avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1482 soluții astăzi
Start-up

Start-up

ACCES GRATUIT

Ești sătul să fii angajat? Iată șapte idei de afaceri pentru care nu-ți trebuie mulți bani și experiență

Accountable în Start-up
20 Octombrie 2016 | 3 | 141704 | Timp de citire: 4 min.

Există numeroase idei de afaceri care nu necesită sume mari de bani pentru a fi puse în practică. În mod surprinzător însă, mulți oameni cu gânduri antreprenoriale le evită. Se gândesc că nu vor fi cu adevărat întreprinzători dacă nu pornesc “cum trebuie”, adică având un buget generos, angajați și un sediu frumos. Paradoxal însă, atunci când pornești fără bani ai șanse destul de mari de succes. Lipsa acestei resurse te va învăța să o gestionezi și să nu faci risipă, iar dacă cumva dai greș, vei putea să te remontezi mai ușor dacă suma de bani investită a fost minimă. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Șapte sfaturi ca să atragi și să păstrezi cei mai buni angajați

Accountable în Start-up
18 Octombrie 2016 | 11188 | Timp de citire: 4 min.

Ca proprietar al unei afaceri mici îți este foarte greu să conduci un proces profesionist de recrutare și selecție. Este doar încă una dintre îndatoririle adiacente ce-ți revine pe lângă cea principală de a face bani pentru firma ta. Dar această îndatorire este foarte importantă, există chiar păreri conform cărora este mai important și prioritar să găsești oamenii potriviți decât să stabilești obiectivele. Cu oameni buni vei ajunge întotdeauna într-o destinație frumoasă, chiar dacă nu ai avut acest obiectiv încă de la început dar un obiectiv stabilit, oricât de bun și ambițios ar fi, cu greu va fi atins fără oamenii potriviți. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Care sunt principalele obligații ale firmei tale atunci când ai angajați?

Accountable în Start-up
13 Octombrie 2016 | 24905 | Timp de citire: 4 min.

Atunci când afacerea ta se dezvoltă și realizezi că îți poți permite să angajezi pe cineva, este un motiv de mare bucurie. În sfârșit, te poți multiplica și poți să delegi sarcinile consumatoare de timp, care aduc puțină valoare adăugată. Poți deservi mai mulți clienți și devii mai profitabil. Dar odată cu această victorie vin și o serie de noi responsabilități legale, menite să asigure o relație echilibrată între firma ta și noii angajați. În cele ce urmează ne concentrăm pe cele mai importante modificări și obligații care apar în viața unei firme, atunci când aceasta face angajări. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se face trecerea de la impozit pe venitul microîntreprinderilor la impozit pe profit și invers?

Accountable în Start-up
11 Octombrie 2016 | 3 | 18536 | Timp de citire: 5 min.

Societățile comerciale din România sunt impozitate în două modalități, în momentul de față, în funcție de veniturile totale. Astfel, dacă suma veniturilor totale este mai mică decât 100.000 de euro, societatea este obligată să plătească impozit pe venitul microîntreprinderilor, iar dacă veniturile totale trec de acest plafon, societatea este obligată să plătească impozit pe profit. În scopul respectării legii, dar și pentru interesul propriu, este bine pentru întreprinzători să urmărească an de an poziționarea față de plafonul de 100.000 de euro. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Modificarea activităților la SRL: Adăugarea sau eliminarea de activități și extinderea sau restrângerea obiectului de activitate

Accountable în Start-up
6 Octombrie 2016 | 1 | 26807 | Timp de citire: 5 min.

Obiectul de activitate al unei societăți cu răspundere limitată (SRL) este definit cu ajutorul codurilor de Clasificare a activităților din economia națională (CAEN). Pentru a-și manifesta intenția de principiu de a desfășura la un moment dat o anumită activitate, SRL trebuie să aibă codul CAEN corespunzător menționat în actul constitutiv. Dacă, dincolo de intenție, acea activitate se și desfășoară efectiv într-una dintre locațiile înregistrate (sediul social sau punctul de lucru), atunci se cheamă că trebuie autorizat codul CAEN corespunzător pentru locația în discuție. Așadar, desfășurarea unei anumite activități de către o SRL presupune îndeplinirea a două condiții: existența codului CAEN în actul constitutiv și autorizarea codului CAEN în locația/locațiile corespunzătoare. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum îți alegi contabilul și inspectorul de resurse umane, doi oameni esențiali în afacerea ta

Accountable în Start-up
4 Octombrie 2016 | 3 | 62334 | Timp de citire: 7 min.

