avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 835 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Ajutor!Statul Norvegian incearca sa-mi ia copilul prin ...
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Ajutor!Statul Norvegian incearca sa-mi ia copilul prin abuz!

Statul Norvegian ma ameninta ca daca tatal, ,nu este de acord ca fiul nostru sa se intoarca in Romania cu mine,nu voi putea sa i-mi iau copilul cu mine inapoi in tara nici daca am o hotarare de incredintare/suplinire acord, definitiva si irevocabila ,apostilata ...emisa de o instanta din Romania ,pentru ca ei au o lege in acest sens ..care este mai presus de o simpla decizie data de un tribunal romanesc.
Logic ar fi sa existe reciprocitate si in recunoasterea hotararilor date de instante si in privinta legilor legate de familiei cu minori, si sper ca exista!
Daca aveti informatii mai precise legate de subiect,v-as ruga frumos sa ma ajutati cu un raspuns.
Sunt din ce in ce mai disperata de spaima acestei tari,Norvegia!!!
Eu am un caz asemanator cu Germania.
Problema este ca omul imi omoara clienta daca ii ia copilul.
Nu justitia ar constitui problema.
Problema mea este ca nu cunosc dreptul german si daca ar fi recunoscuta hotararea fara citare.
Mai toti mi-au zis sa incerc dar mai ma gandesc.Am ordonanta cu citare pe rol dar a angajat avocati cu relatii si se pot descurca sa amane...ca nu e greu...

Exista ordonanta cu citare si mai departe intelegeti ce se poate face...

Ordonanta fara citare poate fi u probleme dar daca exista ordonanta cu citare...
I-am spus sa consulte un avocat german dar nu s-a procedat asa ...si nu stiu ce sa fac...
In Germania legea nu e ca in Norvegia dar fara citare e posibil sa exist

e probleme...ca altfel nu cred ca ar fi existat probleme deosebite...

In acest caz cu.Norvegia mama minorului este perfect sanatoasa dar stresul cauzat de despartirea de minor e normal sa o afecteze...cum este orice mama care isi iubeste copilul...

Cat priveste baza legala o constituie invocarea CEDO direct in dreptul norvegian.
Ultima modificare: Marți, 2 Octombrie 2012
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat
Nu am inteles nimic din mesajul anterior. Oricum, decat sa se lupte cu morile de vant, cu ce e drept, cu florile de primavara, mai bine se adapteaza la situatie si-si vede interesul, se concentreaza pe a-si aduce copilul in tara cu mijloacele posibile de acolo de unde e. ca dureaza 3 sau 5 ani, asta e.

MAE si ambasada ce sa faca, sa interfereze cu justitia norvegiana si sa le spuna ca trebuie executata o hotarare care, probabil, dupa dreptul lor nu ar fi de recunoscut? E o naivitate sa creada cineva asa ceva.
Ca sa nu spun ca tot 3 sau 5 ani se va lupta impotriva unui sistem care o va obosi, poate infrange sau nu, dar cert e ca va ajunge suparata mereu, frustrata de pierderea bataliilor si copilul va simti din plin aceste efecte.
Ce sfaturi juridice sa dam, ca nici la intrebari nu ne raspunde doamna. Sfaturile juridice nu le-a ascultat, trebuie sa dam numai sfaturile pe care vrea sa le auda, asta ar insemna sa mint.

Doamna il asculta numai pe dl. Lascoschi care bate apa-n piua cu niste legi fara sa aiba habar ce contin ele si ce articole se aplica... nu poate exemplifica exact ce il iontrebam juridic ca nu are habar decat sa vorbeasca adaptat la ce vrea userul sa auda: eu pot, eu fac... dar naiba stie ce!
Am incetat pentru cateva zile sa mai raspund pe acest topic si am stat doar sa citesc opiniile celorlalti.

@Av. Laconschi

IŽn primul rand eu suspectez caƒ dvs. doriti să fit›i angajat de mama pentru a o reprezenta, des™i s™tit›i foarte bine caƒ dvs. nu putet›i profesa in Norvegia faƒraƒ a fi rezident acolo s™i membru in baroul lor.

În al doilea rând, trebuie să întelegem cu totii faptul că trebuie să facem o diferentă între statele UE, statele EFTA/EEA si statele terte.

În al treilea rând, trebuie să tinem cont de faptul că Norvegia este stat EFTA/EEA si pune în aplicare mare parte din legislatia europeană, dar nu pe toată.

Spre exemplu, doamna avocat AVLIL a mentionat Regulamentul 2201/2003 al Consiliului UE, regulament care se aplică în integralitate în Norvegia. Singurele state care nu o aplică sunt Danemarca, Suedia si Finlanda, ultimele două alegând să aplice Conventia din 6 februarie 1931, conform anexei 6 a regulamentului de mai sus.

