Conform Codului Muncii, doar anumite elemente dintr-un contract de munca pot fi modificate, printre acestea numarandu-se durata contractului, locul si felul muncii, salariul sau locul muncii. De regula, contractul individual de munca se modifica numai prin acordul partilor si, doar ca exceptie, prin decizia unilaterala a angajatorului. Citește articolul
Odata ce ati incheiat contracte de munca, indiferent daca sunt pe perioada determinata/nedeterminata, cu norma intreaga sau partiala, la domiciliu aveti obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora. Citește articolul
Codul muncii contine cateva prevederi care, aplicate corect, conduc la eficientizarea activitatii unui angajator, dar, si mai important, la cresterea profitului. Compensarea orelor suplimentare cu ore libere, zilele libere in avans sau reducerea timpului de lucru sunt doar cateva dintre variantele de flexibilizare la care un manager poate apela pentru a-si folosi mai eficient salariatii. Totusi, fiecare dintre aceste metode poate fi aplicata numai cu respectarea anumitor reguli si proceduri, prevazute de legislatia muncii. Citește articolul
Angajatii raspund patrimonial pentru pagubele materiale produse angajatorilor "din vina si in legatura cu munca lor", astfel ca cei din urma au la indemana cateva optiuni de a recupera respectivele prejudicii, se mentioneaza in legislatia muncii. Totusi, exista si situatii in care angajatorii nu mai pot recupera daunele cauzate de salariati. AvocatNet.ro va spune care sunt acestea. Citește articolul
Incetarea unui contract de munca poate pune probeme serioase angajatorilor, caci procedura difera, in functie de motivul care sta la baza desfacerii contractului. Fie ca e vorba de acordul partilor, concediere, demisie sau alte temeiuri, legislatia impune respectarea unei proceduri riguroase si intocmirea unor documente obligatorii. Citește articolul
Firmele mai au la dispozitie trei zile pentru a depune la ghiseele Finantelor situatiile financiare anuale. Inainte insa de a le depune acestea trebuie semnate conform prevederilor legale. Reglementarile stabilesc ca raportarile financiare au nevoie de doua semnaturi. In plus, cei care le semneaza trebuie sa fie atenti la unele aspecte. Citește articolul
Legislatia muncii stabileste ca salariatii raspund patrimonial pentru pagubele materiale produse angajatorului "din vina si in legatura cu munca lor". Recuperarea prejudiciilor poate fi facuta si printr-un acord intre un angajat si angajator, astfel incat sa nu se mai ajunga la o instanta de judecata care sa decida cuantumul despagubirilor si modalitatea de recuperare a pagubei provocate. Totusi, procedura de recuperare a prejudiciilor este reglementata de reguli stricte si necesita parcurgerea mai multor etape, precum si intocmirea anumitor documente obligatorii. Citește articolul
Cei care vor sa isi infiinteze o firma sau au deja una nu trebuie sa mearga in mod obligatoriu la sediul oficiilor registrului comertului pentru a indeplini formalitatile juridice care tin de activitatea lor. Acestia le pot rezolva din fata calculatorului, prin mai multe servicii online pe care le pot accesa pe portalul Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). In plus, o noua facilitate a fost pusa recent la dispozitia contribuabililor, prin care pot fi obtinute documente esentiale. Despre acest lucru, precum si despre celelalte servicii online puteti citi in materialul urmator. Citește articolul
AvocatNet.ro organizeaza in 5 iunie o noua editie a seminarului "Practic, despre: Greseli frecvente in contractele individuale de munca", dupa ce locurile la primul eveniment pe aceasta tema au fost epuizate in totalitate. Marilena Balabuti de la ITM Bucuresti, Ana Stefanescu, expert in legislatia muncii si Lorena Stoian, avocat, se vor intalni din nou cu publicul interesat pentru a prezenta problemele ce pot aparea la intocmirea contractelor de munca, dar si pentru a explica si ce se poate face pentru a le corecta. Lectorii vor vorbi si despre conventiile civile, o tema foarte sensibila, in conditiile in care, in ultimii ani, practica judiciara si legislatia in vigoare a dat interpretari dintre cele mai diferite activitatilor care se pot presta pe baza acestor tipuri de contracte. Citește articolul
Fiecare angajator este obligat sa redacteze un regulament intern prin care sa stabileasca indatoririle personalului, masurile de organizare a muncii si asigurarea disciplinei muncii. Documentul, care trebuie sa contina reguli personalizate pentru fiecare societate, se afiseaza obligatoriu la sediul angajatorului, dar se si comunica salariatilor. Citește articolul