Trei probleme legislative legate de TVA au fost identificate recent de Camera Consultanților Fiscali (CCF), care consideră că acestea trebuie rezolvate urgent de către autorități. Două dintre ele vizează contribuabilii care au codul de TVA anulat, în timp ce a treia vizează transportul internațional de persoane. Citește articolul
În urma unei ordonanțe recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE), Guvernul ar trebui să elimine din normele Codului fiscal excepția ce permite agențiilor de turism să aplice regimul normal de TVA, nu cel special, pentru transportul de călători. Atenționarea vine de la Camera Consultanților Fiscali (CCF), care solicită modificarea rapidă a legislației. Citește articolul
Legea ce prevede o nouă amnistie fiscală pentru transportatorii rutieri a apărut joi în Monitorul Oficial. Amnistia se referă la diurnele reîncadrate de Fisc în ultimii ani în venituri salariale taxabile, după ce o măsură asemănătoare s-a dat în 2015. Legea clarifică și tratamentul fiscal al diurnelor acordate de acum în colo șoferilor profesioniști, astfel încât să nu se mai ajungă la reîncadrarea lor din venituri netaxabile în venituri taxabile (sau, cel puțin, nu atât de ușor ca până acum). Citește articolul
Noua amnistie fiscală pentru diurnele recalificate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) se aplică mai multor companii, atrag atenția specialiștii. Astfel, vizați sunt, în principal, transportatorii rutieri, dar și prestatorii de servicii de construcții și agenții de muncă temporară. Citește articolul
În urmă cu aproape doi ani, la nivelul Uniunii Europene (UE) era adoptat un pachet legislativ ce cuprinde numeroase modificări în materia transporturilor rutiere transfrontaliere, iar cele mai multe dintre obligațiile impuse intră în vigoare în luna februarie și îi vizează direct pe transportatori. Concret, unul dintre aspectele vizate ține de domeniul detașărilor, firmelor impunându-li-se depunerea, pentru fiecare șofer, unde e cazul, a unor declarații de detașare. De obligații vor scăpa însă firmele în cazul șoferilor care fac, de exemplu, doar operațiuni bilaterale, dar nu și în cazul operațiunilor de cabotaj, care vor fi calificate întotdeauna ca detașări. Citește articolul
În contextul problemei reîncadrării diurnelor netaxabile în venituri salariale taxabile, în cazul transportatorilor rutieri, reprezentanții Camerei Consultanților Fiscali (CCF) au publicat joi o amplă analiză prin care au propus autorităților soluții legislative menite să scoată acest sector din impas. Mai precis, cei de la CCF propun atât acordarea unei amnistii fiscale precum cea din 2015, cât și clarificarea tratamentului fiscal al diurnelor din cadrul Codului fiscal. O asemenea abordare ar evita falimentul angajatorilor și ar asigura un cadru legal stabil pentru viitoarele controale ale Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), însă ar fi de ajutor și pentru prestatorii de servicii de construcții și agenții de muncă temporară. Citește articolul
În urmă cu o lună, reprezentanții transportatorilor rutieri internaționali atrăgeau atenția asupra practicii organelor fiscale de a recalifica diurna plătită șoferilor care fac transport internațional ca venit de natură salarială, cu consecința impozitării ca atare - practică ce aduce firmele de transport în faliment, după cum subliniau reprezentanții. Până când cei de la Finanțe decid să pună capăt neînțelegerilor din practica organelor fiscale, aflăm de soluția favorabilă obținută recent de un transportator în fața Fiscului, într-o situație de acest fel, unde în discuție a fost o impunere de peste 5 milioane de euro rezultată din recalificarea diurnelor în venituri cu caracter salarial - soluție care ar trebui să fie un semnal bun pentru entitățile aflate în situații similare. Citește articolul
Ultimele controale desfășurate la firmele de transport s-au terminat cu reîncadrarea la scară largă a diurnelor acordate șoferilor pentru transportul rutier internațional ca venituri de natură salarială. Or, potrivit reprezentanților transportatorilor, practica Fiscului nu ar fi susținută de prevederi legale clare care să le permită acest lucru și, prin urmare, în condițiile economice actuale și ca urmare a presiunii financiare puse pe firmele de transport, cer Finanțelor să tranșeze chestiunea pentru toată lumea. Citește articolul
În cazul transportului internațional rutier, angajatorul unui șofer este considerat a fi cel care are autoritate asupra sa, care îi suportă efectiv salariul și care are puterea legală de a-l concedia, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Este vorba de o situație în care un șofer are în acte doi angajatori, fiecare într-o țară diferită, însă unul este doar „de formă”. Citește articolul