Confirmând astfel faptul că Regulamentul 2201/2003 al Consiliului UE este aplicabil în Norvegia si în România, ar fi bine să vedem ce spune acest regulament în privinta competentei instantelor judecătoresti:


Răspundere părintească

Articolul 8

Competentă de fond

(1) Instantele judecătoresti dintr-un stat membru sunt competente în materia răspunderii părintesti privind un copil care are resedinta obisnuită în acest stat membru la momentul la care instanta este sesizată.

(2) Alineatul (1) se aplică sub rezerva dispozitiilor articolelor 9, 10 si 12.

Articolul 9

Mentinerea competentei fostei resedinte obisnuite a copilului

(1) În cazul în care copilul se mută în mod legal dintr-un stat membru în altul si dobândeste o nouă resedintă obisnuită, instantele judecătoresti din statul membru al fostei resedinte obisnuite a copilului îsi păstrează competenta, prin derogare de la articolul 8, pe o perioadă de trei luni de la mutare, pentru modificarea unei hotărâri privind dreptul de vizită pronuntată în acest stat membru înainte de mutarea copilului, în cazul în care titularul dreptului de vizită în temeiul hotărârii privind dreptul de vizită continuă să locuiască în mod obisnuit în statul membru al fostei resedinte obisnuite a copilului.

(2) Alineatul (1) nu se aplică în cazul în care titularul dreptului de vizită mentionat la alineatul (1) a acceptat competenta instantelor judecătoresti din statul membru în care copilul are noua sa resedintă obisnuită prin participarea la o procedură în fata acestor instante fără a le contesta competenta.

Articolul 10

Competenta judecătorească în cazuri de răpire a copilului

În caz de deplasare sau de retinere ilicită a unui copil, instantele judecătoresti din statul membru în care copilul îsi avea resedinta obisnuită imediat înaintea deplasării sale sau a retinerii sale ilicite rămân competente până în momentul în care copilul dobândeste o resedintă obisnuită într-un alt stat membru si până când

(a) orice persoană, institutie sau alt organism căreia/căruia i-a fost încredintat copilul consimte la deplasarea sau retinerea acestuia

sau

(b) copilul a locuit în acest alt stat membru o perioadă de cel putin un an după ce persoana, institutia sau orice alt organism căreia/căruia i s-a încredintat copilul a avut sau ar fi trebuit să aibă cunostintă de locul în care se afla copilul, până când copilul s-a integrat în noul său mediu si până când a fost îndeplinită cel putin una dintre următoarele conditii:

(i) în termen de un an de când cel căruia i s-a încredintat copilul a avut sau ar fi trebuit să aibă cunostintă de locul în care se afla copilul, nu s-a depus nici o cerere de înapoiere la autoritătile competente ale statului membru în care copilul a fost deplasat sau retinut;

(ii) a fost retrasă o cerere de înapoiere înaintată de cel căruia i s-a încredintat copilul si nu s-a depus nici o nouă cerere în termenul stabilit la punctul (i);

(iii) o cauză solutionată de o instantă judecătorească din statul membru în care copilul îsi avea resedinta obisnuită imediat înaintea deplasării sale sau retinerii sale ilicite a fost închisă în conformitate cu articolul 11 alineatul (7);

(iv) o hotărâre de încredintare care nu implică înapoierea copilului a fost pronuntată de instanta judecătorească din statul membru în care copilul îsi avea resedinta obisnuită imediat înaintea deplasării sau retinerii sale ilicite.

Articolul 11

Înapoierea copilului

(1) În cazul în care o persoană, institutie sau orice alt organism căruia/căreia i s-a încredintat copilul solicită autoritătilor competente dintr-un stat membru să pronunte o hotărâre judecătorească pe baza Conventiei de la Haga din 25 octombrie 1980 asupra aspectelor civile ale răpirii internationale de copii (denumită în continuare "Conventia de la Haga din 1980") în vederea obtinerii înapoierii copilului care a fost deplasat sau retinut ilicit într-un alt stat membru decât statul membru în care copilul îsi avea resedinta obisnuită imediat înainte de deplasarea sau de retinerea sa ilicită, se aplică alineatele (2)-(8).

(2) La aplicarea articolelor 12 ?i 13 din Conventia de la Haga din 1980, se asigură posibilitatea de ascultare a copilului în cadrul procedurii, cu exceptia cazului în care aceasta este necorespunzătoare în conformitate cu vârsta sau gradul său de maturitate.

(3) O instantă sesizată cu o cerere de înapoiere a unui copil prevăzută la alineatul (1) actionează cu celeritate în cadrul procedurii privind cererea, utilizând procedurile urgente prevăzute de dreptul intern.

