avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 426 soluții astăzi
Aspecte juridice

Aspecte juridice

ACCES PREMIUM

Noile Coduri penale vor schimba mediul de afaceri. Vezi cum iti vor influenta activitatea!

Alina Botezatu în Aspecte juridice
26 Martie 2014 | 4 | 5687 | Timp de citire: 4 min.

Noile prevederi din domeniul penal, care au intrat in vigoare la inceputul lunii februarie, vor schimba in bine mediul de afaceri din tara noastra, in sensul ca il vor face mai responsabil, sustin specialistii consultati de AvocatNet.ro. Acest lucru se va produce ca urmare a introducerii unor noi pedepse, a maririi unor amenzi si a modificarilor care vor fi resimtite in unele domenii.     Citește articolul

ACCES PREMIUM

Elementele cheie ale facturii electronice: Ce probleme pot sa apara la un control al Fiscului?

Elena Voinea în Aspecte juridice
25 Martie 2014 | 1 | 13008 | Timp de citire: 9 min.

Factura electronica este reglementata in prezent doar de Codul fiscal, dupa ce un act normativ referitor la acest tip de factura a fost abrogat in 2013, chiar inainte de a intra in vigoare. Desi legislatia actuala detaliaza concret cum pot fi asigurate elementele cheie ale facturilor electronice, totusi pot sa apara anumite semne de intrebare atunci cand Fiscul controleaza aceste documente, au precizat specialistii contactati de AvocatNet.ro. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele sunt mai drastic sanctionate de la inceputul lunii februarie. La ce trebuie sa fiti atenti cand desfasurati o activitate economica?

Alina Botezatu în Aspecte juridice
20 Martie 2014 | 10 | 11001 | Timp de citire: 6 min.

Persoanele juridice trebuie sa fie mult mai atente cum isi desfasoara activitatea, au spus specialistii pentru AvocatNet.ro. Mai exact, noul Cod penal, care a intrat in vigoare la 1 februarie, a introdus noi infractiuni pentru care persoanele juridice pot fi sanctionate. In plus, valoarea amenzii pe care o platesc firmele a crescut. De asemenea, noile reglementari penale au introdus o pedeapsa care nu exista anterior. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Lectia de business

Vanzarea unei firme - de la negocierea conditiilor la achitarea pretului tranzactiei

Alina Botezatu în Aspecte juridice
18 Martie 2014 | 5 | 12864 | Timp de citire: 8 min.

Vanzarea unei afaceri cu venituri de maximum 150.000 de euro presupune cateva etape la care atat vanzatorii cat si cumparatorii trebuie sa fie atenti, sustine Neil McGregor, Partner-ul Coordonator al McGregor & Partners. Pe de o parte, proprietarii trebuie sa se gandeasca daca vor sa vanda partile sociale sau afacerea in sine, in timp ce cumparatorii trebuie sa verifice daca in contractele firmei sunt cuprinse clauze speciale. In plus, cei care detin astfel de companii trebuie sa fie pregatiti, pentru ca pe tot parcursul vanzarii exista diferite momente in care cumparatorii se pot retrage, iar tranzactia sa nu se mai incheie.  Citește articolul

ACCES PREMIUM
Comentariu

Va exista inflatie de certificate verzi dupa amanarea in 2018 a emiterii de certificate verzi pentru energia produsa din centrale eoliene?

McGregor & Partners în Aspecte juridice
12 Martie 2014 | 1 | 2656 | Timp de citire: 3 min.

Schimbarile care au survenit in ultimul an, in legatura cu energia produsa din surse de energie regenerabila, au creat nesiguranta si instabilitate in ceea ce priveste noile investitii in domeniu. Masura amanarii certificatelor verzi, pana in anul 2018, va crea inflatie pe aceasta piata si va plasa factorul de decizie, din mana producatorului de energie electrica produsa din surse regenerabile de energie, in mana "pretentioasa" a cumparatorului? Citește articolul

ACCES PREMIUM

Contractul de munca vs. Conventia civila. Cand se mai pot incheia contracte civile pentru prestarea muncii?

avocatnet.ro în Aspecte juridice
3 Martie 2014 | 16 | 18980 | Timp de citire: 2 min.

Conventiile civile au disparut ca denumire din Noul Cod civil, iar contractul individual de munca (CIM) este singura varianta prin care un salariat poate lucra pentru un angajator. Totusi, reglementarile legale permit incheierea unui contract de prestari servicii ce poate aduce beneficii pentru ca reduc mult din contributiile platite, dar utilizarea lui este extrem de riscanta. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Recurs in interesul legii

Cererile pentru recuperarea cheltuielilor de judecata depuse in afara procesului vor fi taxate cu taxa judiciara de timbru

Mirela Oprea în Aspecte juridice
21 Februarie 2014 | 14 | 38387 | Timp de citire: 6 min.

Justitiabilii care castiga un proces au posibilitatea de a-si recupera cheltuielile de judecata, daca introduc in instanta o cerere in acest sens. Daca aceste cheltuieli sunt solicitate in cadrul litigiului care le-a generat, atunci cererea va fi scutita de taxa judiciara de timbru. In schimb, daca solicitantii nu cer recuperarea banilor in timpul procesului, ci pe cale separata, atunci cererea va fi taxata cu taxa de timbru, dupa cum a stabilit recent Inalta Curte de Casatie si Justitie. Decizia instantei supreme vine dupa ce Procurorul general al Romaniei solicitase, printr-un recurs in interesul legii, pronuntarea unei hotarari prin care sa se asigure interpretarea unitara a prevederilor legale in materie, in conditiile in care instantele le aplicau diferit. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele obligate sa isi schimbe denumirea mai au doar un an la dispozitie pentru a face acest lucru. Pana acum, doar 16% dintre ele au depus cereri la ONRC

Roxana Neagu în Aspecte juridice
Director Editorial, avocatnet.ro
14 Februarie 2014 | 1 | 10825 | Timp de citire: 4 min.

Intrarea in vigoare a noului Cod de procedura civila a obligat mai multe societati comerciale sa isi schimbe denumirea. Firmele au la dispozitie doi ani, calculati de la 15 februarie 2013, pentru a opera aceste modificari in actele lor constitutive, insa pana acum mai putin de doua firme din zece au initiat demersurile legale pentru schimbarea denumirii. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Care este procedura de numire a unui administrator intr-o firma

Alina Botezatu în Aspecte juridice
13 Februarie 2014 | 3 | 18174 | Timp de citire: 6 min.

Numirea unui administrator intr-un SRL necesita o adunare a asociatilor, depunerea unor documente la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) si achitarea catorva taxe. In plus, pentru a reduce din riscurile acestei numiri, puterile unui administrator pot fi limitate. O alta limita poate fi impusa si in ceea ce priveste perioada pe care este numit administratorul. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Regulamentul intern: trebuie respectat si de salariatii delegati sau detasati in cadrul unei firme?

Elena Voinea în Aspecte juridice
10 Februarie 2014 | 1 | 9894 | Timp de citire: 4 min.

Regulamentul intern se aplica angajatilor unei firme, insa atunci cand unii dintre acestia sunt delegati sau detasati in acea firma lucrurile se schimba. Potrivit specialistilor contactati de AvocatNet.ro, delegarea si detasarea cuprind elemente specifice, in functie de care se poate stabili daca salariatii delegati sau detasati in cadrul unei societati trebuie sa respecte regulamentul intern al acesteia. Citește articolul