Folosirea sistemului e-Transport nu este circumstanțiată după anumite tipuri de relații comerciale. Fără a confunda cu situația de aplicare a e-Factura, operatorii economici care efectuează transporturi cu bunuri cu risc fiscal ridicat (BRFR) trebuie să declare în e-Transport, atunci când prevede legea, fără să mai conteze că vorbim de relații business-to-business (B2B), business-to-consumer (B2C) sau business-to-government (B2G). Citește articolul
Atât materiile prime și auxiliare care se încadrează în lista bunurilor cu risc fiscal ridicat (BRFR) transportate în România ca nontransferuri, cât și bunurile rezultate în urma prestării în regim lohn și transportate în alte state trebuie declarate în sistemul e-Transport. Citește articolul
Societățile care transportă bunuri cu risc fiscal ridicat între două locații care-i aparțin, pe teritoriul României, nu sunt ocolite de obligațiile de declarare în sistemul e-Transport. Citește articolul
Gândită ca o sancțiune secundară pe lângă amenzile de câteva zeci de mii de lei din Ordonanța e-Transport, din octombrie, confiscarea se va putea dispune atunci când, de pildă, utilizatorii nu declară datele în sistemul e-Transport, când declară cantități eronate ori transportatorul nu respectă termenul de valabilitate UIT. Confiscarea nu privește însă bunurile cu risc fical ridicat, ci contravaloarea lor, stabilită conform unei ordini de priorități, în funcție de documentele pe care le are transportatorul de arătat, de achiziții anterioare sau raportat la o medie anume. Citește articolul
Spațiul Privat Virtual (SPV) este locul unde operatorii obligați să folosească e-Transport declară transporturile de bunuri cu risc fiscal ridicat, conform recentei proceduri de utilizare a mecanismului. Citește articolul
Deși urmează să devină obligatoriu de la 1 iulie 2022, sistemul e-Transport încă este nefuncțional, iar în rândul contribuabililor există tot felul de nelămuriri. Printre acestea se numără dilema bunurilor riscante transportate de firmele de curierat -- dacă sunt vizate sau nu de raportare --, dar și ideea că e-Transport ar afecta în principal transportatorii rutieri. Citește articolul