Din cauză că, în prezent, este foarte ușor să se facă vânzări la distanță (în special prin internet), pot apărea situații în care, din cauza distanței, să fie implicate și costuri de transport (uneori, ridicate, în funcție de bun). Astfel, în cazul în care un comerciant a vândut un produs neconform cu angajamentele asumate față consumator, primul oferind o garanție comercială celui din urmă, puteau exista discuții cu privire la persoana care are obligația de a suporta costurile de transport pentru retur. Citește articolul
Garanția legală de doi ani și dreptul de a returna produsele achiziționate sunt, după cum stabilește legislația în vigoare, principalele drepturi ale cumpărătorilor. Dar, pe lângă acestea, cumpărătorii ar trebui să știe și că ar trebui să verifice produsele la livrare, că nu au nevoie de ambajul original al produsului pentru a beneficia de garanție sau că vânzătorii trebuie să le pună la dispoziție o serie de informații. În contextul în care Black Friday 2018 are loc chiar în această perioadă, prezentăm azi o serie de informații ce pot ușura misiunea celor ce vor să facă cumpărături în perioada reducerilor de preț. Citește articolul
După cum stabilește legislația în vigoare, cei ce cumpără bunuri direct de la comerciant au dreptul la garanție pentru acestea. În schimb, legislația nu precizează clar și care e situația garanției în cazul bunurilor cumpărate de la alte persoane, adică a bunurilor la mâna a doua. În acest sens, Centrul European al Consumatorilor din România (ECC România) ne-a transmis o serie de lămuriri. Citește articolul
Consumatorii se bucură din acest an de o serie de drepturi suplimentare în relaţia cu comercianţii. Astfel, printre altele, nu mai există obligaţia plăţii produselor în lipsa emiterii bonului fiscal şi garanţia este valabilă fără a mai fi necesar ambalajul original. În plus, furnizorii de telefonie, internet şi televiziune au noi obligaţii faţă de consumatori. Citește articolul
Cautand sa identifice cele mai bune modalitati de a ajunge la consumatori si de a-si promova si spori vanzarile, unii comercianti includ in mesajele lor publicitare diferite beneficii privind garantia produselor, cum ar fi garantia gratuita sau garantia acordata pe o durata nedeterminata. Astfel de mentiuni privind garantia acordata consumatorului, cu precadere in cazul garantiei conventionale, trebuie realizata cu prudenta, pentru a evita pericolul calificarii acestei practici ca fiind incorecta. Citește articolul