O serie de beneficii fiscale prevăzute în Codul Fiscal pot asigura o mai bună structurare a cash flow-ului și a impozitelor datorate către bugetul de stat, dacă ar fi aplicate, total sau parțial, în funcție de profilul și domeniul de activitate. Beneficiile fiscale se pot clasifica în trei mari categorii, după impozitele asupra cărora au impact, în sensul reducerii bazei de impozitare la calculul acestora. Citește articolul
Traversăm, fără doar și poate, o perioadă destul de dificilă din perspectiva financiară (și nu numai), perspectivele conturate de specialiști arătând că viitorul, cel puțin cel apropiat, s-ar înscrie în aceleași tipare. Administrarea eficientă a fluxurilor de numerar, din partea societăților, devine așadar un instrument esențial pentru desfășurarea activității în condiții optime. Ne propunem să trecem în revistă câteva dintre măsurile fiscale care ar putea avea un impact benefic asupra poziției de cash-flow și management al lichidităților. Citește articolul
Dată fiind multitudinea de provocări economice existente pe fondul pandemiei de coronavirus, firmele aleg să recurgă la diverse mecanisme fiscale legale în scopul maximizării fluxurilor de numerar, au subliniat câțiva fiscaliști în cadrul unei conferințe de fiscalitate organizate marți de avocatnet.ro. De la aplicarea facilităților fiscale disponibile și implementarea unor măsuri fiscale benefice, precum scutirea de impozit a profitului reinvestit sau bonificații pentru îmbunătățirea capitalurilor proprii, la metode de utilizare a pierderilor fiscale și modificarea termenelor de plată a facturilor, vă prezentăm în continuare ce soluții practice au identificat specialiștii în legislație. Citește articolul
Cu toții auzim și citim în presă despre firme care eșuează, unele dintre ele fiind foarte cunoscute. În plus, sunt multe firme care, cu toate că depun eforturi, au o profitabilitate slabă, au dificultăți să-și onoreze plățile și nu reușesc să-și optimizeze afacerea. Citește articolul
Vi se întâmplă să aveți insuficient cash pentru a onora datoriile? Sau contabilul vă anunță că niște datorii semnificative au devenit scadente, nu aveți suficient cash să le plătiți și acest lucru v-a luat prin surprindere? Nu știți exact cam care sunt intrările și ieșirile de cash în firmă zilnice/lunare/trimestriale și nu aveți o estimare a încasărilor și plăților viitoare? Nu știți dacă în viitorul apropiat cash-ul generat de firmă va fi suficient pentru onorarea datoriilor sau dacă va trebui să apelați la un credit? Sau, altfel spus, planificați și controlați suficient cash-ul în firmă? Citește articolul
Orice firmă dorește să-și îmbunătățească performanța în timp, să știe cum performează versus așteptări, dar cum poate să se asigure de acest lucru? Una dintre tehnicile de management financiar ce poate fi folosită este monitorizarea rezultatelor reale, analiza și luarea deciziilor prin prisma a trei rapoarte financiare critice: bilanțul, contul de profit și pierdere (P&L) și situația fluxurilor de numerar (Cash Flow-ul). În acest articol voi prezenta aceste trei rapoarte, ce informații ne furnizează fiecare și care sunt modalitățile de analiză prin prisma acestor rapoarte. Citește articolul
Cash-flow-ul (sau fluxul de numerar) al unei afaceri este unul dintre cele mai importante instrumente utilizate de către manageri și antreprenori, dar și de către investitori sau analiștii financiari în fundamentarea deciziilor de afaceri. Analiza fluxului de numerar este solicitată în cadrul tuturor prognozelor economice, atât pentru obținerea unui credit bancar, cât și pentru finanțarea unui proiect prin intermediul fondurilor nerambursabile europene sau naționale. În ceea ce urmează vom discuta despre pașii necesari pentru întocmirea unui cash-flow, iar de la finalul articolului poți descărca un model pentru această analiză. Citește articolul
Deschiderea unei afaceri reprezintă un vis pentru multe persoane care doresc independență financiară și libertatea de a-și stabili propriul program de lucru. Cu toate că sunt lansate cu entuziasm, până la 90% dintre noile societăți ajung să fie închise în primii cinci ani de activitate, iar una dintre principalele probleme identificate o reprezintă tocmai lipsa de predictibilitate a afacerii. Cu alte cuvinte, antreprenorii au dificultăți în a identifica în mod corect, încă de la început, veniturile pe care se pot baza și cheltuielile generate de afacere. Citește articolul
Este foarte probabil ca lucrând în diferite departamente ale unei firme să fi fost intervievați de către o echipă de audit. În funcție de tipul și de mărimea firmei, cât de mult este reglementat sectorul, dacă firma este locală sau multinațională, numărul de audituri poate să fie de la unu la mai multe într-un an. Citește articolul
În cele mai multe situații, proprietarii unor afaceri mici nu acordă suficientă importanță aspectelor ce țin de contabilitate, de înregistrarea documentelor sau de depunerea declarațiilor fiscale. Fie că nu au cunoștințe în domeniul contabil sau nu au timpul necesar îndeplinirii acestor atribuții, un antreprenor ar trebui să dețină câteva noțiuni minime de contabilitate pe baza cărora să își fundamenteze deciziile. Totodată, este recomandat ca evidența contabilă să fie lasată în sarcina unui specialist, iar antreprenorul să se preocupe de bunul mers al afacerii sale. Citește articolul