avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 660 soluții astăzi
Aspecte juridice

Aspecte juridice

ACCES PREMIUM

Fiscul nu poate vinde prin licitaţie bunurile unei firme aflate în insolvenţă

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
1 Noiembrie 2016 | 0 | 13309 | Timp de citire: 3 min.

Din momentul în care o societate intră în procedură de insolvenţă, acţiunile judiciare sau măsurile de executare silită pentru recuperarea datoriilor sunt suspendate, potrivit prevederilor legale în vigoare. Prin urmare, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), prin departamentele de specialitate, nu poate scoate la licitaţie în această perioadă bunurile mobile şi/sau imobile deţinute de un datornic, în condiţiile în care procedura de insolvenţă este una ce vizează protecţia şi salvarea entităţii aflate în dificultate financiară, prin găsirea soluţiilor optime pentru achitarea datoriilor acumulate. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Fuziunea prin absorbție a firmelor: Care sunt etapele acestei proceduri?

Nicolescu, Zorin si Asociatii în Aspecte juridice
26 Octombrie 2016 | 0 | 31109 | Timp de citire: 7 min.

Fuziunea prin absorbție este operațiunea prin care o firmă este dizolvată și patrimoniul acesteia este transferat unei alte companii, potrivit legislației în vigoare. Din articolul de față puteți afla ce etape trebuie urmate pentru efectuarea acestei proceduri, ce acte sunt necesare și cât de mult poate dura o astfel de fuziune. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Noua legislație a transferurilor de personal: Specialiștii EY explică implicațiile noilor reguli pentru companii

Parteneriat media în Aspecte juridice
17 Octombrie 2016 | 0 | 1723 | Timp de citire: 2 min.

Legislația care reglementează transferul internațional al lucrătorilor este într-o continuă schimbare, iar noile reglementări ar putea schimba modul în care companiile locale utilizează forța de muncă străină detașată în România sau dispune de detașarea propriilor salariați în străinătate. EY își propune să detalieze implicațiile acestor operațiuni în cadrul evenimentului „Mobilitatea forței de muncă într-o lume globalizată – Tendințe, provocări, aspecte practice”, care va avea loc în 27 octombrie, în București. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele cu clienți rău-platnici pot contracta companii specializate în colectarea creanțelor. Ce presupune asta?

Straetus România în Aspecte juridice
14 Octombrie 2016 | 0 | 6141 | Timp de citire: 6 min.

Indiferent de domeniul în care activezi, întotdeauna vor exista clienți care nu își vor achita datoriile. Transmiți facturi care nu sunt plătite și încercările de a contacta debitorii eșuează? Sau poate tot ce primești din partea clienților sunt scuze sau justificări de neplată. Ce e de făcut în această situație? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să ştii înainte de a deschide o farmacie? Aspecte procedurale şi obligaţii în relaţia cu CNAS

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
13 Octombrie 2016 | 2 | 29304 | Timp de citire: 8 min.

Asistenţa farmaceutică a populaţiei este asigurată prin intermediul unităţilor farmaceutice de pe teritoriul ţării, care trebuie înfiinţate în anumite condiţii legale. De altfel, întâi de toate, pentru constituirea unei farmacii trebuie obţinută pentru aceasta o autorizaţie de funcţionare de la Ministerul Sănătăţii (MS), care se eliberează pe baza mai multor documente. Mai departe, odată începută activitatea de comercializare a produselor farmaceutice, furnizorii de medicamente au de îndeplinit o serie de obligaţii şi raportări, pe care le vom prezenta în acest material.   Citește articolul

ACCES PREMIUM

Ce trebuie să faci dacă vrei să schimbi sediul social al firmei tale?

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
12 Octombrie 2016 | 2 | 62704 | Timp de citire: 5 min.

Schimbarea sediului social al unei societăţi, în acelaşi judeţ sau în altul, reprezintă una dintre menţiunile des întâlnite pe parcursul existenţei unei firme. De altfel, o astfel de procedură se desfăşoară la Registrul Comerţului şi presupune parcurgerea anumitor paşi, pe care îi vom prezenta în cele ce urmează.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum poți cere anularea hotărârii AGA dacă nu ești de acord cu ce au decis asociații tăi

Gabriel Dragomir în Aspecte juridice
Avocat,
28 Septembrie 2016 | 0 | 10127 | Timp de citire: 6 min.

În cazul societăţilor cu răspundere limitată, voința asociaţilor este exprimată în adunarea generală a asociaţilor (AGA). Ce se întâmplă însă atunci când unul dintre asociaţi nu este de acord cu decizia AGA şi doreşte să o anuleze? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Poți să-ți faci PFA direct din fața calculatorului. Cum trebuie să procedezi?

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
20 Septembrie 2016 | 4 | 66213 | Timp de citire: 8 min.

Prin intermediul portalului de servicii electronic al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), instituţia oferă profesioniştilor posibilitatea înregistrării online a unei entităţi. În cele ce urmează vom explica procedura depunerii din faţa calculatorului a actelor necesare înmatriculării unei persoane fizice autorizate (PFA), cu menţiunea că aceasta este similară şi în cazul întreprinderilor individuale (II), respectiv celor familiale (IF).  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Cum obţii un raport istoric al firmei de la ONRC şi cât te costă acesta?

Eduard Popescu în Aspecte juridice
Redactor, avocatnet.ro
16 Septembrie 2016 | 0 | 16451 | Timp de citire: 4 min.

Entităţile înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) au posibilitatea de a solicita instituţiei un raport istoric, document ce conţine toate înregistrările efectuate în dreptul respectivei firme. Pentru a obţine aceste detalii, în ordine cronologică şi completate la zi, reprezentanţii companiilor trebuie să achite cel puţin 250 de lei, în condiţiile în care pentru eliberarea în regim de urgenţă a documentului se aplică şi un tarif suplimentar.  Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Saloanele de bronzare trebuie să aibă autorizare sanitară şi angajaţi specializaţi

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
14 Septembrie 2016 | 4 | 41282 | Timp de citire: 7 min.

Saloanele de bronzare trebuie să obţină o autorizare sanitară de la direcţiile teritoriale de sănătate publică, iar angajaţii au nevoie de instruire de specialitate, potrivit unui act normativ al Ministerului Sănătăţii (MS) care a intrat în vigoare astăzi. În ceea ce priveşte igiena, saloanele trebuie să respecte reguli stricte încă din luna mai. Citește articolul