Pentru evitarea apariției unor conflicte de interese și pentru reducerea cheltuielilor publice, bugetarii nu vor mai putea avea mai multe contracte individuale de muncă ori rapoarte de serviciu în cadrul autorităților sau instituțiilor publice, după cum este prevăzut într-un proiect legislativ aflat în dezbatere la Senat. Citește articolul
Dacă în cazul cumulului de contracte cu același angajator perioada minimă de repaus zilnic contractele sunt analizate în ansamblul lor, pentru repausul săptămânal, prevăzut și acesta atât în cadrul Directivei 2003/88/CE la art. 6, cât și în art. 114 din Codul muncii, Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) nu s-a pronunțat până la acest moment.
Citește articolulChiar dacă nu există limitări expres prevăzute de lege pentru cumularea mai multor contracte cu normă întreagă, la angajatori diferiți, astfel de limitări pot să apară în practică. Un astfel de exemplu îl reprezintă limitările impuse prin proiectele cu finanțare europeană, unde cei care angajează ar fi putea fi forțați să respecte și condiții legate de cumulul de contracte în cazul celor pe care-i angajează. Citește articolul
Dreptul la concediu de odihnă anual plătit este garantat tuturor salariaților și nu poate forma obiectul vreunei cesiuni, renunțări sau limitări. În cazul lucrătorilor din administrația publică, din regiile autonome cu specific deosebit și din unitățile bugetare, concediul de odihnă este reglementat printr-un act normativ cu caracter special, respectiv Hotărârea Guvernului nr. 250/1992. Unii dintre angajații de la stat beneficiază, în virtutea legii, de mai multe zile de concediu anual, dar și angajații de la privat își pot negocia în contracte mai multe zile de concediu de odihnă. Există însă o diferență față de angajații din privat și în privința cumulului de funcții. Citește articolul
Pe parcursul anului recent încheiat au apărut mai multe modificări la legislația privind concediile angajaților, o parte dintre ele aplicându-se, în premieră, în acest an. Schimbările apărute vizează, printre altele, concediul de odihnă, de acomodare, cel paternal și cel medical. Citește articolul
Bugetarii care pot cumula două funcții vor putea să beneficieze de concediu de odihnă de la ambii angajatori, prevede o lege care se va aplica de mâine. Măsura vine ca urmare a faptului că, actualmente, acești bugetari primesc concediu de odihnă numai pentru funcția de bază, iar pentru cealaltă funcție își pot lua concediu fără plată. Citește articolul
Salariații regiilor autonome cu specific deosebit și cei din unitățile bugetare vor putea beneficia de mai multe zile libere cu plată, potrivit unui proiect de hotărâre de guvern. Mai precis, proiectul de HG reglementează condițiile de vechime în funcție de care se oferă numărul de zile libere plătite de care salariatul poate beneficia, astfel încât nu va mai exista o prevedere specială pentru bugetarii menționați mai sus, iar ei se vor bucura de tot atâtea zile de concediu de odihnă ca cei din administrația publică. Citește articolul
Primarii, viceprimarii, dar și consilierii, fie ei locali sau județeni, vor putea exercita funcții în diverse domenii de activitate din mediul privat, potrivit unei propuneri legislative adoptate de Parlament, dar care a fost contestată joi la Curtea Constituțională a României (CCR) de către șeful statului. Citește articolul
Codul muncii permite cumulul de functii la angajatori diferiti sau la acelasi angajator, cel mai important drept, salariul, obligatie corelativa muncii, fiind acordata, de asemenea, cumulat. La fel stau lucrurile cu toate drepturile si obligatiile care revin partilor. Curtea Constitutionala a Romaniei (CCR) a adus, insa, unele limitari care, desi discutabile, nu pot fi ignorate. Citește articolul
In anul 2011, prin Legea nr. 40/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, s-a eliminat conditia, pentru salariatul cumulard, de a declara fiecarui angajator locul unde exercita functia pe care o considera de baza. Codul fiscal contine, insa, prevederi contrare acestei reglementari. Citește articolul