Tendintele recente ale pietei imobiliare de fuziuni si achizitii (merger & acqusition, M&A) au aratat o predilectie a cumparatorilor pentru structurarea tranzactiilor sub forma unor achizitii de active (asset deal), respectiv de bunuri. Pe de alta parte, vanzatorii sunt in general adeptii unei structurari a tranzactiei sub forma achizitiei de participatii (share deal), actiuni. Optiunea partilor pentru una dintre structuri trebuie precedata de o cercetare mai amanuntita a principalelor aspecte de natura juridica, fiscala si comerciala caracteristice fiecareia dintre ele. Citește articolul
Firmele pot alege, in functie de activitatea lor si de volumul tranzactiilor, metodele prin care pot garanta elementele cheie ale facturii electronice, adica autenticitatea originii, integritatea continutului si lizibilitatea acesteia. Una dintre metode este controlul de gestiune care poate fi reglementat printr-o procedura interna pe care societatile o pot dezvolta. Citește articolul
Pentru firme, perioada de inactivitate nu echivaleaza cu incetarea totala a activitatii. Mai exact, societatile comerciale pot intra in doua tipuri de inactivitate, care reprezinta abordari diferite din punct de vedere juridic si fiscal. Citește articolul
Factura electronica trebuie transmisa de emitent catre destinatar printr-un canal securizat, iar elementele cheie ale acesteia pot fi asigurate printr-o procedura interna pe care emitentul o poate dezvolta in cadrul firmei sale, au declarat recent specialistii la o conferinta de profil. Citește articolul
Fiecare angajator este obligat sa redacteze un regulament intern prin care sa stabileasca indatoririle personalului, masurile de organizare a muncii si asigurarea disciplinei muncii. Documentul, care trebuie sa contina reguli personalizate pentru fiecare societate, se afiseaza obligatoriu la sediul angajatorului, dar se si comunica salariatilor. Citește articolul
In ultimii cinci ani, mai multe firme au reusit sa obtina, in instanta, anularea taxei radio-TV si sa modifice unul dintre actele normative care reglementeaza plata acestei taxe. Totusi, majoritatea persoanelor juridice trebuie sa o achite in continuare, fapt care le nemultumeste pe multe dintre acestea, in conditiile in care nu beneficiaza de asemenea servicii. Conform avocatilor, contribuabilii care nu utilizeaza serviciile de radio si televiziune au la dispozitie o singura solutie pentru a nu plati taxa radio-TV. Citește articolul
Firmele nu mai trebuie sa se deplaseze pana la sediul Registrului Comertului (ONRC) pentru obtinerea certificatelor constatatoare, ci le pot obtine si online din 10 aprilie, se mentioneaza intr-un comunicat al ONRC, remis recent redactiei. Acest lucru este posibil printr-un nou serviciu electronic pe care contribuabilii il pot accesa. Citește articolul
Inspectoratul Teritorial de Munca (ITM) poate veni, in orice moment, in control la sediul angajatorilor, fara nicio instiintare prealabila.Firmele sunt obligate sa puna la dispozitia inspectorilor documente si informatii, in functie de obiectul controlului, riscand altfel amenzi de pana la 10.000 de lei. Citește articolul
Societatile cu raspundere limitata (SRL) care vor sa-si schimbe numarul de asociati ar putea alege sa-si majoreze capitalul decat sa cesioneze parti sociale. Avocatul Dana Fatol ne-a explicat care sunt diferentele si cum se realizeaza majorarea capitalului. Citește articolul
Atunci cand trebuie sa efectuati operatiuni de dezinfectie, dezinsectie si deratizare (DDD) si apelati la o firma care ofera astfel de servicii trebuie sa aveti in vedere cateva aspecte. Astfel, trebuie verificat daca firmele care activeaza in acest domeniu sunt autorizate sa desfasoare servicii de DDD. In plus, tarifele practicate de firmele de DDD se stabilesc in functie de anumiti factori, iar in privinta contractelor, acestea au o durata fixa, care insa poate fi prelungita. Citește articolul