Media Intră în comunitate
avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 4516 soluții astăzi
Start-up

Start-up

ACCES GRATUIT

Modificarea activităților la SRL: Adăugarea sau eliminarea de activități și extinderea sau restrângerea obiectului de activitate

Accountable în Start-up
6 Octombrie 2016 | 0 | 19111

Obiectul de activitate al unei societăți cu răspundere limitată (SRL) este definit cu ajutorul codurilor de Clasificare a activităților din economia națională (CAEN). Pentru a-și manifesta intenția de principiu de a desfășura la un moment dat o anumită activitate, SRL trebuie să aibă codul CAEN corespunzător menționat în actul constitutiv. Dacă, dincolo de intenție, acea activitate se și desfășoară efectiv într-una dintre locațiile înregistrate (sediul social sau punctul de lucru), atunci se cheamă că trebuie autorizat codul CAEN corespunzător pentru locația în discuție. Așadar, desfășurarea unei anumite activități de către o SRL presupune îndeplinirea a două condiții: existența codului CAEN în actul constitutiv și autorizarea codului CAEN în locația/locațiile corespunzătoare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum îți alegi contabilul și inspectorul de resurse umane, doi oameni esențiali în afacerea ta

Accountable în Start-up
4 Octombrie 2016 | 3 | 58813

Întreprinzătorii români se luptă zi de zi cu birocrația și multiplele obligații legale pe care le au. Pe fiecare plan al activității lor există autorități către care trebuie să raporteze, documente și registre de completat, proceduri stricte de conceput și urmat și multe altele asemenea. Nu este de mirare că, în acest context, întreprinzătorii ajung să privească ținerea evidențelor contabile și administrarea personalului ca fiind doar niște obligații impuse prin lege. Aceste două aspecte din viața unei afaceri sunt însă mult mai mult decât atât, reprezintă două dintre cele cinci funcțiuni ale firmei definite în literatura de management și buna lor funcționare oferă întreprinzătorului posibilitatea de a fi profitabil, de a-și îndeplini obiectivele și de a crea o afacere pe termen lung, care va trece testul timpului si va putea fi transmisă din generație în generație. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Antrepozitul fiscal: Ce reprezintă, cum obținem autorizația și ce obligații avem?

Accountable în Start-up
29 Septembrie 2016 | 0 | 20641

Antrepozitul fiscal se referă la locul fizic aflat sub controlul autorității fiscale competente și în care produsele accizabile pot fi fabricate, transformate, deținute, primite sau expediate în regim suspensiv de către antrepozitarul autorizat. Regimul suspensiv presupune ca, pe perioada producerii, transformării, deținerii și deplasării produselor, plata accizelor să fie suspendată. Într-un antrepozit fiscal pot fi produse, transformate și deținute în regim suspensiv de accize numai produsele accizabile aparținând uneia dintre următoarele grupe de produse: alcool și băuturi alcoolice, tutun prelucrat, precum și produse energetice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ești nemulțumit de un salariat? Ce soluții legale ai pentru a-l concedia

Accountable în Start-up
27 Septembrie 2016 | 0 | 22030

Recrutarea și selecția unor angajați de calitate nu este o treabă ușoară. De aceea, marile companii au departamente întregi cu oameni specializați care se ocupă numai de acest lucru. Dar ce poți face atunci când ai o afacere la început de drum și nu ai cunoștințe sau experiență în recrutare și nici resurse pentru a subcontracta un serviciu extern? Ei bine, faci angajările așa cum știi tu mai bine și speri la ce e mai bun. Realitatea este însă că, de multe ori, vei face greșeli la angajare și vei fi foarte interesat de opțiunile pe care le ai în momentul în care realizezi că angajatul nu este ceea ce trebuie. În cele ce urmează vom discuta despre opțiunile de concediere a angajaților. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Nu știi ce afacere să începi și cum? Ce avantaje ai dacă cumperi o franciză

Accountable în Start-up
22 Septembrie 2016 | 0 | 26238

Achiziționarea unei francize este o modalitate simplă și rapidă de a intra în afaceri. În schimbul achitării unei sume de bani, întreprinzătorul primește acces la modul de lucru, marca comercială, furnizorii și multe alte elemente ale unei afaceri de succes deja existente. Astfel, spre deosebire de un întreprinzător obișnuit, posesorul unei francize are mai puține bătăi de cap, deoarece primește sprijin și know-how de la cel care i-a vândut-o. Este însă obligat și la plata unei redevențe periodice, adică să cedeze o parte din câștigurile sale viitoare. Exemple de francize de succes la noi țară sunt McDonald’s, ING Bank, Diverta, Fornetti, Pizza Hut, Subway, 5asec, Chopstix, Oro Toro sau Il Passo. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Soluții pentru finanțarea afacerii tale: Leasingul financiar și cel operațional

