Plata prin transfer bancar îi scapă pe comercianți de obligația de a se dota cu noile aparate de marcat. Desigur, așa cum subliniază reprezentanții Fiscului de fiecare dată când sunt întrebați pe acest subiect, viramentul bancar trebuie să fie modul exclusiv de plată, astfel că firmele nu trebuie să înregistreze nici măcar o plată în numerar sau cu cardul pentru a nu fi obligate să aibă casă de marcat. Citește articolul
Cu ocazia celei mai recente sesiuni de întrebări și răspunsuri ținută de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) au fost oferite câteva lămuriri în privința folosirii aparatelor de marcat cu jurnal electronic, în special în privința măsurilor de luat atunci când se schimbă un punct de lucru al firmei. Au fost discutate și aspecte ce țin de activitatea sezonieră sau înstrăinarea caselor de marcat la încetarea activității. Citește articolul
Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a început să trimită anumitor firme, prin Spațiul Privat Virtual (SPV), informări cu privire la obligația de dotare cu noile case de marcat. Prin acest demers, ANAF se adresează firmelor care nu au depus cererea de atribuire a numărului de ordine în registrul caselor, celor care nu figurează cu aparatele instalate, deși cererile sunt depuse, celor care nu s-au conformat deloc obligației de dotare cu noile aparate sau care nu transmit datele fiscale. Citește articolul
Fiscul a început seria de peste 150.000 de controale anunțată recent cu verificări la peste 600 de firme ce activează în domeniul serviciilor, inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) aplicând aproape 500 de sancțiuni, potrivit unui comunicat ce a fost transmis recent redacției noastre. La o parte dintre verificările efectuate la început de august au participat și reprezentanți ai Inspecției Muncii, controalele vizând verificarea respectării legislației contabile și fiscale, dar și pe cea a muncii. Citește articolul
Automatele comerciale de unde se pot cumpăra combustibili vor trebui să fie dotate cu case de marcat electronice care să emită bonuri fiscale. Această obligație a fost introdusă recent prin lege și va trebui să fie pusă în aplicare până la finele anului 2019. În mod normal, automatele comerciale nu vor trebui să emită bonuri fiscale, însă cele care furnizează produse energetice vor fi exceptate de la această regulă. Citește articolul
Finalul verii se anunță torid pentru firmele din țară, potrivit unor declarații recente ale ministrului finanțelor. Echipe de inspectori din mai multe domenii, în special fiscal și de muncă, vor face controale pentru a găsi fapte de evaziune fiscală și muncă nedeclarată, iar cei care nu s-au dotat încă cu casele de marcat cu jurnal electronic sunt ținte sigure pentru sancțiunile care se anunță. Citește articolul
Dacă au automate pentru vânzarea produselor sau serviciilor, firmele vor fi obligate să le doteze cu aparate de marcat cu jurnal electronic, însă vor fi scutite de emiterea bonurilor fiscale sau a facturilor, conform unui act normativ care a fost oficializat recent și care se va aplica de mâine. Totuși, va exista și o excepție: automatele la care se vând produse energetice. Citește articolul
O lege care impune companiilor să-și doteze automatele comerciale cu case de marcat cu jurnal electronic a apărut recent în Monitorul Oficial și va intra în vigoare sâmbătă. Concret, până la finele anului 2019, firmele vor trebui să-și doteze automatele de produse și servicii cu niște modele speciale de case de marcat, care momentan nu există pe piață. Iată tot ce știm până acum despre subiect. Citește articolul
Companiile care au automate prin intermediul cărora se vând produse sau servicii vor fi obligate să și le doteze, până la finele anului 2019, cu aparate de marcat cu jurnal electronic, conform unei legi semnate recent de șeful statului. Totuși, automatele vor fi exceptate de la obligația tipăririi bonurilor fiscale. Citește articolul
Din vara lui 2018, operatorii economici trebuie să folosească numai aparate de marcat cu jurnal electronic. În acest sens, firmele care folosesc astfel de aparate sunt obligate să transmită Fiscului lunar anumite date, cum ar fi cele din bonul fiscal sau informații referitoare la pornirea/oprirea aparatului de marcat electronic fiscal. Obligația trebuie îndeplinită până la data de 20 a lunii următoare perioadei de raportare, începând cu informațiile aferente lunii august 2018. Pentru mai 2019, informațiile se raportează până azi. Citește articolul