Din momentul în care o societate intră în procedură de insolvenţă, acţiunile judiciare sau măsurile de executare silită pentru recuperarea datoriilor sunt suspendate, potrivit prevederilor legale în vigoare. Prin urmare, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), prin departamentele de specialitate, nu poate scoate la licitaţie în această perioadă bunurile mobile şi/sau imobile deţinute de un datornic, în condiţiile în care procedura de insolvenţă este una ce vizează protecţia şi salvarea entităţii aflate în dificultate financiară, prin găsirea soluţiilor optime pentru achitarea datoriilor acumulate. Citește articolul
Fuziunea prin absorbție este operațiunea prin care o firmă este dizolvată și patrimoniul acesteia este transferat unei alte companii, potrivit legislației în vigoare. Din articolul de față puteți afla ce etape trebuie urmate pentru efectuarea acestei proceduri, ce acte sunt necesare și cât de mult poate dura o astfel de fuziune. Citește articolul
Legislația care reglementează transferul internațional al lucrătorilor este într-o continuă schimbare, iar noile reglementări ar putea schimba modul în care companiile locale utilizează forța de muncă străină detașată în România sau dispune de detașarea propriilor salariați în străinătate. EY își propune să detalieze implicațiile acestor operațiuni în cadrul evenimentului „Mobilitatea forței de muncă într-o lume globalizată – Tendințe, provocări, aspecte practice”, care va avea loc în 27 octombrie, în București. Citește articolul
Indiferent de domeniul în care activezi, întotdeauna vor exista clienți care nu își vor achita datoriile. Transmiți facturi care nu sunt plătite și încercările de a contacta debitorii eșuează? Sau poate tot ce primești din partea clienților sunt scuze sau justificări de neplată. Ce e de făcut în această situație? Citește articolul
Asistenţa farmaceutică a populaţiei este asigurată prin intermediul unităţilor farmaceutice de pe teritoriul ţării, care trebuie înfiinţate în anumite condiţii legale. De altfel, întâi de toate, pentru constituirea unei farmacii trebuie obţinută pentru aceasta o autorizaţie de funcţionare de la Ministerul Sănătăţii (MS), care se eliberează pe baza mai multor documente. Mai departe, odată începută activitatea de comercializare a produselor farmaceutice, furnizorii de medicamente au de îndeplinit o serie de obligaţii şi raportări, pe care le vom prezenta în acest material. Citește articolul
Schimbarea sediului social al unei societăţi, în acelaşi judeţ sau în altul, reprezintă una dintre menţiunile des întâlnite pe parcursul existenţei unei firme. De altfel, o astfel de procedură se desfăşoară la Registrul Comerţului şi presupune parcurgerea anumitor paşi, pe care îi vom prezenta în cele ce urmează. Citește articolul
În cazul societăţilor cu răspundere limitată, voința asociaţilor este exprimată în adunarea generală a asociaţilor (AGA). Ce se întâmplă însă atunci când unul dintre asociaţi nu este de acord cu decizia AGA şi doreşte să o anuleze? Citește articolul
Prin intermediul portalului de servicii electronic al Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC), instituţia oferă profesioniştilor posibilitatea înregistrării online a unei entităţi. În cele ce urmează vom explica procedura depunerii din faţa calculatorului a actelor necesare înmatriculării unei persoane fizice autorizate (PFA), cu menţiunea că aceasta este similară şi în cazul întreprinderilor individuale (II), respectiv celor familiale (IF). Citește articolul
Entităţile înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) au posibilitatea de a solicita instituţiei un raport istoric, document ce conţine toate înregistrările efectuate în dreptul respectivei firme. Pentru a obţine aceste detalii, în ordine cronologică şi completate la zi, reprezentanţii companiilor trebuie să achite cel puţin 250 de lei, în condiţiile în care pentru eliberarea în regim de urgenţă a documentului se aplică şi un tarif suplimentar. Citește articolul
Saloanele de bronzare trebuie să obţină o autorizare sanitară de la direcţiile teritoriale de sănătate publică, iar angajaţii au nevoie de instruire de specialitate, potrivit unui act normativ al Ministerului Sănătăţii (MS) care a intrat în vigoare astăzi. În ceea ce priveşte igiena, saloanele trebuie să respecte reguli stricte încă din luna mai. Citește articolul