Procesul de înlocuire a vechilor case de marcat cu jurnal tipărit cu aparate cu jurnal electronic este în plină desfășurare în momentul de față și oficialii Ministerului Finanțelor Publice (MFP) estimează că până la mijlocul anului ar trebui să fie finalizat. Abia apoi, după ce toate casele vechi de marcat sunt scoase din funcțiune, se poate vorbi de conectarea noilor aparate la registrul național al Fiscului. Citește articolul
Pentru a fi folosite legal, toate casele de marcat fiscale cu jurnal electronic trebuie înregistrate la Fisc după achiziționare. Orice firmă poate verifica dacă o casă de marcat a fost sau nu înregistrată în evidența Fiscului într-un mod foarte simplu, prin accesarea unei aplicații online, disponibile pe pagina de internet a ANAF. Citește articolul
Toatele casele de marcat electronice trebuie să respecte câteva condiții tehnice obligatorii pentru a fi conforme cu legislația. Spre exemplu, este important să aibă anumite elemente de conectivitate care să permită comunicarea cu serverele Fiscului, atunci când acestea vor deveni funcționale, dar și să asigure criptarea datelor transmise. Dacă achiziționează case de marcat electronice care nu au toate elementele impuse de normele tehnice ale Finanțelor, firmele riscă amenzi similare ca și cele care nu și-au înlocuit deloc aparatele de marcat fiscale vechi cu cele de nouă generație. Citește articolul
Modificarea punctului de lucru al unei case de marcat electronice, furtul aparatului sau închiderea unui magazin unde funcționa o casă de marcat sunt toate modificări ce trebuie anunțate obligatoriu la Fisc, altfel există riscul unor amenzi consistente. Citește articolul
Începând cu finalul anului 2018, legislația românească a impus obligativitatea folosirii de case de marcat cu jurnal electronic de către agenții economici, indiferent de mărime. Potrivit acestei obligații, utilizatorii noilor aparate de marcat electronice fiscale au obligația să transmită la ANAF lunar, până la data de 20 a lunii pentru luna anterioară, registrul rapoartelor Z și bonurilor fiscale. Citește articolul
Atunci când casele de marcat electronice se defectează și nu mai funcționează la parametrii normali, este esențial să contactați unitatea de service și să nu încercați să le rezolvați singuri pentru că riscați să pierdeți garanția pentru aparate și chiar le puteți produce defecțiuni permanente, vă sfătuiesc specialiștii din domeniu. Citește articolul
Aproape 300 de distribuitori au fost autorizați de Ministerul de Finanțe să vândă case de marcat electronice, însă serviciile adiacente pe care ei le oferă variază substanțial: unii comercializează doar aparatele în sine, orice alt serviciu fiind taxat separat, alții acordă gratuit și service-ul pentru aparate sau mentenanța lor, ba chiar și asistență în tot procesul de fiscalizare a acestora. Există, totuși, o serie de servicii minimale pe care ar trebui să vă asigurați că le primiți odată cu achiziția unui aparat de marcat electronic. Citește articolul
Una dintre temerile antreprenorilor legat de noile case de marcat se referă la transmiterea electronică a informațiilor din aparate către ANAF și eventualele riscuri, mai ales de natură cibernetică, ce ar putea apărea: scurgeri de date sensibile despre operațiunile economice ale companiei lor sau piratarea aparatelor de către terți. Conform producătorilor de astfel de case de marcat, aparatele au un nivel de securitate foarte ridicat, care nu permite intervenții străine asupra lor. Citește articolul
Cel mai mic aparat electronic de marcat din lume poate fi cumpărat și din România, fiind în acest moment și produsul cu cel mai bun preț de pe piață. Dispozitivul este ideal pentru companiile de curierat sau de transport persoane sau în orice altă industrie unde este nevoie de o casă de marcat portabilă și de mici dimensiuni. Aparatul funcționează fără să fie necesară conectarea la o sursă de curent și poate fi încărcat printr-un port standard micro USB, chiar și de la o baterie externă, folosind un încărcător de telefon mobil, inclusiv în mașină. Citește articolul
Dincolo de obligația legală impusă de Ministerul de Finanțe, înlocuirea caselor de marcat poate însemna o eficientizare a operațiunilor unui agent economic, căci aparatele electronice, spre deosebire de cele cu rolă-hârtie, vin cu tot felul de funcționalități care pot ușura activitatea firmelor care le folosesc. În plus, noile case de marcat pot duce, pe termen mediu și lung, la scăderea unor costuri pentru companii și chiar economii de timp și de spațiu. Citește articolul