Agenția Națională de Administrare Fiscală a anunțat că începe astăzi o campanie de controale „agresive” în privința caselor de marcat fiscale. Potrivit Fiscului, inspectorii antifraudă vor verifica atât firmele care nu și-au achiziționat încă aparate electronice de marcat, cât și pe cele care le-au cumpărat, dar nu le-au pus încă în funcțiune. ANAF a precizat că inspectorii vor impune termene scurte de conformare, acolo unde găsesc nereguli, și vor reveni în control să verifice implementarea măsurilor, urmând să dea amenzi dacă firmele nu s-au ținut de dealineuri-le impuse la verificări. Sancțiunile pot ajunge până la 10.000 de lei și pot fi corelate inclusiv cu suspendarea activității. Citește articolul
În condițiile în care achizițiile de noi case de marcat, dar și fiscalizarea și instalarea acestora sunt în scădere, reprezentanții Agenției Naționale de Administrare Fiscală au anunțat că încep mâine controale agresive la companiile care întârzie să respecte obligația înlocuirii vechilor aparate de marcat. Înlocuirea vechilor case de marcat este în plină desfășurare, deși firmele ar fi trebuit să se conformeze de anul trecut. Citește articolul
Companiile care nu și-au înlocuit la timp vechile case de marcat cu aparate noi riscă să fie amendate de inspectorii Fiscului, conform legislației în vigoare. Totodată, autoritățile pot decide inclusiv suspendarea activității firmelor până la momentul la care acestea își schimbă casele de marcat vechi și achită amenzile. Recent, Fiscul a anunțat că începe vineri o serie de controale agresive la companiile care întârzie înlocuirea aparatelor vechi. Citește articolul
Obligația de a trece la noile aparate de marcat, cele cu jurnal electronic, a fost introdusă practic în legislația noastră anul trecut, dar pune în continuare semne de întrebare printre contribuabili și contabilii lor. De curând, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a mai oferit câteva lămuriri privind utilizarea acestor aparate, dintre am selectat azi cele mai importante. Citește articolul
Orice casă de marcat poate fi folosită pentru un singur punct de lucru. Chiar și când utilizatorul are ocazional activitate ambulantă, în cadrul unor târguri sau expoziții, nu se poate folosi de același aparat pe care îl are deja fiscalizat pentru sediul fizic al unui magazin. Citește articolul
Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei reglementări, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Depunerea formularului se poate face și automat, prin intermediul unor aplicații care citesc memoria casei fiscale, extrag datele și, apoi, le trimit direct la ANAF. O aplicație de acest tip este foarte utilă și companiilor care au un număr mai mare de case de marcat, deoarece permite gestionarea de la distanță a datelor trimise de casele fiscale, astfel încât utilizatorii pot afla imediat dacă unul dintre aparate nu a scos raportul Z, dacă nu funcționează sau dacă are o problemă. Citește articolul
Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei reglementări, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Mihaela Iuliana Zabet, Chief Accountant la Sensiblu, povestește despre soluția automată pe care lanțul de farmacii, care operează cu peste 200 de case de marcat, a adoptat-o pentru a se achita de această obligație. Citește articolul
Procesul de înlocuire a vechilor case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic este în plină desfășurare în momentul de față și oficialii Ministerului Finanțelor Publice (MFP) estimează că până la mijlocul anului ar trebui să fie finalizat. Abia apoi, după ce toate casele vechi de marcat sunt scoase din funcțiune, se poate vorbi de conectarea noilor aparate la registrul național al Fiscului. Citește articolul
Pentru a fi folosite legal, toate casele de marcat fiscale cu jurnal electronic trebuie înregistrate la Fisc după achiziționare. Orice firmă poate verifica dacă o casă de marcat a fost sau nu înregistrată în evidența Fiscului într-un mod foarte simplu, prin accesarea unei aplicații online, disponibile pe pagina de internet a ANAF. Citește articolul
Toatele casele de marcat electronice trebuie să respecte câteva condiții tehnice obligatorii pentru a fi conforme cu legislația. Spre exemplu, este important să aibă anumite elemente de conectivitate care să permită comunicarea cu serverele Fiscului, atunci când acestea vor deveni funcționale, dar și să asigure criptarea datelor transmise. Dacă achiziționează case de marcat electronice care nu au toate elementele impuse de normele tehnice ale Finanțelor, firmele riscă amenzi similare ca și cele care nu și-au înlocuit deloc aparatele de marcat fiscale vechi cu cele de nouă generație. Citește articolul