De la 1 mai, în România, se aplică prevederile Codului vamal al Uniunii Europene, care stabilește noi reglementări vamale comune pentru toate statele membre, atât pentru autorități, cât și pentru întreprinzători. În acest sens, în Monitorul Oficial a fost publicat și un nou act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) care reglementează obținerea statutului de operator economic autorizat. Citește articolul
Pe parcursul activităţii şi existenţei unei societăţi, în actul constitutiv al acesteia pot interveni numeroase schimbări, iar toate modificările trebuie consemnate la Registrul Comerţului. Printre cele mai frecvente menţiuni pe care le fac firmele se numără modificarea obiectului de activitate, prelungirea valabilităţii sediului social, prelungirea duratei de funcţionare a companiilor sau majorarea capitalului social al entităţilor. Citește articolul
Societatea pe acțiuni (SA) este una dintre cele cinci forme de organizare reglementate de legislaţia românească, fiind totodată şi una dintre cele mai complexe astfel de entităţi. Spre deosebire de altele, capitalul social al unei SA este împărțit în acțiuni, iar obligațiile sociale sunt garantate cu patrimoniul social. În plus, este necesară și organizarea emisiunii de acțiuni și înregistrarea de stat a acestora. Citește articolul
Procedurile vamale vor fi simplificate, începând de la 1 mai, pentru firmele românești care se ocupă de importuri şi exporturi pe teritoriul UE, anunță Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF). Citește articolul
Atunci când trei sau mai multe persoane doresc să îşi ofere resursele materiale, cunoştinţele şi forţa de muncă pentru realizarea unor activităţi în interesul colectivităţii şi nu în scop personal patrimonial, acestea pot constitui o asociaţie. În materialul următor îţi prezentăm etapele ce trebuie parcurse pentru a înfiinţa o asociaţie, în conformitate cu prevederile legale în vigoare. Citește articolul
De la începutul lunii aprilie, accesul la Aeroportul Otopeni al autoturismelor taxi cu portbagaj mai mic de 500 de litri a fost interzis, în baza prevederilor legale. Totuşi, cerinţa privind volumul spaţiului destinat pentru transportul bagajelor a fost eliminată de Guvern, prin intermediul unui act normativ publicat joi în Monitorul Oficial. Astfel, şi şoferii taxiurilor care funcţionează pe GPL (gaz petrol lichefiat), cu rezervorul montat în portbagaj, au acum din nou acces în locurile de aşteptare special amenajate în aeroporturile din raza municipiului Bucureşti. Citește articolul
În timp ce pentru unele firme realizarea analizei de risc la securitatea fizică este obligatorie, în prezent, chiar de la momentul începerii activității, alte firme mai au timp până la 1 iulie 2017 să facă rost de acest document, care este necesar în momentul depunerii spre avizare a planului de pază al oricărei unități. Am analizat în cele ce urmează cine are efectiv această obligație, ce amenzi se pot acorda și ce prețuri sunt folosite de evaluatorii de risc. Citește articolul
Codul de procedură fiscală stabilește mai multe cazuri în care un contribuabil este declarat inactiv, printre care se numără și funcționarea firmei într-un sediu social expirat. Concret, persoanele juridice aflate în această situație nu mai au dreptul să își deducă cheltuielile și TVA-ul aferent achizițiilor efectuate și, în plus, inactivitatea fiscală este înscrisă în cazierul fiscal. Citește articolul
Societatea cu răspundere limitată - debutant (SRL-D) se adresează, aşa cum îi spune şi numele, antreprenorilor aflaţi la prima afacere, iar înfiinţarea unei astfel de entităţi la Registrul Comerţului este gratuită. În plus, toţi cei care desfăşoară pentru prima dată activitate economică pot primi, din partea statului, credite nerambursabile de până la 10.000 de euro, cu condiţia îndeplinirii anumitor criterii. Citește articolul
Actul constitutiv este unul dintre documentele esenţiale la înfiinţarea unei societăţi cu răspundere limitată (SRL), forma de organizare cea mai întâlnită la noi în ţară. Rolul documentului este cu atât mai important cu cât acesta defineşte relaţiile dintre asociaţi, administratori sau cenzori, angajează răspunderea juridică a acestora faţă de autorităţi şi faţă de terţi şi stabileşte procedurile de urmat în diferite situaţii. În aceste condiţii, vă spunem astăzi ce informaţii trebuie să cuprindă actul constitutiv al unei firme şi vă oferim un model al documentului, atât pentru o SRL cu asociat unic, cât şi pentru una cu mai mulţi asociaţi. Citește articolul