Accountable în Start-up
20 Septembrie 2016 | 0 | 4908

Cuvântul „leasing” provine din limba engleză, de la verbul „to lease” (a ceda folosința unui bun în schimbul primirii unei sume de bani). Spre deosebire de închiriere (verbul „to rent” = a închiria), leasingul este un termen folosit și cu referire la bunurile intangibile, cum ar fi aplicațiile pentru computer sau licențele pentru o anumită frecvență radio. Termenul de închiriere se folosește cu precădere în legătură cu bunurile tangibile, cum ar fi imobilele și terenurile. În România, atunci când vorbim despre leasing întâlnim cel mai des utilizarea termenului de leasing auto, care face referire la cedarea folosinței unui autovehicul de către finanțatorul său, o societate de leasing - instituție financiară nebancară (IFN) al cărei obiect de activitate este tocmai acesta: finanțarea achizițiilor de autovehicule al căror drept de utilizare îl cedează celor interesați. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Soluții de finanțare pentru un start-up: Ajutorul de minimis, fondurile europene, atragerea de asociați și investitorii individuali

Accountable în Start-up
15 Septembrie 2016 | 0 | 4347

Lipsa finanțării este una dintre cele mai mari bariere în calea antreprenoriatului în România, în special pentru start-up-uri. Alte bariere majore sunt birocrația, taxele mari și legislația schimbătoare. În cele ce urmează analizăm patru forme de finanțare disponibile pentru întreprinzători și le acordăm calificative în funcție de accesibilitatea lor pentru start-up-uri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Nu știi cum să-ți găsești clienți? Iată trei canale esențiale de vânzare pe care ar trebui să le folosești

Accountable în Start-up
13 Septembrie 2016 | 2 | 21987

Orice afacere presupune crearea unei valori adăugate pentru care există oameni dispuși să plătească prețul cerut. Acești oameni se numesc clienți și fără ei nicio afacere nu poate supraviețui. Clienții se pot găsi, teoretic, pretutindeni, dar, în economia superconcurențială de astăzi, este nevoie ca abordarea acestora să se facă metodic și profesionist de către orice afacere, oricât de mică ar fi ea. Niciun start-up nu își permite să aștepte pur și simplu apariția clienților, ci trebuie să ia un set de măsuri care să îl facă vizibil și accesibil, indiferent de domeniul de activitate. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Registrul Operatorilor Intracomunitari: Ce este, ce presupune și când este obligatorie înscrierea în acesta?

Accountable în Start-up
8 Septembrie 2016 | 3 | 28635

Registrul Operatorilor Intracomunitari (ROI) ține evidența persoanelor impozabile și persoanelor juridice neimpozabile din România, care efectuează tranzacții cu parteneri din Uniunea Europeană sau, altfel spus, care efectuează operațiuni intracomunitare. Înscrierea în ROI este obligatorie atunci când se tranzacționează în UE servicii de orice valoare și atunci când se tranzacționează bunuri în sumă mai mare de 10.000 de euro (34.000 de lei la cursul de la data aderării României la UE). Pentru înscrierea în ROI este obligatorie existența unui cod valabil de TVA. La nivel european există VIES, un mijloc electronic de transmitere a informaţiei referitoare la înregistrarea în scopuri de TVA (validitatea numerelor de înregistrare pentru TVA) a companiilor înregistrate în UE. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cheltuielile deductibile: Ce sunt și ce consecințe există la deducerea unor cheltuieli nedeductibile

Accountable în Start-up
6 Septembrie 2016 | 1 | 111219

Termenul de cheltuială deductibilă este strict legat de calculul profitului fiscal, acel profit asupra căruia se aplică impozitul pe profit. Cu cât un contribuabil are mai multe cheltuieli deductibile, cu atât impozitul pe profit sau pe venitul net va fi mai mic, de aici și interesul întreprinzătorilor de a deduce cât mai multe cheltuieli. Totuși, conform legii, nu toate cheltuielile efectuate de un contribuabil sunt deductibile de la calculul impozitului pe profit. O altă folosire pe scară largă a termenului de deductibilitate este legată de TVA. Auzim des că TVA aferentă unei anumite tranzacții este sau nu deductibilă și cum întreprinzătorii își fac calcule în funcție de acest aspect. Citește articolul