avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 929 soluții astăzi
Forum Discuţii diverse Lumea în care trăim Predarea teoriei evolutiei in scoli
Discuție deschisă în Lumea în care trăim

Predarea teoriei evolutiei in scoli

De vreo 4 ani biologia se invata in scolile din Romania fara sa fie predata teoria sintezei evolutioniste moderne. Problema aceasta e cat se poate de serioasa pentru ca, pe de o parte, religia este materie obligatorie, iar pe de alta parte, pentru ca singura teorie stiintifica despre aparitia omului este ignorata de scolarii romani. Probabil ca peste cativa ani vor urma excluderea din manualele de fizica a teoriilor despre originea pamantului, predarea sistemului geocentric etc.
Ah, sa nu uit! Cred ca suntem singura tara din Europa in care NU se preda teoria evolutionista in scoli.
Cateva regului: Discutia este despre un set de reguli care sa asigure educatia echilibrata, nu despre Darwin. Nu vreau sa discutam despre corectitudinea evolutionismului aici pentru ca nu suntem biologi. Vreau sa discutam despre faptul ca traim intr-o tara in care politicienii se alarmeaza daca afla ca o buna parte din apa e formata de hidrogen si exclud teoriile stiintifice din scoli.
Evolutionismul este stiinta iar predarea unei teorii stiintifice in scoli este buna si depinde de vointa politica si de ceea ce ne dorim noi privitor la educatia copiilor nostrii, bineinteles.



Rezolutia CE 1580/2007 - pericolul religiei in scolile publice


Science and belief must be able to coexist. It is not a matter of opposing belief and science, but it is necessary to prevent belief from opposing science.

Stiinta si credinta trebuie sa coexiste Nu este o problema de opozitie intre stiinta si credinta ci de necesitatea de a preveni ca credinta sa se opuna stiintei.
=D>


Nevertheless, the Parliamentary Assembly is worried about the possible ill-effects of the spread of creationist ideas within our education systems and about the consequences for our democracies.

Cu toate acestea Adunarea Parlamentara este ingrijorata de posibilele efecte negative ale imprastierii ideilor creationiste in interiorul sistemului de educatie si de consecintele asupra democratiei.



19. The Parliamentary Assembly therefore urges the member states, and especially their education authorities to:
Ca urmare, Adunarea Parlamentara indeamna statele membre si in special autoritatile din domeniul educatiei sa:
19.1. defend and promote scientific knowledge;
Apere si sa promoveze cunoasterea stiintifica
19.2. strengthen the teaching of the foundations of science, its history, its epistemology and its methods alongside the teaching of objective scientific knowledge;
sa stimuleze invatarea bazelor si istoriei stiintei si epistemologia acesteia impreuna cu metoda stiintifica si cunoasterii stiintifice obiective
19.3. make science more comprehensible, more attractive and closer to the realities of the contemporary world;
sa faca stiinta mai usor de inteles, mai atractiva si mai apropiata de realitatea lumii contemporane
19.4. firmly oppose the teaching of creationism as a scientific discipline on an equal footing with the theory of evolution and in general the presentation of creationist ideas in any discipline other than religion;
sa se opuna ferm invatarii creationismului ca disciplina stiintifica ori pe picior de egalitate cu teoria evolutiei si, in general, prezenta ideilor creationiste in orice alta disciplina afara de religie
19.5. promote the teaching of evolution as a fundamental scientific theory in the school curriculums.
sa promoveze predarea evolutionismului ca teorie fundamental stiintifica in curriculumul scolar
20. The Assembly welcomes the fact that 27 academies of science of Council of Europe member states signed, in June 2006, a declaration on the teaching of evolution and calls on academies of science that have not yet done so to sign the declaration.
Adunarea primeste cu bucurie faptul ca 27 de academii de stiinta dintre statele membre ale consiliului au semnat in iunie 2006 o declaratie cu privire la invatarea teoriei evolutiei si invita academiile care nu au semnat inca aceasta declaratie sa faca acest lucru.


