Impozitul pe dividendele plătite asociaților, acționarilor sau investitorilor se achită, în mod normal, în luna următoare plății acestora. Dar, dacă dividendele sunt doar distribuite, nu și plătite în același an, impozitul trebuie achitat până spre sfârșitul lunii ianuarie a anului următor. Citește articolul
Pe partea de declarații, anul 2019 a adus câteva schimbări importante la unele dintre cele mai folosite formulare fiscale - 100, 101 și 112. Însă, totodată, a apărut și un nou tip de declarație obligatorie pentru companii - cea referitoare la beneficiarii reali. Citește articolul
Ultima lună a anului 2019 include anumite obligații fiscale ce trebuie îndeplinite mai devreme decât în mod obișnuit. Mai precis, este vorba de declarațiile ce trebuie depuse și de taxele ce trebuie achitate până la data de 25 a lunii. Citește articolul
Companiile care organizează jocuri de noroc online trebuie să declare și să achite, începând din februarie 2019, o taxă lunară nouă pentru acestea. Astfel, până azi trebuie declarată și achitată taxa pentru luna ianuarie 2019. Citește articolul
Taxa pe activele financiare ale băncilor, adică vestita taxă pe lăcomie, se declară trimestrial prin intermediul formularului fiscal 100, conform unui act normativ apărut joi în Monitorul Oficial. Taxa pe active este datorată de bănci trimestrial, începând cu anul 2019. Totodată, același document fiscal trebuie folosit pentru taxa lunară nouă datorată de firmele care organizează jocuri de noroc online. Citește articolul
Impozitul pe veniturile din dividende trebuie declarat prin intermediul formularului fiscal 100, așa cum se arată în legislația în vigoare. Declarația se depune la Fisc până la data de 25 a lunii următoare distribuirii dividendelor, aceeași dată fiind și termenul-limită pentru plata impozitului. Citește articolul
Formularul 100, ce este folosit de firme pentru declararea obligațiilor de plată la bugetul de stat, a fost modificat pentru a introduce posibilitatea microîntreprinderilor de a deduce sumele acordate ca sponsorizări, potrivit unui act normativ recent al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). Totodată, au apărut și alte schimbări la regulile ce țin de completarea formularului 100. Citește articolul
Nu mai puțin de 13 declarații fiscale pe care le depun contribuabilii la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) trebuie transmise în mod obligatoriu prin intermediul internetului, începând cu luna ianuarie 2018. Măsura, anunțată încă din 2016 de către conducerea de la acel moment a Fiscului, este inclusă acum într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a stabilit, prin intermediul unui act normativ publicat joi în Monitorul Oficial, ca atât formulatul 100, folosit pentru declararea impozitelor și taxelor datorate la bugetul de stat, cât și formularul 710, utilizat pentru corectarea obligațiilor declarate prin declarația 100, să fie transmise exclusiv online începând cu obligațiile aferente lunii ianuarie 2018. Asta după ce, în octombrie 2017, Fiscul a modificat cele două documente astfel încât acestea să cuprindă și ultimele reglementări legislative intrate în vigoare, inclusiv cele referitoare la obligația firmelor mari de a angaja, într-un anumit procent, persoane cu handicap. Citește articolul
Firmele vor utiliza un nou al model al Declarației privind obligațiile de plată la bugetul de stat - formularul 100 -, pentru declararea impozitelor și taxelor datorate începând cu 1 ianuarie 2018. Vorbim, în esență, despre actualizarea Nomenclatorului privind obligațiile de plată la bugetul de stat și modificarea corespunzătoare a instrucțiunilor de completare a declarației 100. Citește articolul