Of si vai de educatia civica pe care o primesc copiii la scoala. Postez tot aici pentru ca initiatorul topicului a scris la inceput:
Discutia este despre un set de reguli care sa asigure educatia echilibrata, nu despre Darwin.
Autoarea manualului
Educatie civica de clasa a IV-a nu face diferenta intre autoritatile publice locale, autoritatile publice si institutii iar copiii invata ca localitatea lor este condusa de primar, politisti, medici, preoti si directorii de scoli.
La lectia
Relatii cu diferite autoritati sunt 3 poze explicative:
- un copil in fata unui politist
- un copil in fata unui preot
- 2 copii in fata unei usi pe care scrie Director (banuiesc ca este a directorului scolii).
In intrebarile de la sfarsitul lectiei exista si aceasta intrebare:
4. Ce rol au preotii intr-o comunitate? De ce?
Fisa de lucru a lectiei respective plaseaza biserica, spitalul si scoala in randul autoritatile locale:
Cunosti numele autoritatilor din localitatea ta?
Si sunt 5 cercuri in care copiii trebuie sa completeze nume de (in ordine): politisti, directorul scolii, primar, medic, preoti.
Urmatoarea cerinta de pe fisa este
Scrie care este rolul autoritatilor locale, si in aceeasi ordine copiii au de completat pe o linie punctata rolurile politistului, primarului, directorului, medicului si preotului.
De ce invata copiii ca persoanele importante ale comunitatii sunt autoritati locale? Nu am raspuns la intrebarea asta.