Într-un caz recent, CJUE a reconfirmat dreptul angajaților de a primi o compensație financiară pentru zilele de concediu neefectuate înainte de a demisiona, decizie care vine în sprijinul unui funcționar public italian care a solicitat compensație pentru 79 de zile de concediu rămase neutilizate și a fost respins pe motivul controlului asupra cheltuielilor bugetare. Totuși, CJUE a recunoscut că nevoile organizaționale ale angajatorului din sectorul public sunt importante, dar acestea nu pot subordona dreptul angajatului la concediu plătit. Dacă și în ce măsură aceste zile neluate nu ar mai putea fi compensate în anumite situații reprezintă un subiect ce a fost discutat în ultimii ani la nivel european, însă nicio modificare a directivei privind timpul de lucru nu s-a cristalizat în acest sens până acum. Citește articolul
Personalul din serviciile de probaţiune, adică cei ce supraveghează persoanele condamnate care nu își execută pedeapsa în închisoare, ci în libertate, vor putea să beneficieze de concediul de odihnă neefectuat în anul anterior timp de un an și jumătate, nu doar în primul trimestru al anului, așa cum e acum. Măsura se regăsește într-o lege oficializată joi, dar care se va aplica de la sfârșitul săptămânii. Citește articolul
Dreptul la concediu de odihnă anual plătit este garantat tuturor salariaților și nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renunțări sau limitări. În cazul lucrătorilor din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, concediul de odihnă este reglementat printr-un act normativ cu caracter special, respectiv Hotărârea Guvernului nr. 250/1992. Unii dintre angajații de la stat beneficiază, în virtutea legii, de mai multe zile de concediu anual, dar și angajații de la privat își pot negocia în contracte mai multe zile de concediu de odihnă. Există însă o diferență față de angajații din privat și în privința cumulului de funcții. Citește articolul