Parlamentarii au stabilit recent că, din 2023, obligația de arhivare a statelor de salarii va fi, în anumite condiții, de doar cinci ani, nu de 50 de ani. Însă modificarea s-a făcut fără a ține cont că termenul de arhivare pentru dosarele personale ale angajaților este legat de termenul arhivării statelor de salarii. În aceste condiții, autoritățile atenționează că arhivarea dosarelor personale rămâne mai departe obligatorie pentru 50 de ani. Citește articolul
La terminarea contractului individual de muncă (CIM), indiferent de articolul pe baza căruia s-a făcut încetarea CIM, angajatorul are obligația de a elibera o serie de documente legate de activitatea prestată de fostul salariat în cadrul companiei, însă poate oferi și alte adeverințe, din propria inițiativă, sau diverse copii solicitate de fostul angajat. Citește articolul
Angajatorii cer adesea ori se văd nevoiți să ceară angajaților diverse documente care, fără să intre în dosarul personal al fiecăruia, sunt necesare pentru a încuviința anumite drepturi sau pentru a îndeplini anumite obligații. Strict din perspectiva prelucrării datelor personale, firmele trebuie să-și pună două întrebări: (1) chiar e nevoie de păstrarea acelor documente ori o simplă mențiune de luare la cunoștință e suficientă și (2) mai sunt realmente necesare acele date după un timp? Citește articolul
Atât salariații, cât și foștii salariați pot solicita angajatorului sau fostului angajator o serie de documente în legătură cu activitatea prestată în baza unui contract de muncă, iar angajatorii nu pot refuza eliberarea acestora în termenul legal. Citește articolul
În contextul restricțiilor aduse de epidemia de coronavirus asupra activității angajatorilor, majoritatea firmelor sunt nevoite să revizuiască dosarele personale ale salariaților. În principal, pentru a adăuga noi documente - acte adiționale la contractele de muncă sau acte privind suspendarea ori încetarea contractelor de muncă, de exemplu. Lipsa dosarelor personale de la sediu sau refuzul de a pune la dispoziția inspectorilor documente din ele pot aduce angajatorilor amenzi de până la 8.000 de lei. Citește articolul
Chiar și după o vreme de la încetarea contractului de muncă, angajatorul este obligat prin lege să-i pună la dispoziție fostului angajat, la cerere, anumite documente legate de munca sa în respectiva firmă, instituție ș.a.m.d. E vorba de documente din dosarul personal, pe care firmele sunt obligate să-l păstreze pentru fiecare angajat, în bune condiții și în siguranță. Cei care nu le dau foștilor angajați copii după documentele cerute riscă amenzi de până la 1.000 de lei. Citește articolul
Odata ce ati incheiat contracte de munca, indiferent daca sunt pe perioada determinata/nedeterminata, cu norma intreaga sau partiala, la domiciliu aveti obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariati si de a-l prezenta inspectorilor de munca, la solicitarea acestora. Citește articolul
Legislatia muncii obliga fiecare angajator sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare salariat, pe care sa-l actualizeze ori de cate ori este necesar. In cazul unui control de la inspectoratul de munca, dosarele angajatilor trebuie prezentate inspectorilor, angajatorii care refuza sa faca acest lucru riscand amenzi de pana la 8.000 de lei. Componenta acestui dosar este relativ cunoscuta, fiecare specialist in resurse umane stiind ca trebuie sa includa obligatoriu actele necesare angajarii, contractul individual de munca si actele aditionale, precum si actele de studii ale angajatului. Totusi, exista si alte documente care trebuie incluse in dosarul salariatului, care nu au fost la fel de vehiculate, astfel ca mai putini sunt cei care le cunosc. Citește articolul
Legislatia muncii obliga fiecare angajator sa intocmeasca un dosar personal pentru fiecare salariat, pe care sa-l actualizeze ori de cate ori este necesar. In cazul unui control de la inspectoratul de munca, dosarele angajatilor trebuie prezentate inspectorilor, angajatorii care refuza sa faca acest lucru riscand amenzi de pana la 8.000 de lei. Citește articolul
Angajatorii au obligatia de a intocmi un dosar personal pentru fiecare salariat si de a-l prezenta inspectorilor de munca, in caz contrar riscand amenzi de pana la 8000 lei. Citește articolul