Întreprinzătorii români se luptă zi de zi cu birocrația și multiplele obligații legale pe care le au. Pe fiecare plan al activității lor există autorități către care trebuie să raporteze, documente și registre de completat, proceduri stricte de conceput și urmat și multe altele asemenea. Nu este de mirare că, în acest context, întreprinzătorii ajung să privească ținerea evidențelor contabile și administrarea personalului ca fiind doar niște obligații impuse prin lege. Aceste două aspecte din viața unei afaceri sunt însă mult mai mult decât atât, reprezintă două dintre cele cinci funcțiuni ale firmei definite în literatura de management și buna lor funcționare oferă întreprinzătorului posibilitatea de a fi profitabil, de a-și îndeplini obiectivele și de a crea o afacere pe termen lung, care va trece testul timpului si va putea fi transmisă din generație în generație. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Antrepozitul fiscal: Ce reprezintă, cum obținem autorizația și ce obligații avem?

Accountable în Start-up
29 Septembrie 2016 | 38706 | Timp de citire: 8 min.

Antrepozitul fiscal se referă la locul fizic aflat sub controlul autorității fiscale competente și în care produsele accizabile pot fi fabricate, transformate, deținute, primite sau expediate în regim suspensiv de către antrepozitarul autorizat. Regimul suspensiv presupune ca, pe perioada producerii, transformării, deținerii și deplasării produselor, plata accizelor să fie suspendată. Într-un antrepozit fiscal pot fi produse, transformate și deținute în regim suspensiv de accize numai produsele accizabile aparținând uneia dintre următoarele grupe de produse: alcool și băuturi alcoolice, tutun prelucrat, precum și produse energetice. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Ești nemulțumit de un salariat? Ce soluții legale ai pentru a-l concedia

Accountable în Start-up
27 Septembrie 2016 | 29283 | Timp de citire: 7 min.

Recrutarea și selecția unor angajați de calitate nu este o treabă ușoară. De aceea, marile companii au departamente întregi cu oameni specializați care se ocupă numai de acest lucru. Dar ce poți face atunci când ai o afacere la început de drum și nu ai cunoștințe sau experiență în recrutare și nici resurse pentru a subcontracta un serviciu extern? Ei bine, faci angajările așa cum știi tu mai bine și speri la ce e mai bun. Realitatea este însă că, de multe ori, vei face greșeli la angajare și vei fi foarte interesat de opțiunile pe care le ai în momentul în care realizezi că angajatul nu este ceea ce trebuie. În cele ce urmează vom discuta despre opțiunile de concediere a angajaților. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Nu știi ce afacere să începi și cum? Ce avantaje ai dacă cumperi o franciză

Accountable în Start-up
22 Septembrie 2016 | 29268 | Timp de citire: 4 min.

Achiziționarea unei francize este o modalitate simplă și rapidă de a intra în afaceri. În schimbul achitării unei sume de bani, întreprinzătorul primește acces la modul de lucru, marca comercială, furnizorii și multe alte elemente ale unei afaceri de succes deja existente. Astfel, spre deosebire de un întreprinzător obișnuit, posesorul unei francize are mai puține bătăi de cap, deoarece primește sprijin și know-how de la cel care i-a vândut-o. Este însă obligat și la plata unei redevențe periodice, adică să cedeze o parte din câștigurile sale viitoare. Exemple de francize de succes la noi țară sunt McDonald’s, ING Bank, Diverta, Fornetti, Pizza Hut, Subway, 5asec, Chopstix, Oro Toro sau Il Passo. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Soluții pentru finanțarea afacerii tale: Leasingul financiar și cel operațional

Accountable în Start-up
20 Septembrie 2016 | 7726 | Timp de citire: 4 min.

Cuvântul „leasing” provine din limba engleză, de la verbul „to lease” (a ceda folosința unui bun în schimbul primirii unei sume de bani). Spre deosebire de închiriere (verbul „to rent” = a închiria), leasingul este un termen folosit și cu referire la bunurile intangibile, cum ar fi aplicațiile pentru computer sau licențele pentru o anumită frecvență radio. Termenul de închiriere se folosește cu precădere în legătură cu bunurile tangibile, cum ar fi imobilele și terenurile. În România, atunci când vorbim despre leasing întâlnim cel mai des utilizarea termenului de leasing auto, care face referire la cedarea folosinței unui autovehicul de către finanțatorul său, o societate de leasing - instituție financiară nebancară (IFN) al cărei obiect de activitate este tocmai acesta: finanțarea achizițiilor de autovehicule al căror drept de utilizare îl cedează celor interesați. Citește articolul