devină, așadar, istorie. Citește articolul
Începând de azi, documentele în format electronic se depun la Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) prin intermediul unui formular special, anunță instituția, care prezintă totodată conținutul formularului și noile adrese de corespondență. Citește articolul
Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a implementat un program prin care părțile la un dosar pot să acceseze electronic acel dosar, care va deveni operațional din 18 mai (cu excepția dosarelor de pe rolul Secției de Contencios Administrativ și Fiscal, unde serviciul va fi operațional doar din septembrie). Practic, tot ce trebuie să facă părțile este să depună o cerere în acest sens, pentru dosarul la care vor să aibă acces electronic. Citește articolul
Sunt câteva chestiuni - ce țin mai mult de informare decât de obținerea unor drepturi concrete - pot fi făcute online în raport cu autoritățile în domeniul sănătății: putem verifica dacă avem statut de asigurați și putem să avem acces la un dosar de sănătate electronic. Citește articolul
De azi, poate fi cerut accesul la documentele din dosarele înregistrate la Curtea de Apel București (CAB) printr-o aplicație online a curții numită "Dosarul Electronic", în baza unei cereri speciale, de către orice parte din dosar sau reprezentant al acesteia în dosarul cu pricina. Aplicația permite accesul la tot ce se depune la dosar și, în cazul celor înregistrate la CAB înainte de 1 octombrie 2019, la documentele emise de instanțe. Citește articolul