avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 256 soluții astăzi
Acasă Subiect: case de marcat cu jurnal electronic
Subiect: case de marcat cu jurnal electronic
ACCES PREMIUM
Noi controale ale Fiscului

Dacă n-au înlocuit vechile case de marcat, firmele riscă amendarea și chiar suspendarea activității

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
11 Martie 2019 | 0 | 3694 | Timp de citire: 2 min.

Companiile care nu și-au înlocuit la timp vechile case de marcat cu aparate noi riscă să fie amendate de inspectorii Fiscului, conform legislației în vigoare. Totodată, autoritățile pot decide inclusiv suspendarea activității firmelor până la momentul la care acestea își schimbă casele de marcat vechi și achită amenzile. Recent, Fiscul a anunțat că începe vineri o serie de controale agresive la companiile care întârzie înlocuirea aparatelor vechi. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Folosirea caselor de marcat cu jurnal electronic: Câteva aspecte explicate de ANAF firmelor

Simona Voiculescu în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
7 Martie 2019 | 0 | 4374 | Timp de citire: 4 min.

Obligația de a trece la noile aparate de marcat, cele cu jurnal electronic, a fost introdusă practic în legislația noastră anul trecut, dar pune în continuare semne de întrebare printre contribuabili și contabilii lor. De curând, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a mai oferit câteva lămuriri privind utilizarea acestor aparate, dintre am selectat azi cele mai importante. Citește articolul

ACCES GRATUIT

O casă de marcat nu poate fi folosită în mai multe locuri. Cum procedezi când ai și vânzare ambulantă, și magazin?

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
4 Martie 2019 | 0 | 5627 | Timp de citire: 5 min.

Orice casă de marcat poate fi folosită pentru un singur punct de lucru. Chiar și când utilizatorul are ocazional activitate ambulantă, în cadrul unor târguri sau expoziții, nu se poate folosi de același aparat pe care îl are deja fiscalizat pentru sediul fizic al unui magazin. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Declarația A4200: cum se face depunerea pas cu pas. Metode prin care poți automatiza procesul (P)

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
27 Februarie 2019 | 0 | 4302 | Timp de citire: 3 min.

Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei reglementări, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Depunerea formularului se poate face și automat, prin intermediul unor aplicații care citesc memoria casei fiscale, extrag datele și, apoi, le trimit direct la ANAF. O aplicație de acest tip este foarte utilă și companiilor care au un număr mai mare de case de marcat, deoarece permite gestionarea de la distanță a datelor trimise de casele fiscale, astfel încât utilizatorii pot afla imediat dacă unul dintre aparate nu a scos raportul Z, dacă nu funcționează sau dacă are o problemă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Declarația A4200: Cum o poți trimite automat la Fisc pentru mai multe case de marcat în același timp (P)

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
14 Februarie 2019 | 0 | 2343 | Timp de citire: 2 min.

Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei reglementări, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Mihaela Iuliana Zabet, Chief Accountant la Sensiblu, povestește despre soluția automată pe care lanțul de farmacii, care operează cu peste 200 de case de marcat, a adoptat-o pentru a se achita de această obligație. Citește articolul

ACCES PREMIUM

MFP anunță când vor fi conectate noile case de marcat la sistemul național de monitorizare

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Februarie 2019 | 0 | 3277 | Timp de citire: 3 min.

Procesul de înlocuire a vechilor case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic este în plină desfășurare în momentul de față și oficialii Ministerului Finanțelor Publice (MFP) estimează că până la mijlocul anului ar trebui să fie finalizat. Abia apoi, după ce toate casele vechi de marcat sunt scoase din funcțiune, se poate vorbi de conectarea noilor aparate la registrul național al Fiscului. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Cum puteți verifica online dacă o casă de marcat este în evidența ANAF

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
11 Februarie 2019 | 0 | 5645 | Timp de citire: 3 min.

Pentru a fi folosite legal, toate casele de marcat fiscale cu jurnal electronic trebuie înregistrate la Fisc după achiziționare. Orice firmă poate verifica dacă o casă de marcat a fost sau nu înregistrată în evidența Fiscului într-un mod foarte simplu, prin accesarea unei aplicații online, disponibile pe pagina de internet a ANAF. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Ce caracteristici tehnice trebuie să bifeze obligatoriu casa ta de marcat, ca să nu te amendeze Fiscul

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
30 Ianuarie 2019 | 0 | 2513 | Timp de citire: 3 min.

Toatele casele de marcat electronice trebuie să respecte câteva condiții tehnice obligatorii pentru a fi conforme cu legislația. Spre exemplu, este important să aibă anumite elemente de conectivitate care să permită comunicarea cu serverele Fiscului, atunci când acestea vor deveni funcționale, dar și să asigure criptarea datelor transmise. Dacă achiziționează case de marcat electronice care nu au toate elementele impuse de normele tehnice ale Finanțelor, firmele riscă amenzi similare ca și cele care nu și-au înlocuit deloc aparatele de marcat fiscale vechi cu cele de nouă generație. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Orice modificare legată de casele de marcat electronice trebuie anunțată la Fisc în cel mult cinci zile

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
28 Ianuarie 2019 | 0 | 2653 | Timp de citire: 2 min.

Modificarea punctului de lucru al unei case de marcat electronice, furtul aparatului sau închiderea unui magazin unde funcționa o casă de marcat sunt toate modificări ce trebuie anunțate obligatoriu la Fisc, altfel există riscul unor amenzi consistente. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Conținut sponsorizat

Declarația A4200: cum se poate depune și ce tipuri de probleme poți întâmpina la transmitere

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
22 Ianuarie 2019 | 0 | 4427 | Timp de citire: 4 min.

Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei obligații, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Citește articolul