Fără a aduce atingere primului paragraf, instanta judecătorească pronuntă hotărârea, cu exceptia cazului în care aceasta se dovedeste imposibilă din cauza unor împrejurări exceptionale, în cel mult sase săptămâni de la sesizarea sa.

(4) O instantă judecătorească nu poate refuza înapoierea copilului în temeiul articolului 13 litera (b) din Conventia de la Haga din 1980 în cazul în care se stabileste că s-au luat măsuri corespunzătoare pentru a asigura protectia copilului după înapoierea sa.

(5) O instantă judecătorească nu poate refuza înapoierea copilului în cazul în care persoana care a solicitat înapoierea copilului nu a avut posibilitatea să fie ascultată.

(6) În cazul în care o instantă judecătorească a pronuntat o hotărâre de neînapoiere în temeiul articolului 13 din Conventia de la Haga din 1980, instanta trebuie să transmită de îndată, fie direct, fie prin intermediul autoritătii sale centrale, o copie a hotărârii judecătoresti de neînapoiere si adocumentelor pertinente, în special un proces-verbal al sedintelor instantei competente sau autoritătii centrale din statul membru în care copilul îsi avea resedinta obisnuită imediat înaintea deplasării sale sau retinerii sale ilicite, în conformitate cu dreptul intern. Instanta trebuie să primească toate documentele mentionate în termen de o lună de la data hotărârii de neînapoiere.

(7) Cu exceptia cazului în care instantele judecătoreswti din statul membru în care copilul îsi avea resedinta obisnuită imediat înainte de deplasarea sa sau de retinerea sa ilicită au fost deja sesizate de una dintre părti, instanta judecătorească sau autoritatea centrală care primeste informatia mentionată la alineatul (6) trebuie să o notifice părtilor si să le invite să prezinte observatii instantei, în conformitate cu dreptul intern, în termen de trei luni de la data notificării, pentru ca instanta judecătorească să examineze problema încredintării copilului.

Fără a aduce atingere normelor în materie de competentă prevăzute de prezentul regulament, instanta judecătorească închide cauza în cazul în care nu a primit nici o observatie în termenul prevăzut.

(8) Fără a aduce atingere unei hotărâri de neînapoiere pronuntate în conformitate cu articolul 13 din Conventia de la Haga din 1980, orice hotărâre ulterioară prin care se dispune înapoierea copilului, pronuntată de o instantă competentă în temeiul prezentului regulament, este executorie în conformitate cu capitolul III sectiunea 4, în vederea asigurării înapoierii copilului.

Articolul 12

Prorogare de competentă

(1) Instantele judecătoresti din statul membru care exercită competenta în temeiul articolului 3 cu privire la o cerere de divort, de separare de drept sau de anulare a căsătoriei sunt competente în orice chestiune privind răspunderea părintească în legătură cu această cerere atunci când

(a) cel putin unul dintre soti exercită răspunderea părintească fată de copil

si

(b) competenta instantelor a fost acceptată expres sau în orice alt mod neechivoc de către soti si de către titularii răspunderii părintesti, la data sesizării instantei judecătoresti, iar aceasta este în interesul superior al copilului.

(2) Competenta acordată la alineatul (1) încetează de îndată ce

(a) hotărârea de admitere sau de respingere a cererii de divort, de separare de drept sau de anulare a căsătoriei dobândeste autoritate de lucru judecat;

(b) în cazul în care o procedură privind răspunderea părintească este pe rolul unei instante la data prevăzută la litera (a), de îndată ce hotărârea privind răspunderea părintească dobândeste autoritate de lucru judecat;

(c) în cazurile prevăzute la literele (a) ?i (b), de îndată ce procedura a încetat dintr-un alt motiv.

(3) Instantele judecătoresti dintr-un stat membru sunt competente, de asemenea, în materie de răspundere părintească în alte proceduri decât cele mentionate la alineatul (1) atunci când

(a) copilul are o legătură strânsă cu acest stat membru, în special datorită faptului că unul dintre titularii răspunderii părintesti îsi are resedinta obisnuită aici sau copilul este resortisant al acestui stat membru

si

(b) competenta instantelor a fost acceptată în mod expres sau în orice alt mod neechivoc de către toate părtile la procedură la data sesizării instantei, iar competenta este în interesul superior al copilului.

(4) În cazul în care copilul are îsi are resedinta obisnuită pe teritoriul unui stat tert, care nu este parte contractantă la Conventia de la Haga din 19 octombrie 1996 privind competenta, dreptul aplicabil, recunoasterea, executarea si cooperarea în materia răspunderii părintesti si a măsurilor de protectie a copiilor, competenta bazată pe prezentul articol se consideră a fi în interesul copilului, în special atunci când o procedură se dovedeste a fi imposibilă în respectivul stat tert.


Am transpus si restul articolelor pentru că se vorbeste si despre plecarea din Norvegia, actiune pe care nu o sustin având în vedere situatia expusă.

