avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 522 soluții astăzi
Acasă Subiect: deloitte
Subiect: deloitte
ACCES PREMIUM

Reglementări fiscale noi pentru casele de marcat electronice – avantaje și neclarități

Deloitte România în Contabil și fiscal
16 Iulie 2020 | 0 | 1206 | Timp de citire: 3 min.

Conectarea caselor de marcat electronice la sistemul informatic al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) pare a intra în linie dreaptă, după adoptarea celui mai recent ordin care prevede procedura și termenele până la care contribuabilii sunt obligați să se conecteze. În același timp, se dorește și schimbarea tratamentului fiscal pentru costurile cu casele de marcat electronice, pe care contribuabilii au fost obligați să le achiziționeze încă din 2018 - costul cu casele de marcat urmează să fie recuperat direct din impozitul pe profit datorat. Măsura este una benefică pentru cele mai multe companii, dar în mod deosebit pentru cele care sunt obligate, prin natura activității, să dețină multe case de marcat: marii comercianți, benzinării, farmacii etc. Este neclar, însă, cum se va corela noua prevedere cu cele deja existente, atât din punct de vedere contabil cât și fiscal. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Coronavirus

Managerii trebuie să se asigure că firmele lor respectă măsurile autorităților, pentru a evita problemele și a adapta din mers activitatea

Deloitte România în Aspecte juridice
24 Martie 2020 | 0 | 1836 | Timp de citire: 6 min.

Răspândirea accentuată a pandemiei COVID-19 în Europa, implicit în România, și măsurile din ce în ce mai stricte luate de autorități pentru a preveni efectele nocive asupra cetățenilor și economiei ridică numeroase întrebări privind acțiunile care ar trebui luate de societăți pentru a asigura respectarea obligațiilor legale și mai ales persoanele responsabile cu luarea acestor măsuri. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Decizie CJUE: Se datorează TVA pentru rambursarea costurilor aferente detașării de personal de la societatea-mamă la filială

Deloitte România în Relații de muncă & Asigurări sociale
20 Martie 2020 | 0 | 1550 | Timp de citire: 3 min.

Sumele percepute de către societatea-mamă de la filialele sale pentru împrumuturile sau detașările de personal sunt supuse TVA, a decis Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) în cauza C-94/19 San Domenico Vetraria. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum reflectăm coronavirusul în situațiile financiare

Deloitte România în Contabil și fiscal
16 Martie 2020 | 1 | 2058 | Timp de citire: 2 min.

Evenimentele recente au multiple implicații în raportările financiare ale societăților, în mod special pentru cele care au legături economice cu zonele afectate. Societățile care se aprovizionează sau care au piață de desfacere în zonele afectate, cele care sunt finanțate sau finanțează societăți aflate în zone afectate se confruntă cu provocări multiple care țin de continuitatea activității, precum și de estimarea și reflectarea acestor potențiale efecte în situațiile financiare. Din punctul de vedere al situațiilor financiare, COVID-19 se consideră un eveniment ulterior semnificativ, care are potențialul de a impune ajustarea situațiilor financiare aferente anului 2019, în funcție de anumite criterii, detaliate în continuare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum îți pregătești un plan pentru situațiile de criză prin care poate trece afacerea ta

Deloitte România în Aspecte juridice
6 Martie 2020 | 0 | 2067 | Timp de citire: 4 min.

Majoritatea organizațiilor mari din România au un plan de continuitate a afacerii (business continuity plan), care de obicei este concretizat sub forma unui document care cuprinde acțiunile necesare reluării activității în cazul apariției unor situații atipice și cu impact semnificativ asupra businessului. În mod tradițional, aceste planuri de continuitate iau în considerare scenarii de atacuri cibernetice, dezastre naturale, cum ar fi cutremurele, sau informații și scenarii adverse intens mediatizate care pot afecta capacitatea organizației de a-și continua activitatea în parametri obișnuiți. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Din 2020, producătorii și importatorii de electrice și electronice vor plăti taxe de mediu după reguli noi

Deloitte România în Contabil și fiscal
20 Noiembrie 2019 | 1 | 2724 | Timp de citire: 3 min.

Producătorii și importatorii care pun pe piața din România echipamente electrice și electronice trebuie să plătească începând din 2020 o taxă de 4 lei/kg sau de 20 de lei/kg, în cazul lămpilor. Taxa trebuie achitată de companiile care nu îndeplinesc obligația anuală de colectare de asemenea deșeuri în scopul reciclării. Până acum, taxa se aplica pentru produsele introduse pe piață și nedeclarate la Administrația Fondului de Mediu (AFM). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Dacă ai de recuperat TVA pe 2018 din alte state UE, rambursarea se cere până azi

Deloitte România în Contabil și fiscal
30 Septembrie 2019 | 0 | 2426 | Timp de citire: 4 min.

Firmele românești care au achiziționat bunuri/servicii sau au efectuat importuri în alte state membre ale Uniunii Europene, pentru care au achitat TVA în statele respective, pot recupera taxa în anumite condiții. Pentru taxa achitată în 2018, termenul de depunere a cererii pentru solicitarea rambursării TVA este 30 septembrie 2019. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impactul neglijenței în verificarea potențialului de risc al partenerilor de business asupra TVA

Deloitte România în Taxe și impozite
24 Iulie 2019 | 0 | 2008 | Timp de citire: 2 min.

Verificarea regulată a potențialului de risc al partenerilor de business devine din ce în ce mai stringentă. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) aplică, deja de câțiva ani, principiul preluat din jurisprudența Curții de Justiție a Uniunii Europene care stabilește că, atunci când are loc o evaziune în domeniul TVA, părțile implicate în tranzacție „știau sau ar fi trebuit să știe“ că participă la evaziune fiscală. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Semnătura electronică, potențiala soluție în încheierea contractelor la distanță

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
24 Octombrie 2017 | 0 | 2768 | Timp de citire: 2 min.

În cadrul unui eveniment recent, specialiștii de la Deloitte au discutat, din mai multe perspective, implicațiile schimbărilor tehnologiei asupra fiscalității. Printre altele, a fost prezentată și insuficiența reglementărilor legale în ceea ce privește utilizarea pe scară largă a tehnologiei. Spre exemplu, în cazul contractelor comerciale încheiate la distanță, prin intermediul e-mail-ului, folosirea semnăturii electronice poate reprezenta soluția atunci când apare un litigiu. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firma ta comunică cu Fiscul prin Spațiul Privat Virtual? Principalul risc pe care ți-l asumi

Eduard Popescu în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
23 Octombrie 2017 | 0 | 13537 | Timp de citire: 2 min.

De la 1 iunie 2017, firmele pot comunica mai ușor cu Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), online, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Astfel, chiar dacă măsura e menită să ușureze relația dintre contribuabil și Fisc, firmele trebuie să acorde o atenție sporită anumitor aspecte, așa cum au explicat recent, în cadrul unui eveniment, specialiștii Deloitte. Practic, odată furnizate acte fiscale prin SPV, companiile își exprimă acordul pentru o comunicare exclusiv online cu Fiscul. Citește articolul