Persoanele fizice își vor putea face asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) doar pe șase luni sau pe un an, potrivit unui proiect de OUG lansat recent în dezbatere publică de Ministerul Finanțelor. De asemenea, potrivit aceluiași document, RCA-ul cu decontare directă ar putea deveni obligatoriu. Citește articolul
Mecanismul decontării directe în cazul asigurării de răspundere civilă auto (RCA), ce este, în prezent, doar opțional, ar putea deveni curând obligatoriu, potrivit unui proiect de ordonanță repus joi în dezbatere la Ministerul Finanțelor. Totodată, proiectul care va permite ca victima unui accident să obțină repararea prejudiciului de la propriul asigurător va introduce în legislația din domeniu noțiunea de prețuri de referință pentru reparațiile auto, prețuri de care se va ține seama la calcularea despăgubirilor. Citește articolul
Persoanele care au o mașină înmatriculată sau care urmează să fie înmatriculată în România trebuie să aibă încheiată o asigurare obligatorie de răspundere civilă auto (RCA). Scopul acesteia este de a acoperi eventualele pagube produse cu mașina - intenționat sau din cauza unui accident. Respectarea acestei obligații este foarte importantă, întrucât, pe lângă amenzi, sancțiunea pentru neîncheierea asigurării poate fi chiar reținerea certificatului de înmatriculare. De anul trecut însă, dovada RCA-ului se poate face și cu polița electronică. Citește articolul
Consumatorii care intră în litigii cu asigurătorii (inclusiv cei care oferă asigurări de răspundere civilă auto - RCA) nu trebuie să meargă, neapărat, în instanță, pentru a remedia problema. O opțiune alternativă este oferită de Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar (SAL-Fin). Practic, discutăm de un proces de conciliere, care durează undeva între o lună și două luni, potrivit celor mai recente date puse la dispoziție de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF). Citește articolul
Existența asigurării obligatorii de răspundere civilă auto (RCA) va putea fi demonstrată cu mai multe documente și în mai multe feluri, conform unui act normativ al Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), care se va aplica de joi. Această schimbare vine în contextul în care, până acum, dovada asigurării se putea face numai prin prezentarea în format tipărit a poliței RCA. Citește articolul
Ca și în alte domenii în care se pot întâlni diverse fraude, menite să genereze niște câștiguri rapide celor ce le utilizează, nici domeniul asigurărilor nu este ferit de astfel de practici, unele dintre fraude având legătură cu polițele de asigurare obligatorie de răspundere civilă auto. De exemplu, în luna iunie a acestui an a fost identificată o poliță RCA emisă în numele unui asigurător ce a intrat în faliment în urmă cu patru ani. Pentru a lămuri ce fraude sunt mai întâlnite în domeniul RCA, dar și cum ne putem proteja de acestea, Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) a răspuns recent solicitărilor noastre în acest sens. Citește articolul
Când trebuie să ai o asigurare RCA? Ce pagube acoperă? De unde o poți obține și ce îi influențează prețul? Astfel de întrebări și multe altele pot fi de interes pentru orice șofer român. De aceea, prezentăm cele mai importante aspecte legate de RCA și, mai ales, chestiuni practice de care oricine se poate lovi. Citește articolul
Cei care își împrumută mașina unor alte persoane ar putea să aibă probleme, dacă șoferul nu respectă legea. De exemplu, dacă cel căruia îi e încredințată mașina iese din oraș fără vinietă, o eventuală amendă îi va fi aplicată proprietarului mașinii. Un exemplu extrem este încredințarea mașinii unei persoane care a băut sau a consumat droguri. Proprietarul riscă, în asemenea cazuri, chiar și un dosar penal. Citește articolul
O serie de schimbări aduse legii privind asigurările de răspundere civilă auto (RCA) au fost propuse recent de către Ministerul Finanțelor Publice, printr-un proiect de act normativ pus în dezbatere publică. Printre altele, se dorește eliminarea suspendării voluntare a poliței RCA și a obligației de a informa asigurătorul despre existența mai multor polițe de asigurare obligatorie pe aceeași mașină. Citește articolul
Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) s-a pronunțat, recent, asupra posibilității de acoperire, de către asigurător, a prejudiciilor cauzate de un autovehicul parcat. Problema a fost că asigurarea obligatorie auto vizează folosirea autovehiculului. Astfel, apăruse o întrebare dacă parcarea unei mașini, într-un garaj, pentru mai mult de 24 de ore, ar reprezenta o astfel de folosire. CJUE a răspuns afirmativ. Prin urmare, dacă o mașină parcată astfel produce un prejudiciu, asigurătorul poate fi obligat la plata despăgubirilor. Citește articolul