În situațiile în care contribuabilii nu comunică în termenul legal, prin formularul 700, schimbările de vector fiscal, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) poate, mai nou, să facă modificări din oficiu, conform unei proceduri oficializate recent. Citește articolul
În mod normal, listele contribuabililor sunt actualizate o dată pe an - în decembrie, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie. În acest an, însă, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a ales să facă și o actualizare importantă chiar la mijlocul anului. Iată cam ce verificări-standard ar fi de făcut într-o asemenea împrejurare. Citește articolul
Din 2022 există reguli noi în privința interacțiunii PFA-urilor și profesioniștilor cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Între timp, însă, reprezentanții ANAF și-au dat seama că aceste reguli trebuie extinse pentru a detalia procedura de înregistrare fiscală pentru cei care nu se înregistrează la Registrul Comerțului, motiv pentru care recent a fost oficializat un ordin cu completări la regulile respective. Citește articolul
Lista marilor contribuabili urmează să fie „scurtată”, de la 1 iulie 2024, cu peste 1.000 de poziții, conform unui ordin oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Modificarea a fost operată de autorități pentru optimizarea activității de administrare a marilor contribuabili și vine după ce Agenția făcuse lunile trecute o reclasificare aplicabilă de la 1 ianuarie 2024. Citește articolul
Listele contribuabililor mari și mijlocii, care sunt valabile de la 1 ianuarie 2024, au fost publicate recent pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după ce regulile administrării acestora fuseseră modificate. Reclasificarea firmelor și includerea lor într-o categorie sau alta are implicații mai ales din perspectiva obligației de a face raportările SAF-T. Citește articolul
Actualizarea listelor contribuabililor trebuie făcută anual până la începutul lunii decembrie, conform regulilor în vigoare. În acest sens, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) ne-au spus că, în prezent, fac pregătiri pentru actualizarea așteptată peste aproximativ două luni și un pic. Citește articolul
În contextul schimbării competenței de administrare a PFA-urilor și profesioniștilor, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a ajustat anumite proceduri fiscale, inclusiv instrucțiunile declarației 070, potrivit unui ordin apărut vineri seară în Monitorul Oficial. Citește articolul
Noile reguli aplicabile de la 1 ianuarie 2022 în materia interacțiunii persoanelor fizice autorizate (PFA) cu Fiscul nu împiedică înființarea PFA-urilor în altă localitate decât cea de domiciliu. PFA-urile trebuie să fie atente doar la efectuarea plăților și depunerea documentelor în mod corect pe parcursul derulării activității, la Fiscul unde persoanele fizice titulare au domiciliul fiscal. Citește articolul
Plățile pe care PFA-urile și profesioniștii le fac la vechiul organ fiscal care îi administra nu se mai redirecționează din oficiu către noul organ fiscal competent. Redirecționarea din oficiu se face numai până azi, în contextul schimbării competenței de administrare a acestor persoane de la 1 ianuarie 2022. Citește articolul
PFA-urile și profesioniștii sunt administrați, de la 1 ianuarie 2022, de organul fiscal din zona domiciliului fiscal al persoanelor fizice, astfel că tot de acolo pot veni în control și inspectorii cu atribuții de inspecție fiscală. Așa a stabilit recent Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Cu toate acestea, există posibilitatea ca verificările să fie făcute și de inspectori din alte zone, dacă se deleagă competența. Citește articolul