avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 666 soluții astăzi
Acasă Subiect: administrare profesionisti
Subiect: administrare profesionisti
ACCES PREMIUM

UPDATE Oficial: Cum modifică ANAF, din oficiu, vectorul fiscal al contribuabililor, dacă aceștia nu depun la timp formularul 700

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 August 2024 | 0 | 30594 | Timp de citire: 3 min.

În situațiile în care contribuabilii nu comunică în termenul legal, prin formularul 700, schimbările de vector fiscal, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) poate, mai nou, să facă modificări din oficiu, conform unei proceduri oficializate recent. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Patru chestiuni de verificat înainte de o actualizare a listelor contribuabililor

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
28 Iunie 2024 | 0 | 1104 | Timp de citire: 2 min.

În mod normal, listele contribuabililor sunt actualizate o dată pe an - în decembrie, cu aplicabilitate de la 1 ianuarie. În acest an, însă, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a ales să facă și o actualizare importantă chiar la mijlocul anului. Iată cam ce verificări-standard ar fi de făcut într-o asemenea împrejurare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Regulile pentru înregistrarea fiscală a PFA-urilor și profesioniștilor, extinse de ANAF din 19 iunie

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
17 Iunie 2024 | 0 | 23331 | Timp de citire: 3 min.

Din 2022 există reguli noi în privința interacțiunii PFA-urilor și profesioniștilor cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Între timp, însă, reprezentanții ANAF și-au dat seama că aceste reguli trebuie extinse pentru a detalia procedura de înregistrare fiscală pentru cei care nu se înregistrează la Registrul Comerțului, motiv pentru care recent a fost oficializat un ordin cu completări la regulile respective. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Măsură oficială

UPDATE La 1 iulie apar noi modificări la listele contribuabililor, a stabilit ANAF. Peste o mie de firme trec din lista celor mari în lista celor mijlocii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
15 Aprilie 2024 | 0 | 18106 | Timp de citire: 2 min.

Lista marilor contribuabili urmează să fie „scurtată”, de la 1 iulie 2024, cu peste 1.000 de poziții, conform unui ordin oficializat recent de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Modificarea a fost operată de autorități pentru optimizarea activității de administrare a marilor contribuabili și vine după ce Agenția făcuse lunile trecute o reclasificare aplicabilă de la 1 ianuarie 2024. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Reclasificarea firmelor, stabilită de ANAF: Listele companiilor mari și mijlocii sunt valabile din ianuarie 2024

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Ianuarie 2024 | 1 | 30666 | Timp de citire: 2 min.

Listele contribuabililor mari și mijlocii, care sunt valabile de la 1 ianuarie 2024, au fost publicate recent pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), după ce regulile administrării acestora fuseseră modificate. Reclasificarea firmelor și includerea lor într-o categorie sau alta are implicații mai ales din perspectiva obligației de a face raportările SAF-T. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Exclusiv ANAF se pregătește de actualizarea listelor contribuabililor, care trebuie făcută până pe 10 decembrie

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
28 Septembrie 2023 | 1 | 11493 | Timp de citire: 2 min.

Actualizarea listelor contribuabililor trebuie făcută anual până la începutul lunii decembrie, conform regulilor în vigoare. În acest sens, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) ne-au spus că, în prezent, fac pregătiri pentru actualizarea așteptată peste aproximativ două luni și un pic. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Modificări procedurale oficiale în contextul schimbării competenței de administrare a PFA-urilor și profesioniștilor

avocatnet.ro în PFA & Profesii liberale
16 Mai 2022 | 0 | 3305 | Timp de citire: 2 min.

În contextul schimbării competenței de administrare a PFA-urilor și profesioniștilor, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a ajustat anumite proceduri fiscale, inclusiv instrucțiunile declarației 070, potrivit unui ordin apărut vineri seară în Monitorul Oficial. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Clarificare: Interacțiunea PFA-urilor doar cu Fiscul din raza domiciliului fiscal al titularului nu împiedică înregistrarea PFA în orice altă localitate

avocatnet.ro în PFA & Profesii liberale
19 Aprilie 2022 | 0 | 2011 | Timp de citire: 2 min.

Noile reguli aplicabile de la 1 ianuarie 2022 în materia interacțiunii persoanelor fizice autorizate (PFA) cu Fiscul nu împiedică înființarea PFA-urilor în altă localitate decât cea de domiciliu. PFA-urile trebuie să fie atente doar la efectuarea plăților și depunerea documentelor în mod corect pe parcursul derulării activității, la Fiscul unde persoanele fizice titulare au domiciliul fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Competența de administrare s-a schimbat

Plățile făcute de PFA-uri și profesioniști la vechiul organ fiscal nu se mai redirecționează de la 1 aprilie, ci banii sunt returnați

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
31 Martie 2022 | 0 | 3011 | Timp de citire: 2 min.

Plățile pe care PFA-urile și profesioniștii le fac la vechiul organ fiscal care îi administra nu se mai redirecționează din oficiu către noul organ fiscal competent. Redirecționarea din oficiu se face numai până azi, în contextul schimbării competenței de administrare a acestor persoane de la 1 ianuarie 2022. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Competența de administrare se schimbă

PFA-urile și profesioniștii pot fi controlați și de alți inspectori fiscali decât cei din raza domiciliului. Ce se întâmplă cu verificările în perioada curentă de tranziție

Alexandru Boiciuc în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Ianuarie 2022 | 0 | 4131 | Timp de citire: 3 min.

PFA-urile și profesioniștii sunt administrați, de la 1 ianuarie 2022, de organul fiscal din zona domiciliului fiscal al persoanelor fizice, astfel că tot de acolo pot veni în control și inspectorii cu atribuții de inspecție fiscală. Așa a stabilit recent Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Cu toate acestea, există posibilitatea ca verificările să fie făcute și de inspectori din alte zone, dacă se deleagă competența. Citește articolul