ACCES PREMIUM
De ce premium?
e-Transport: Din iulie, transportatorii riscă amendarea dacă nu asigură monitorizarea prin GPS a vehiculelor de mărfuri
Transporturile rutiere de bunuri vizate de sistemul e-Transport trebuie monitorizate, mai nou, în timp real prin dispozitive GPS. Totuși, transportatorii care nu respectă această obligație vor risca amendarea abia din iulie 2024.
Articolul continuă mai jos
__________
ACTUALIZARE (21.11.2024): Amenzile pentru netransmiterea coordonatelor vehiculelor prin GPS sunt amânate pentru 1 aprilie 2025.__________
Conform
OUG 115/2023, Executivul a stabilit că
transporturile rutiere vizate de e-Transport trebuie monitorizate inclusiv în ceea ce privește deplasarea lor în timp real pe drumurile din România. Măsura se aplică din 15 decembrie 2023, dar neconformarea poate fi amendată abia din
1 iulie 2024.
„Operatorul de transport rutier este obligat să asigure transferul datelor curente de poziționare a vehiculului de transport, care fac obiectul declarației, pe toată durata traseului de transport al bunurilor care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport. Operatorul de transport rutier este obligat să echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicații care utilizează tehnologii de poziționare și transmisie de date prin satelit (...)”, scrie în ordonanță.
Pentru încălcarea obligației, transportatorii rutieri riscă, din iulie 2024, o amendă
între 10.000 și 50.000 lei, în cazul persoanelor fizice, sau o amendă
între 20.000 și 100.000 lei, în cazul persoanelor juridice.
Conform
inițiatorilor, se folosesc fie
tahografe inteligente, fie, în lipsa acestora,
terminale de telecomunicații. În plus, operatorii economici pot vedea și ei, în timp real, deplasarea bunurilor prin aplicația e-Transport.
În acest sens,
șoferii sunt cei care trebuie să pornească dispozitivele de poziționare la începerea transporturilor și apoi să le oprească la livrare (dacă destinația e în țară) sau la părăsirea țării (dacă vorbim doar de tranzit). Dacă nu fac asta, șoferii riscă, tot din iulie 2024, o amendă
între 5.000 și 10.000 lei.
În e-Transport trebuie raportate, în esență,
bunurile riscante transportate intern (cu vehicule rutiere care au o masă maximă tehnic admisibilă de minimum 2,5 tone, dacă sunt încărcate cu bunuri riscante care au o masă brută totală mai mare de 500 kg sau dacă au o valoare totală mai mare de 10.000 de lei)
și, mai nou, toate bunurile transportate internațional.
--
Acest material este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale, conform
termenilor și condițiilor de furnizare a serviciilor avocatnet.ro. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi o solicitare pe adresa
office@avocatnet.ro.