avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 528 soluții astăzi
Acasă Subiect: case de marcat cu jurnal electronic
Subiect: case de marcat cu jurnal electronic
ACCES PREMIUM

Case de marcat: Obligația de a avea contract de service nu a fost eliminată din legislație

avocatnet.ro în Aspecte juridice
14 Decembrie 2021 | 0 | 1975 | Timp de citire: 1 min.

Deși din partea Guvernul venise o propunere de eliminare a obligației de a avea contract de service în cazul aparatelor de marcat (și a cărții de intervenții), aceasta nu s-a materializat încă, astfel că acestea sunt în continuare prevăzute de legislația caselor de marcat. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum se poate verifica dacă o casă de marcat este conectată la sistemul ANAF

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
10 Decembrie 2021 | 0 | 11282 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a verifica dacă o casă de marcat cu jurnal electronic este conectată la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), există trei variante, conform informațiilor furnizate de reprezentanții Patronatului Comercianților și Servisanților de Case de Marcat din România. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Până acum, peste 530.000 de case de marcat au fost conectate la sistemul ANAF. Inspectorii vor fi înțelegători, momentan, cu restanțierii

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Decembrie 2021 | 0 | 24808 | Timp de citire: 2 min.

Până acum, peste 530.000 de case de marcat cu jurnal electronic au fost conectate la sistemul de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a afirmat luni Mirela Călugăreanu, președintele instituției. Ultimul termen al calendarului de legare a aparatelor a trecut, acesta vizând firmele mici și medii. Cei care nu s-au conformat în timp util riscă de-acum amendarea cu până la 10.000 de lei, însă șefa ANAF subliniază că inspectorii vor fi înțelegători momentan. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Fiscul începe să verifice și firmele care nu și-au conectat casele de marcat la sistemul ANAF până la 30 noiembrie

Anca Cernat în Contabil și fiscal
Redactor, avocatnet.ro
3 Decembrie 2021 | 2 | 13817 | Timp de citire: 2 min.

Fiscul începe să facă verificări în cazul firmelor mici și mijlocii care nu și-au îndeplinit obligația de a conecta casele de marcat la sistemul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) până la termenul-limită, 30 noiembrie 2021, potrivit unui comunicat de presă publicat recent pe site-ul instituției. Firmele vizate ar fi trebuit să facă acest demers, fără a risca amenzi de până la 10.000 de lei, până la data amintită, care a fost totodată și termenul-limită de raportare a aparatelor care continuă să funcționeze offline la acești contribuabili. În acest sens, peste 466.000 de aparate au fost legate la sistemul ANAF până la sfârșitul lunii noiembrie, după cum reiese dintr-un comunicat recent al Patronatului Caselor de Marcat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Nouă lucruri care ar trebui să se afle pe agenda noului Guvern în viitorul apropiat

Lucia Tozaru în Salarizare, taxare & relația cu statul
Redactor, avocatnet.ro
2 Decembrie 2021 | 0 | 2704 | Timp de citire: 5 min.

Avem de o săptămână un Guvern oficial, pus pe “treabă”, dacă ne uităm la actele normative adoptate într-un timp foarte scurt, și cu planuri mari, referindu-ne la programul de guvernare pe baza căruia a primit votul Parlamentului. Însă acest Executiv trebuie să trateze, în viitorul apropiat, o serie de acte normative care fie sunt amânate de câțiva ani, fie necesită o atenție deosebită pentru a putea deveni aplicabile. Unele restanțe au rămas de la Guvernul Cîțu, însă altele se tot amână de câțiva ani. Citește articolul

ACCES PREMIUM

UPDATE Casele de marcat cumpărate începând din decembrie trebuie conectate la sistemul ANAF în ziua instalării

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Noiembrie 2021 | 0 | 5041 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu luna decembrie 2021, companiile care cumpără case de marcat trebuie să le conecteze la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) în ziua în care le instalează, conform legislației în vigoare. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Firmele mai au șase zile să raporteze casele de marcat neconectate la internet. Din decembrie, raportarea se face în două zile de la instalare

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
25 Noiembrie 2021 | 0 | 7668 | Timp de citire: 2 min.

Companiile au început în primăvară procesul de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic (aflate în funcțiune deja) la sistemul de monitorizare al Fiscului, acesta fiind la doar câteva zile de finalizare (30 noiembrie 2021). Din moment ce există aparate aflate în zone fără acces la internet, acestea pot funcționa mai departe offline, dar numai dacă firmele anunță Fiscul prin transmiterea online a unei declarații pe propria răspundere până la finele lunii curente. Din decembrie, însă, regula se schimbă: declarația trebuie trimisă în două zile lucrătoare de la instalarea casei de marcat ce funcționează offline. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic: Câteva aspecte fiscale privind defectarea aparatelor

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
24 Noiembrie 2021 | 0 | 2797 | Timp de citire: 2 min.

Problemele de funcționare ale caselor de marcat cu jurnal electronic pot face necesară trimiterea lor în service, caz în care utilizatorul casei trebuie să notifice distribuitorul sau unitatea de service și să trimită aparatul defect. Mai departe, aceștia au la rândul lor alte obligații impuse de legislația fiscală. În ce măsură utilizatorul trebuie să se asigure, de pildă, că aceștia au notificat Fiscul că aparatul e defect? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic: Ce trebuie făcut în cazul radierii de la ONRC a PFA-ului

Simona Voiculescu în PFA & Profesii liberale
Redactor-șef, avocatnet.ro
23 Noiembrie 2021 | 0 | 5020 | Timp de citire: 3 min.

Cei care folosesc aparatele de marcat cu jurnal electronic au de îndeplinit anumite obligații fiscale în privința acestora atunci când sunt radiați de la Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC), indiferent ce decid să facă cu respectivul aparat după radiere - îl înstrăinează sau nu. Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a oferit în mai multe rânduri lămuriri cu privire la situația de radiere a persoanelor fizice autorizate (PFA). Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic: Zece lucruri pe care să le faci pentru a nu fi amendat

avocatnet.ro în Contabil și fiscal
22 Noiembrie 2021 | 1 | 4827 | Timp de citire: 2 min.

La folosirea caselor de marcat, mai ales în situațiile în care există probleme de funcționare, anumite chestiuni trebuie neapărat făcute de firmele care le folosesc, fiind prevăzute prin lege. Deși unele pot părea mai puțin importante, încălcarea acestor obligații poate atrage sancțiuni de câteva mii de lei pentru firmele controlate. Citește articolul