Vanzarea unei afaceri cu venituri de maximum 150.000 de euro presupune cateva etape la care atat vanzatorii cat si cumparatorii trebuie sa fie atenti, sustine Neil McGregor, Partner-ul Coordonator al McGregor & Partners. Pe de o parte, proprietarii trebuie sa se gandeasca daca vor sa vanda partile sociale sau afacerea in sine, in timp ce cumparatorii trebuie sa verifice daca in contractele firmei sunt cuprinse clauze speciale. In plus, cei care detin astfel de companii trebuie sa fie pregatiti, pentru ca pe tot parcursul vanzarii exista diferite momente in care cumparatorii se pot retrage, iar tranzactia sa nu se mai incheie. Citește articolul
Schimbarile care au survenit in ultimul an, in legatura cu energia produsa din surse de energie regenerabila, au creat nesiguranta si instabilitate in ceea ce priveste noile investitii in domeniu. Masura amanarii certificatelor verzi, pana in anul 2018, va crea inflatie pe aceasta piata si va plasa factorul de decizie, din mana producatorului de energie electrica produsa din surse regenerabile de energie, in mana "pretentioasa" a cumparatorului? Citește articolul
Conventiile civile au disparut ca denumire din Noul Cod civil, iar contractul individual de munca (CIM) este singura varianta prin care un salariat poate lucra pentru un angajator. Totusi, reglementarile legale permit incheierea unui contract de prestari servicii ce poate aduce beneficii pentru ca reduc mult din contributiile platite, dar utilizarea lui este extrem de riscanta. Citește articolul
Justitiabilii care castiga un proces au posibilitatea de a-si recupera cheltuielile de judecata, daca introduc in instanta o cerere in acest sens. Daca aceste cheltuieli sunt solicitate in cadrul litigiului care le-a generat, atunci cererea va fi scutita de taxa judiciara de timbru. In schimb, daca solicitantii nu cer recuperarea banilor in timpul procesului, ci pe cale separata, atunci cererea va fi taxata cu taxa de timbru, dupa cum a stabilit recent Inalta Curte de Casatie si Justitie. Decizia instantei supreme vine dupa ce Procurorul general al Romaniei solicitase, printr-un recurs in interesul legii, pronuntarea unei hotarari prin care sa se asigure interpretarea unitara a prevederilor legale in materie, in conditiile in care instantele le aplicau diferit. Citește articolul
Intrarea in vigoare a noului Cod de procedura civila a obligat mai multe societati comerciale sa isi schimbe denumirea. Firmele au la dispozitie doi ani, calculati de la 15 februarie 2013, pentru a opera aceste modificari in actele lor constitutive, insa pana acum mai putin de doua firme din zece au initiat demersurile legale pentru schimbarea denumirii. Citește articolul
Numirea unui administrator intr-un SRL necesita o adunare a asociatilor, depunerea unor documente la Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) si achitarea catorva taxe. In plus, pentru a reduce din riscurile acestei numiri, puterile unui administrator pot fi limitate. O alta limita poate fi impusa si in ceea ce priveste perioada pe care este numit administratorul. Citește articolul
Regulamentul intern se aplica angajatilor unei firme, insa atunci cand unii dintre acestia sunt delegati sau detasati in acea firma lucrurile se schimba. Potrivit specialistilor contactati de AvocatNet.ro, delegarea si detasarea cuprind elemente specifice, in functie de care se poate stabili daca salariatii delegati sau detasati in cadrul unei societati trebuie sa respecte regulamentul intern al acesteia. Citește articolul
Legea insolventei va suferi modificari de la 1 februarie, ca urmare a intrarii in vigoare a noilor Coduri, penal si de procedura penala. Citește articolul
Cea mai recenta modificare in ceea ce priveste arhivarea documentelor a fost introdusa anul trecut prin Legea 138/2013 pentru modificarea si completarea Legii Arhivelor Nationale nr. 16/1996, care a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 253 din 7 mai 2013. Israel Horesh, CEO-ul Archivit, a explicat pentru publicatia noastra ce obligatii de arhivare au firmele. Citește articolul
Atunci cand vorbim despre externalizarea procesului de dezvoltare a unui program/aplicatie software de catre o companie (Client) catre un dezvoltator software (Dezvoltator) - relatie de outsourcing -, unul dintre cele mai mari riscuri juridice este legat de proprietatea intelectuala (IP). IP inseamna drepturi de autor, marci, desene industriale, brevete, secrete de comert, know-how, schite, etc. si poate imbraca cele mai diverse forme (baze de date, coduri-sursa, logo, interfata grafica, notitele dintr-o agenda, etc.). Citește articolul