În acest an au fost introduse unele prevederi ce vizează firmele din domeniul comerțului, iar majoritatea urmează să se aplice din prima parte a anului 2017. Astfel, mai mulți comercianți vor trebui să accepte plățile cu cardul bancar, firmele din domeniul alimentar vor trebui să ia măsuri pentru a evita risipa alimentară, iar marile magazine vor fi obligate să vândă alimente românești în proporție de cel puțin 51%. Totodată, unele clădiri noi pentru comerț vor trebui să aibă adăposturi de protecție. Citește articolul
Anumite persoane din cadrul unei firme pot fi trase la răspundere în situaţia în care aceasta ajunge în insolvenţă, stabileşte legislaţia în vigoare. Totuşi, pentru a atrage răspunderea respectivilor, trebuie urmată o procedură specială. Citește articolul
Eventualele probleme legate de „cash flow” („flux de bani”), cu care companiile s-ar putea confrunta în 2017, pot fi evitate prin aplicarea unor măsuri simple în contabilitate, dar şi a unor reguli legate de disciplina financiară. În cele ce urmează găsiţi o serie de sfaturi şi îndrumări utile în special întreprinderilor mici şi mijlocii (IMM-uri), categorie expusă suplimentar situaţiilor de acest fel. Citește articolul
Începând de astăzi, operatorii economici din sectorul alimentar sunt obligaţi să respecte noi reguli referitoare la etichetarea produselor alimentare, în conformitate cu dispoziţiile europene. Concret, aceştia trebuie să prezinte pe etichetele produselor şi anumite informaţii nutriţionale, precum valoarea energetică şi cantitatea de grăsimi sau zaharuri. Citește articolul
Din februarie, managerii companiilor de taxi îşi pot exercita profesia doar dacă nu au anumite menţiuni înscrise în cazierul judiciar. În plus, aceste persoane trebuie să îndeplinească acum şi alte condiţii pentru a putea ocupa această funcţie, printre care obţinerea unui certificat de competenţă profesională. Modul de dobândire a acestui document a fost inclus recent de Ministerul Transporturilor (MT) într-un act normativ publicat luni în Monitorul Oficial. Citește articolul
O nouă Lege a parteneriatul public-privat a fost publicată de curând în Monitorul Oficial și va intra în vigoare în cursul lunii viitoare. Actul normativ va asigura o conlucrare eficientă între sectorul public și cel privat, dorindu-se realizarea de proiecte de interes public cu finanțare privată. Citește articolul
Clădirile noi cu subsol şi o suprafaţă de minimum 600 de mp, destinate activităţilor de comerţ, birouri şi cazare turistică sunt obligate să aibă adăposturi de protecţie civilă pentru protejarea populaţiei, bunurilor şi valorilor culturale, se arată într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. În acelaşi timp, pe lista clădirilor cu subsol la care amenajarea adăposturilor de protecție civilă este obligatorie au fost introduse şi alte categorii de construcţii, printre care anumite noi biserici şi săli de sport, precum şi toate staţiile de metrou. Citește articolul
Inventarierea patrimoniului unei firme sau persoane fizice autorizate (PFA) urmăreşte stabilirea unei situaţii reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii şi trebuie efectuată la începutul activităţii, dar şi cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar. De altfel, multe dintre entităţi obişnuiesc să realizeze inventarul în luna decembrie a fiecărui an, iar cele care nu respectă prevederile riscă amenzi de până la 5.000 de lei. Aşadar, în contextul în care finalul de an se apropie, iar operaţiunea de inventariere este una destul de laborioasă, vă spunem astăzi cele mai importante aspecte de care trebuie să ţineţi cont la inventariere. Citește articolul
Majoritatea companiilor care acordă credite comerciale clienţilor se confruntă cu problema rău-platnicilor. Lipsa unor procese interne privind încasarea creanţelor poate afecta grav operaţiunile companiilor. Analiza privind stabilirea termenelor de plată trebuie să fie un element important în fixarea strategiei de business. Un decalaj mare de timp între momentul plăţii furnizorilor şi încasarea creanţelor poate duce la incapacitatea afacerii de a continua operaţiunile. Citește articolul
În online, vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 42% faţă de anul 2014. Astfel, dacă activezi în mediul online, trebuie să ţii cont de câteva aspecte juridice, pe care le voi prezenta în cele ce urmează. Citește articolul