ACCES PREMIUM
De ce premium?
Ce documente vor să vadă inspectorii fiscali în control la firmele de transporturi internaționale. Ordinul de deplasare trebuie să fie cel special
Inspectorii fiscali vor să vadă, atunci când vin în control la firmele de transport unde se fac și deplasări transfrontaliere mai multe documente care să ateste delegarea, detașarea sau altă situație de mobilitate a angajaților, iar unul dintre documentele cerute este ordinul de deplasare special pentru transporturi internaționale.
Articolul continuă mai jos
Chiar dacă recenta Lege nr. 72/2022 pentru anularea unor obligații fiscale și pentru modificarea unor acte normative a adus multe plusuri - în privința diurnelor recalificate în ultimii cinci ani (amnistierea datoriilor) și a tratamentului fiscal aplicabil pe viitor indemnizațiilor de deplasare - , inspectorii fiscali veniți în control la firmele de transport vor vrea să vadă în continuare că sunt respectate formalitățile și că firmele au toate documentele care reflectă situația din practică a șoferilor angajați.
„Din experiența noastră din ultimii ani, de cele mai multe ori, documentele justificative solicitate de inspectori sunt contractele de muncă, ce trebuie să reflecte prevederile legale privind delegarea, detașarea sau situația de mobilitate, ordinul de deplasare întocmit corect și aici trebuie neapărat să atragem atenția că pentru deplasările șoferilor avem un ordin special - un formular special pe care, de cele mai multe ori, inspectorii doresc să îl vadă și nu pe cel normal, al angajaților obișnuiți. Mai solicită foile de prezență, documentele de transport, înregistrările de pe tahograf”, a explicat Andreea Florian, tax senior manager TZA, în cel mai recent webinar organizat de avocatnet.ro pe tema diurnelor și detașărilor în transporturile rutiere transnaționale.
Dacă ne uităm în Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, vom vedea listat în mod distinct acest ordin de deplasare (delegație) în străinătate pentru sectorul transporturilor - ordinele trebuie păstrate timp de cinci ani, cu începere de la data încheierii exerciţiului financiar în cursul căruia au fost întocmit, potrivit actului normativ antemenționat. Un model al acestui ordin este atașat mai jos.
Citește mai mult despre
diurna transportator,
detasare transfrontaliera,
detasare transnationala,
transportatori,
transportatori rutieri,
documente justificative,
controale ANAF,
controale firme,
controale firme 2022,
pachet mobilitate I transporturi
Specialiști citați în acest articol
Andreea Florian este Tax Senior Manager în cadrul biroului din
Cluj Napoca al unei firme globale de consultanță fiscală, deservind, cu preponderență, clienți din zona Transilvaniei. Andreea are o experiență profesională de peste 16 ani, dobândită în firme de consultanță fiscală din cadrul Big4, precum și din eșalonul secund, respectiv case de avocatură. Este membră a Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România și consultant fiscal autorizat. Are o experiență vastă în toate domeniile aparținând de fiscalitatea domestică, respectiv principii de fiscalitate internațională și prețuri de transfer. Pe parcursul carierei sale profesionale, Andreea a fost implicată într-un număr mare de revizii și inspecții fiscale, proiecte de due diligence, restructurări post-achiziție și proiecte de consultanță fiscală, precum și proiecte din sfera prețurilor de transfer.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.
Comentarii articol (0)