Marți, 4 martie, are loc evenimentul: Politica privind prevenirea hărțuirii la locul de muncă - De la concept la implementare practică. Participă →
Firmele isi pot stabili temporar sediul social la biroul unui avocat, dupa cum prevede legislatia in vigoare. Aceasta varianta poate fi o solutie pentru cei care intampina dificultati in gasirea unui spatiu unde sa-si inregistreze afacerea. In plus, presupune costuri reduse, insa de cealalta parte, Fiscul nu vede cu ochi buni aceasta metoda. Citește articolul
Inspectorii de munca pot veni in control la sediul firmelor pentru a verifica daca acestea respecta dispozitiile legale privind securitatea si sanatatea in munca. In cadrul unui astfel de control, inspectorii pot verifica foarte multe documente, unele avand caracter general, altele fiind relevante in domeniul SSM. Citește articolul
Dupa incheierea formalitatilor de la Registrul Comertului, urmeaza o noua serie de obligatii care trebuie indeplinite, pentru ca firma sa poata sa functioneze. Astfel, in cazul unei societati cu raspundere limitata, trebuie puse in practica anumite reguli de ordin juridic si contabil, pentru a pregati terenul pentru desfasurarea viitoarelor activitati. Afla din urmatorul material care sunt acestea. Citește articolul
Contribuabilii vor putea sa consulte si sa verifice situatia partenerilor de afaceri din Uniunea Europeana, aflati in insolventa, prin accesarea gratuita a unui portal care cuprinde informatii actualizate din registrele de insolventa din UE. Mai exact, acestia au acum acces gratuit, in limba romana, la datele privind persoanele juridice si cele fizice insolvente din sapte state membre ale UE, se mentioneaza intr-un comunicat al Registrului Comertului, remis ieri redactiei. Citește articolul
Dizolvarea firmelor ar putea fi pronuntata de tribunal in noi situatii, se precizeaza intr-un proiect de act normativ care ar putea modifica Legea societatilor comerciale. Potrivit documentului lansat recent in dezbatere publica pe site-ul Ministerului Justitiei, firmele care nu indeplinesc anumite obligatii, ar putea risca sa fie dizolvate la cererea oricarei persoane interesate, precum si a Registrului Comertului. De asemenea, acelasi document stabileste noi reguli si in ceea ce priveste lichidarea si radierea firmelor. Citește articolul
Conform Codului Muncii, doar anumite elemente dintr-un contract de munca pot fi modificate, printre acestea numarandu-se durata contractului, locul si felul muncii, salariul sau locul muncii. De regula, contractul individual de munca se modifica numai prin acordul partilor si, doar ca exceptie, prin decizia unilaterala a angajatorului. Citește articolul
Odata ce ati incheiat contracte de munca, indiferent daca sunt pe perioada determinata/nedeterminata, cu norma intreaga sau partiala, la domiciliu aveti obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora. Citește articolul
Codul muncii contine cateva prevederi care, aplicate corect, conduc la eficientizarea activitatii unui angajator, dar, si mai important, la cresterea profitului. Compensarea orelor suplimentare cu ore libere, zilele libere in avans sau reducerea timpului de lucru sunt doar cateva dintre variantele de flexibilizare la care un manager poate apela pentru a-si folosi mai eficient salariatii. Totusi, fiecare dintre aceste metode poate fi aplicata numai cu respectarea anumitor reguli si proceduri, prevazute de legislatia muncii. Citește articolul
Angajatii raspund patrimonial pentru pagubele materiale produse angajatorilor "din vina si in legatura cu munca lor", astfel ca cei din urma au la indemana cateva optiuni de a recupera respectivele prejudicii, se mentioneaza in legislatia muncii. Totusi, exista si situatii in care angajatorii nu mai pot recupera daunele cauzate de salariati. AvocatNet.ro va spune care sunt acestea. Citește articolul
Incetarea unui contract de munca poate pune probeme serioase angajatorilor, caci procedura difera, in functie de motivul care sta la baza desfacerii contractului. Fie ca e vorba de acordul partilor, concediere, demisie sau alte temeiuri, legislatia impune respectarea unei proceduri riguroase si intocmirea unor documente obligatorii. Citește articolul