O nouă Lege a parteneriatul public-privat a fost publicată de curând în Monitorul Oficial și va intra în vigoare în cursul lunii viitoare. Actul normativ va asigura o conlucrare eficientă între sectorul public și cel privat, dorindu-se realizarea de proiecte de interes public cu finanțare privată. Citește articolul
Clădirile noi cu subsol şi o suprafaţă de minimum 600 de mp, destinate activităţilor de comerţ, birouri şi cazare turistică sunt obligate să aibă adăposturi de protecţie civilă pentru protejarea populaţiei, bunurilor şi valorilor culturale, se arată într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. În acelaşi timp, pe lista clădirilor cu subsol la care amenajarea adăposturilor de protecție civilă este obligatorie au fost introduse şi alte categorii de construcţii, printre care anumite noi biserici şi săli de sport, precum şi toate staţiile de metrou. Citește articolul
Inventarierea patrimoniului unei firme sau persoane fizice autorizate (PFA) urmăreşte stabilirea unei situaţii reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor şi capitalurilor proprii şi trebuie efectuată la începutul activităţii, dar şi cel puţin o dată în cursul exerciţiului financiar. De altfel, multe dintre entităţi obişnuiesc să realizeze inventarul în luna decembrie a fiecărui an, iar cele care nu respectă prevederile riscă amenzi de până la 5.000 de lei. Aşadar, în contextul în care finalul de an se apropie, iar operaţiunea de inventariere este una destul de laborioasă, vă spunem astăzi cele mai importante aspecte de care trebuie să ţineţi cont la inventariere. Citește articolul
Majoritatea companiilor care acordă credite comerciale clienţilor se confruntă cu problema rău-platnicilor. Lipsa unor procese interne privind încasarea creanţelor poate afecta grav operaţiunile companiilor. Analiza privind stabilirea termenelor de plată trebuie să fie un element important în fixarea strategiei de business. Un decalaj mare de timp între momentul plăţii furnizorilor şi încasarea creanţelor poate duce la incapacitatea afacerii de a continua operaţiunile. Citește articolul
În online, vânzările de bunuri de larg consum au crescut cu 42% faţă de anul 2014. Astfel, dacă activezi în mediul online, trebuie să ţii cont de câteva aspecte juridice, pe care le voi prezenta în cele ce urmează. Citește articolul
Din momentul în care o societate intră în procedură de insolvenţă, acţiunile judiciare sau măsurile de executare silită pentru recuperarea datoriilor sunt suspendate, potrivit prevederilor legale în vigoare. Prin urmare, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), prin departamentele de specialitate, nu poate scoate la licitaţie în această perioadă bunurile mobile şi/sau imobile deţinute de un datornic, în condiţiile în care procedura de insolvenţă este una ce vizează protecţia şi salvarea entităţii aflate în dificultate financiară, prin găsirea soluţiilor optime pentru achitarea datoriilor acumulate. Citește articolul
Fuziunea prin absorbție este operațiunea prin care o firmă este dizolvată și patrimoniul acesteia este transferat unei alte companii, potrivit legislației în vigoare. Din articolul de față puteți afla ce etape trebuie urmate pentru efectuarea acestei proceduri, ce acte sunt necesare și cât de mult poate dura o astfel de fuziune. Citește articolul
Legislația care reglementează transferul internațional al lucrătorilor este într-o continuă schimbare, iar noile reglementări ar putea schimba modul în care companiile locale utilizează forța de muncă străină detașată în România sau dispune de detașarea propriilor salariați în străinătate. EY își propune să detalieze implicațiile acestor operațiuni în cadrul evenimentului „Mobilitatea forței de muncă într-o lume globalizată – Tendințe, provocări, aspecte practice”, care va avea loc în 27 octombrie, în București. Citește articolul
Indiferent de domeniul în care activezi, întotdeauna vor exista clienți care nu își vor achita datoriile. Transmiți facturi care nu sunt plătite și încercările de a contacta debitorii eșuează? Sau poate tot ce primești din partea clienților sunt scuze sau justificări de neplată. Ce e de făcut în această situație? Citește articolul
Asistenţa farmaceutică a populaţiei este asigurată prin intermediul unităţilor farmaceutice de pe teritoriul ţării, care trebuie înfiinţate în anumite condiţii legale. De altfel, întâi de toate, pentru constituirea unei farmacii trebuie obţinută pentru aceasta o autorizaţie de funcţionare de la Ministerul Sănătăţii (MS), care se eliberează pe baza mai multor documente. Mai departe, odată începută activitatea de comercializare a produselor farmaceutice, furnizorii de medicamente au de îndeplinit o serie de obligaţii şi raportări, pe care le vom prezenta în acest material. Citește articolul