[ link extern ]
si
[ link extern ]

Teoria evolutiei nu este doar raspunsul stiintific la intrebarea: "Cum a aparut omul?" ci priveste absolut toate aspectele vietii. Negarea teoriei evolutiei pentru motive absolut ridicole prezinta un pericol major pentru viitorul societatii noastre. Cum putem dezvolta un sistem educational sanatos si stimula curiozitatea si cautarea adevarului invatand copiii sa creada lucruri nedovedite si nedovedibile si sa nege adevarul stiintific? Ce fel de medici, biologi, ingineri, chimisti fizicieni si ganditori rationali vor deveni ei daca-i invatam sa nege adevarul pentru simplul motiv ca teoria evolutiei speciilor nu e la fel de dragalasa si usor de povestit in 10 propozitii ca basmele despre Adam & Eva si sarpele vorbitor?
Ultima modificare: Sâmbătă, 2 Martie 2013
Adalbert Gabriel Gazdovici, Avocat
ingineri, medici, biologi, ingineri, chimisti, fizicieni care cred in lucruri nedovedite si nedovedibile... n-au cum sa fie ganditori rationali...

da' domnu', o fi ganditor rational?:rolleyes:

"Am convingerea ca ceva acolo exista, ceva deasupra noastra."

[ link extern ]
[ link extern ]
"
Termenul s-a răspândit mai ales în legătură cu sistemele digitale, dar domeniul este mult mai larg: cibernetica se ocupă de modul în care un sistem (digital, mecanic, biologic) prelucrează informațiile și reacționează la acestea; cibernetica se ocupă și de modul în care sistemele se modifică sau permit modificări pentru a-și optimiza acțiunile.
O altă definiție: Cibernetica este disciplina care studiază comunicațiile și controlul între diferitele subsisteme ale unui organism viu sau ale unei mașini construite de om.
Încă o definiție, cu un conținut filozofic mai profund, a fost sugerată în 1958 de Louis Couffignal, unul dintre pionierii ciberneticii din anii 1930, care considera cibernetica drept „arta de a realiza eficiența acțiunii”.
Cibernetica se ocupă cu studiul sistemelor. Principala sa componentă este feedbackul."

evolutionismul, de la trecut la zi desi are alt obiect,genetica a confirmat de la minus ( azi ) la trecut, pana acum...

[ link extern ]

asta asa ca idee

restul, deplinatatea a ceea ce e azi, ca sa zic asa, urmeaza sa aflam..insa cand vom fi in cunostinta a ceea ce azi ne intrebam atunci vom avea alte si alte variabile..Este ceea ce azi incearca religia sa faca...sa tina pasul cu stiinta

zic si eu
Ultima modificare: Duminică, 3 Martie 2013
ContSters267790, utilizator
doream sa arat ca degetul creste cat creste la fiecare specie...la fel, si asta este explicat stiintific ( genetic...pt ca altfel ar creste degetul la fiecare individ din specie diferit, nu ar sti cand sa se opreasca cresterea:D) si nu are legatura cu specia din care provine degetul, fiind la fel per individ/specie... sau cu credinta fiecaruia
@milikka
Interesanta contributia ta despre cresterea degetelor insa, fara a divaga, chestiunea aceasta despre lungimea digitus tertius manus mi se pare marginala fata de consecintele intelegerii si importanta predarii teoriei evolutiei speciilor. Nu de alta dar n-as vrea ca fiul meu sa mearga la scoala cu convingerea ca degetul mijlociu este important pentru ca creste mai mare decat celelalte degete si sa il arate, ca dovada, profesorului de biologie in loc sa-i zica lectia despre vertebrate.
Parerea mea.

Alte discuții în legătură

In ro, statul e separat de biserica?! trope_doi trope_doi Primind o invitatie la \"inaugurarea” \"Anului Darwin”, am aflat ca [u]in RO nu se preda in scoli teoria evolutionista... Chiar e adevarat[/u]?! Nu ... (vezi toată discuția)
Satanism handsu handsu Intrucat @ teufelssohn a expus sub titlul Legalizarea consumului de droguri si a prostitutiei - argumente pro si contra pozitia sa laudatoare despre ... (vezi toată discuția)
Icoanele in scoala ioanna8634 ioanna8634 imi cer scuze ca nu am ales categoria potrivita..nu am gasit ceva legat de culte. as dori sa stiu daca in momentul actual icoanele sunt interzise in ... (vezi toată discuția)