Amnistia fiscală, eșalonarea simplificată, eșalonarea clasică și restructurarea financiară sunt cele patru mari mecanisme accesibile în prezent pentru gestionarea datoriilor la stat. Pentru a ajuta datornicii, avocatnet.ro l-a întrebat pe Emanuel Băncilă, partener la Radu și Asociații, pentru cine se potrivește fiecare mecanism în parte și de ce. Citește articolul
Eșalonarea simplificată a datoriilor acumulate la stat, de persoanele fizice și cele juridice, în timpul crizei coronavirusului este accesibilă începând din 19 noiembrie 2020, după ce Fiscul a publicat în Monitorul Oficial un ordin cu normele de aplicare și modelele de acte necesare. Astfel, cei interesați de mecanism mai au doar două săptămâni pentru a-l accesa. Citește articolul
Dintre cele patru mari mecanisme de gestionare a datoriilor la stat, care sunt disponibile actualmente, doar trei pot fi accesate de către persoanele fizice autorizate (PFA). Citește articolul
Analizând cele patru mari mecanisme pentru gestionarea datoriilor la stat -- amnistia fiscală, restructurarea financiară, eșalonarea clasică și eșalonarea simplificată --, observăm că accesarea lor concomitentă este foarte greu de imaginat, spun specialiștii. Concluzia e valabilă atât în cazul în care accesarea s-ar dori pentru aceeași datorie, cât și în cazul în care accesarea s-ar dori pentru datorii diferite (aici avem, totuși, unele excepții). Citește articolul
Amnistia fiscală, restructurarea financiară, eșalonarea clasică sau eșalonarea simplificată? Cu siguranță că datornicii se întreabă, în acest moment, ce mecanism este mai bun pentru a gestiona datoriile la stat acumulate (cel puțin) în 2020. Însă specialiștii de la Radu și Asociații spun că răspunsul poate să vină numai după o analiză a situației exacte a datornicului și a datoriilor în sine. O alegere superficială, bazată doar pe atractivitatea unui mecanism sau a altuia, se poate dovedi neinspirată ulterior. Citește articolul
Fiscul a publicat lista datornicilor pentru trimestrul al doilea al anului 2020, respectiv pentru perioadele aprilie-iunie. Lista poate fi consultată pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Până de curând, firmele cu datorii puteau cere intrarea în insolvență numai dacă cuantumul creanțelor bugetare era mai mic de 50% din totalul declarat al creanțelor. Recent, această condiționare a fost eliminată de o nouă lege, ceea ce înseamnă că datornicii nu mai sunt nevoiți să achite cu prioritate creanțele la stat. Conform specialiștilor de la Țuca Zbârcea & Asociații, modificarea este una de bun augur, care readuce echilibrul între categoriile de debitori implicați în procedura insolvenței. Citește articolul
În contextul actual, marcat de o avalanșă de reglementări, domeniul insolvenței este unul de actualitate în condițiile în care multe companii au fost puse în situația de a-și regândi și adapta strategiile de business pentru a putea face față obligațiilor de plată scadente. Din acest motiv, o bună cunoaștere și o înțelegere corectă a cadrului legislativ și a noutăților apărute în materia insolvenței poate constitui un avantaj pentru companiile care se confruntă cu diferite aspecte specifice insolvenței. Citește articolul
Începând de sâmbătă, la legislația insolvențelor vor apărea noi modificări, conform unei legi care a apărut aseară în Monitorul Oficial. Două dintre schimbări vizează condiții esențiale pentru intrarea unei firme în insolvență: pragul total al datoriilor și datoriile către stat. Citește articolul
Companiile care se află în insolvență pot aștepta terminarea stării de alertă înainte de a cere tribunalului intrarea în această procedură legală, fără să riște vreo pedeapsă. În același timp, dacă se cere intrarea în insolvență în timpul stării de alertă, n-are nicio importanță cât de mari sunt datoriile către stat. Citește articolul