Persoanele fizice și juridice prejudiciate prin încălcarea de către companii a legislației concurenței pot să ceară despăgubiri în instanță, conform unui act normativ publicat azi în Monitorul Oficial. Acestea au la dispoziție cinci ani pentru a cere despăgubirile, iar în cursul proceselor vor putea cere divulgarea anumitor informații sensibile ale companiilor. Chiar dacă va fi vorba de secrete de afaceri sau alte tipuri de informații confidențiale, acestea vor fi protejate astfel încât să nu se limiteze dreptul la despăgubiri al reclamanților. Cei care se opun aducerii probelor cerute de instanță vor putea primi amenzi de până la 5.000 de lei. Citește articolul
În contextul în care firmele și persoanele fizice autorizate (PFA) vor fi identificate în Oficiul Național al Registrului Comerțului (ONRC) printr-un nou cod de înregistrare, unic la nivel european, a apărut întrebarea dacă și organizațiile neguvernamentale (ONG-uri) vor fi obligate să solicite, din iulie, schimbarea actelor de înregistrare, pentru a li se atribui noul identificator. Lămurim această situație în cele ce urmează, raportându-ne la actele normative în vigoare. Citește articolul
Primul weekend al lunii iunie 2017 va fi unul prelungit, însă bugetarii vor avea mai multe libere consecutive decât salariații din mediul privat. În aceste condiții, deoarece vorbim de o minivacanță de trei, respectiv de cinci zile consecutive, șansele ca autoritățile să-și intensifice controalele la firme cresc simțitor din nou. Citește articolul
AvocatNet.ro a organizat astăzi, în București, conferința "Inspecții fiscale, contestații, litigii: Cum le gestionăm cu succes". Numeroase subiecte de interes major pentru firme, printre care pregătirea companiei pentru controlul fiscal, drepturile și obligațiile societății pe timpul verificării, impozitul pe profit sau obligațiile fiscale din perspectiva protecției mediului au fost dezbătute de specialiști de top de la Darian DRS Tax, D&B David și Baias, CFO Network, Boscolo & Partners și Țuca Zbârcea & Asociații. Cele mai importante lucruri discutate pe parcursul conferinței tocmai încheiate pot fi urmărite mai jos. Citește articolul
În vederea ușurării relației dintre Fisc și contribuabili, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va permite entităților fără personalitate juridică, de joi începând, înregistrarea în Spațiul Privat Virtual (SPV). Astfel, persoanele fizice autorizate (PFA), precum și antreprenorii organizați ca întreprinderi individuale (II) sau familiale (IF) vor putea solicita și primi decizii de impunere, ceritificate fiscale, adeverințe de venit sau declarații fiscale. Măsurile sunt incluse într-un act normativ al Fiscului, publicat recent în Monitorul Oficial. Citește articolul
Începând de joi, Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) va trebui să pună la dispoziția contribuabililor persoane juridice o modalitate mai comodă și modernă pentru comunicarea mai multor documente fiscale, prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV). Procedura pentru transmiterea la distanță a deciziilor de impunere, certificatelor de atestare fiscală sau a declarațiilor fiscale, printre altele, este inclusă într-un act normativ publicat recent în Monitorul Oficial, care stabilește și ce trebuie să facă firmele pentru a se înregistra în acest serviciu online. Citește articolul
Legea care obligă comercianții din sectorul agroalimentar să vândă alimentele aflate aproape de expirarea datei-limită de consum la un preț redus, iar ulterior să le doneze anumitor entităţi, a intrat în vigoare la finalul săptămânii trecute, iar Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) lansase recent, în dezbatere publică, normele de aplicare pentru noile prevederi. Totuși, documentul care detalia practic procedura prin care produsele alimentare vor fi donate sau sponsorizate a fost retras de pe site-ul instituției, ministrul de resort explicând recent în presa centrală că prevederile trebuie reanalizate, iar punerea în aplicare a legii, amânată. Citește articolul
Alimentele aflate aproape de expirarea datei-limită de consum ar trebui vândute cu un preţ redus, iar ulterior donate anumitor entităţi, dacă nu se reușește vânzarea lor. Măsurile sunt cuprinse într-un act normativ deja în vigoare şi care vizează toţi operatorii economici din sectorul agroalimentar, fără a se face vreo distincţie întra marile lanţuri de magazine şi micii comercianţi. Totuși, Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale (MADR) a anunțat recent că prevederile nu se pot aplica, în lipsa un norme concrete. Citește articolul
De duminică, operatorii economici din sectorul agroalimentar sunt obligaţi, cel puțin teoretic, să ia anumite măsuri de prevenire a risipei alimentare, potrivit unui act normativ publicat cu ceva timp în urmă în Monitorul Oficial. Concret, alimentele aflate aproape de expirarea datei-limită de consum ar trebui vândute la un preţ redus, iar ulterior donate anumitor entităţi, dacă nu sunt vândute. Totuși, punerea efectivă în aplicare a noilor prevederi nu se va produce prea curând, în condițiile în care normele metodologice lansate recent în dezbatere publică au fost retrase de către Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Regionale (MADR). Citește articolul
Noi reguli pentru fabricarea, prezentarea și vânzarea produselor din tutun şi a celor conexe au intrat în vigoare în decembrie 2016, iar cadrul legislativ a permis vânzarea produselor fabricate conform vechii legislaţii până sâmbătă. Recent, Asociaţia Naţională a Comercianţilor Mici şi Mijlocii din România (ANCMMR) a atras atenția că actualele stocuri nu au putut fi epuizate în timp util, astfel că se va ajunge la pierderi importante pentru afaceriștii din domeniu și chiar la riscul ca micii comercianți, în special, să ajungă în faliment. Citește articolul