Orice persoană ce are înmatriculată sau vrea să înmatriculeze în România o mașină e obligată de legislația în vigoare să aibă o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). Polița RCA acoperă eventualele pagube produse cu mașina altor persoane prin accidente de circulație. În cazul în care nu dețin o astfel de poliță, șoferii nu doar că sunt amendați, dar rămân și fără certificatul de înmatriculare a mașinii. În anul încheiat recent s-a stabilit ca asigurații să poată obține mai mulți bani de la fondul de garantare în caz de insolvență a asigurătorului, iar doi asigurători au ieșit de pe piața polițelor RCA. Citește articolul
În anul ce se va încheia în curând au apărut mai multe schimbări ce vizează asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). La modul concret, în acest an s-a stabilit ca asigurații să poată obține mai mulți bani de la fondul de garantare în caz de insolvență a asigurătorului, iar limitele minime de despăgubire pentru polițele RCA să se majoreze pe viitor. Citește articolul
Limitele minime de despăgubire pentru asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (asigurarea RCA) urmează a fi majorate, reiese dintr-o directivă europeană oficializată recent. Însă actul normativ vine și cu alte noutăți legate de asigurările RCA, toate urmând să fie transpuse în legislația României până în decembrie 2023. Citește articolul
Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a aprobat solicitarea făcută recent de Uniqa Asigurări, respectiv de a ieși de pe piața asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto (RCA). Astfel, la puțin peste două luni de la intrarea în insolvență a City Insurance, piața asigurărilor RCA rămâne fără un alt asigurător. În acest context, prezentăm astăzi lista asigurătorilor la care se mai pot încheia polițe RCA. Citește articolul
Dacă vor să încheie o asigurare auto în alte țări sau când, pentru a se putea aplica sistemul bonus-malus, asigurătorii au nevoie de istoricul daunelor provocate, șoferii pot solicita Biroului Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) un certificat de daunalitate, document ce conține date despre daunele înregistrate în ultimii cinci ani de asigurare. În schimb, pentru că legislația din țara noastră nu stabilește o astfel de obligație, certificatul obținut în străinătate se poate folosi aici doar dacă asigurătorul vrea să țină seama de el. Citește articolul
Mai nou, în cazul în care un asigurător autorizat din România intră în insolvență, toate persoanele fizice și juridice care au încheiat cu acesta contracte de asigurare facultative și obligatorii conform legii pot obține, de la Fondul de garantare a asiguraților (FGA), mai mulți bani decât până acum, potrivit unui OUG publicat vineri în Monitorul Oficial. Vorbim de majorarea cuantumului plafonului de garantare, de la 450.000 de lei, cât era până acum, la 500.000 de lei, pentru o creanță de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat de firma de asigurări intrată în insolvență. Însă mai sunt și alte modificări. Prevederile acestui OUG se aplică deja, cu excepția celor referitoare la contravenții și sancțiuni, care vor intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial, adică începând cu data de 24 octombrie 2021. Citește articolul
Oricând, cel care are deja o asigurare auto valabilă (RCA, pe scurt) se poate duce să încheie o alta cu un alt asigurător. În caz de asigurări multiple, cele cu date de intrare în vigoare anterioare pot fi reziliate, la cerere, iar asigurații își pot primi înapoi restul de primă. Citește articolul
Noi reguli privind asigurarea auto obligatorie urmează să fie aplicate, pe viitor, în toate țările membre ale Uniunii Europene (UE), lucru care va însemna, printre altele, protecție mai bună pentru toate victimele accidentelor rutiere. Mai exact, cetățenii UE vor beneficia de tratament egal atunci când vine vorba despre asigurări și acoperirea daunelor, indiferent de țara de proveniență sau de cea în care are loc accidentul, vor avea la dispoziție un instrument de comparare a ofertelor de asigurare la nivel european, iar istoricul privind daunele provocate, pe baza căruia se stabilește coeficientul bonus-malus, va putea fi folosit în orice țară. Citește articolul
De principiu, asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) intră în vigoare de a doua zi de la încheierea acesteia, potrivit legislației din domeniu. Excepție de la această regulă fac asigurările RCA încheiate pentru mașini ce urmează să fie înmatriculate, care sunt valabile din momentul încheierii. Așadar, ținând cont de faptul că începe perioada concediilor, precizarea e utilă șoferilor, care trebuie să facă asigurarea RCA cu cel puțin o zi înainte de călătoria planificată, pentru ca aceasta să intre în vigoare, nu în aceeași zi, ca în cazul rovinietei, de exemplu. Citește articolul
Atâta timp cât o mașină nefuncțională nu a fost retrasă din circulație, proprietarul acesteia trebuie să aibă încheiată o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) pentru ea, potrivit unei decizii de joi a Curții de Justiție a Uniunii Europene (CJUE). Decizia recentă a CJUE e similară uneia din 2018, ce stabilește că cei care au mașini înmatriculate funcționale sunt obligați să încheie o asigurare RCA chiar dacă nu mai vor să le conducă și le țin parcate în curte sau în garaj. Citește articolul