Începând din august 2020, plătitorii de impozit micro, plătitorii de impozit pe profit și PFA-urile vor putea să scadă cheltuielile curente cu achiziția caselor de marcat cu jurnal electronic din impozitul datorat la stat. Totodată, plătitorii de impozit specific sunt și ei vizați de facilitate, începând cu aparatele puse în uz din acest an. Până acum, exista o facilitate disponibilă numai pentru microîntreprinderi, dar diferită de cea nouă (scăderea valorii caselor de marcat din baza impozabilă). Folosirea aparatelor este obligatorie pentru cei care vând produse sau prestează servicii direct către populație. Citește articolul
Contribuabilii obligați să utilizeze case de marcat cu jurnal electronic, adică cei care vând bunuri sau prestează servicii direct către populație, pot să-și recupereze indirect cheltuielile din ultimii doi ani și jumătate cu achiziția acestor aparate, conform unei legi care se aplică de azi. Concret, cheltuielile respective vor putea fi scăzute din impozitul pe afacere datorat pentru anul acesta (sau în anii viitori, dacă va fi cazul). Citește articolul
Companiile care sunt supuse unei inspecții fiscale în această perioadă ar trebui să aibă o relație corectă cu inspectorii de stat. În esență, Mircea Dumitrașcu, partener la Darian DRS Tax, recomandă ca firmele să pună la dispoziție numai ceea ce li se cere, să includă în discuțiile cu autoritățile numai persoane competente și să facă tot posibilul să fie mereu la curent cu derularea inspecției fiscale. În plus, în partea a doua a articolul am indicat și câteva dintre direcțiile de control pe care le au autoritățile în prezent. Citește articolul
Starea de alertă a fost prelungită la jumătatea lunii anterioare cu încă 30 de zile, astfel că și, cel puțin, jumătate din iulie, respectiv până în data de 16, va fi acoperită de această stare specială, impusă în contextul epidemiei de coronavirus. În același timp, măsurile de relaxare programate să intre în vigoare chiar azi au fost amânate, ceea ce înseamnă că unele afaceri au în continuare retricții. Pe lângă asta, e de știut că în iulie începe raportarea optimizărilor fiscale către autorități, că pot fi începute demersurile pentru împărțirea de dividende pe cel de-al doilea trimestru și că începe conectarea caselor de marcat electronice la sistemul Fiscului. Citește articolul
Începând de la 1 iulie 2020, companiile vor începe mult-așteptatul proces de conectare a caselor de marcat cu jurnal electronic la sistemul național de monitorizare al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), conform unui ordin oficializat azi. Astfel, Fiscul a stabilit ca până la 31 ianuarie 2021 să fie conectate toate casele de marcat folosite de companii. Potrivit legislației actuale, cine va rata cele două mari termene de conectare a aparatelor de marcat va risca amenzi de până la 10.000 de lei. Citește articolul
Procesul de digitalizare prin care trece Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) în acest an va însemna, pentru contribuabili, mai puține controale pe teren și mai multe verificări în mediul electronic, începând din 2021. Cel puțin în cazul companiilor corecte ar trebui să fie așa, dacă ne luăm după opiniile autorităților și ale specialiștilor. Citește articolul
În condițiile actuale, în care o bună parte a activității comerciale s-a mutat în spațiul online, o firmă care vrea să treacă la comerțul pe internet ar trebui să cunoască implicațiile fiscale ale mutării, avertizează specialiștii PwC România. Citește articolul
Trei proiecte importante pregătite de Fisc urmează să fie duse la bun sfârșit în 2020, acestea vizând activitatea firmelor și nu numai. Dacă unul va deveni activ luna viitoare (noua aplicație pentru instituirea și ridicarea în timp real a popririlor bancare), celelalte două vor fi active spre finalul anului (conectarea caselor de marcat la sistemul național de monitorizare și SAF-T). Citește articolul
Autoritățile fiscale au venit, în sfârșit, cu un termen concret pentru conectarea tuturor caselor de marcat din România la sistemul național de monitorizare. Astfel, Mirela Călugăreanu, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), a declarat că acest proiect va fi dus la bun sfârșit până la 31 decembrie 2020. În același timp, am aflat că sistemul la care vor fi conectate aparatele de marcat cu jurnal electronic va luat curând prin achiziție publică. Citește articolul
Procesul înlocuirii vechilor case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic a ajuns la o nouă bornă semnificativă. Până acum au fost înlocuite puțin peste 500.000 de case de marcat vechi, în timp ce încă aproape 100.000 așteaptă să fie achiziționate. Toate termenele procedurale gândite de autorități au fost depășite de mult timp și mai durează până se ajunge la conectarea tuturor caselor de marcat la sistemul național de monitorizare. Citește articolul