În al treilea rând, trebuie să retinem că o sentintă judecătorească norvegiană bazată pe o prevedere legală care nu ar avea corespondentă în legislatia românească ar fi recunoscută de instanta românească. Trebuie mentionat aici si că România este parte a Conventiei de la Haga din 1980.

Recomand deci citirea următoarelor ghiduri:
[ link extern ]

[ link extern ]

Pe lângă asta, domnule Lanconschi, tot băteti cu cetătenia peste rezidentă si nu pot întelege de ce. Dacă ati citi reglementările internationale cât si codul de procedură civilă ati sti că nu contează cetătenia, contează rezidenta.
Ultima modificare: Marți, 2 Octombrie 2012
gi-jane2, moderator
Domnule Munteanu eu fac ce fac si iese ca mine in instanta in majoritatea covarsitoare a cazurilor in care inainte de primul termen nici instanta nu isi da seama ca imi va da dreptate.
Judecatorii inteleg si pentru mine asta conteaza.Cu parere de rau ca trebuie sa o spun dar inteleg mult mai bine decat marea majoritate a avocatiilor problemele expuse.
Poate ca avocatii nici nu prea inteleg motivarile judecatorilor si de aceea se plang de justitie.
Avocatura in mod normal nu trebuie facuta asa cum se face in Romania.Sa ai cat mai multe procese pe zi si sa te prezinti ca sa depui numai concluzii scrise si sa se adreseze 3 cuvinte la instanta...


Nu ati inteles se pare faptul ca incalcarea unui drept fundamental prin aplicarea unui text de lege care sa incalce CEDO se sanctioneaza la CEDO.
V-am dat mai multe exemple logice anterior dar vad ca degeaba...
Si in Romania observam toate problemele si se modifica apoi legea...pentru ca era contrara CEDO...

Referitor rezidenta va scapa un lucru dupa parerea mea.
Resedinta minorului nu este obligatorie la tata la tatal sau.

Copilul cetatean roman are si el drepturi fundamentale in afara de mama sa si obligarea unei persoane de alta cetatenie sa ramana pe un alt stat fara a-si putea exprima vointa si sa se sfideze vointa celuilalt parinte cetatean roman constituie o ingerinta...

Ca sa intelegeti mai bine situatia, in acest caz pot exista doua opinii diametral opuse dintre care oricare poate rezista in functie de forta argumentelor.
Daca veti reanaliza ceea ce am scris veti observa ca nu am zis ca bateti campii.Este vorba de o opinie care mie imi pare gresita desi in functie de circumstante nu ar fi imposibil ca instanta sa o ia in seama.
In concret, parerea mea este in sensul ca, ceea ce am aratat si argumentele pe care le gandesc ca punct de plecare sunt mult mai puternice decat argumentele dvs.
In astfel de situatii interpretarea este esenta rezolvarii problemei.

Cat priveste sustinerea dvs. in sensul ca as vrea sa fiu angajat va raspund doar ca este extrem de greu sa fiu angajat in astfel de cauze din motive pe care nu doresc sa le expun...Va spun doar ca eu nu ma bucur sa am cat mai multe delegatii...pentru ca nu este stilul de avocatura care imi place si eu cam fac ce vreau...desi este un lux asa ceva in avocatura......

Va mai anunt ca, avocatul roman nu poate pleda in Norvegia, asa cum ati aratat corect, dar poate formula in scris argumentele sale si sa fie traduse in limba norvegiana.De asemenea, avocatul roman poate fi mandatar neavocat pe teritoriul statului norvegian.
M-ati facut acum sa ma gandesc si la aceste variante...
Poate ca dvs. le-ati gandit inaintea mea si de aceea m-ati suspectat...:)
Ultima modificare: Marți, 2 Octombrie 2012
CLAUDIU LASCOSCHI, Avocat
avocat_lascoschi@yahoo.com a scris:

Referitor rezidenta va scapa un lucru dupa parerea mea.
Resedinta minorului nu este obligatorie la tata la tatal sau.

Copilul cetatean roman are si el drepturi fundamentale in afara de mama sa si obligarea unei persoane de alta cetatenie sa ramana pe un alt stat fara a-si putea exprima vointa si sa se sfideze vointa celuilalt parinte cetatean roman constituie o ingerinta...


Copilul cetățean român are drepturi fundamentale, dar acesta se află sub tutelă, mama de una singură nu are nici un drept în plus față de cele deținute de tată. Drepturile deținute de tată și mamă ca tutori ai copilului sunt egale. Deci plecarea din Norvegia a mamei cu copilul ar viola drepturile tatălui, drepturile la relatiile personale cu minorul, etc. Mama de una singură nu are dreptul de a lua nici o decizie care ar afecta drepturile celuilalt parinte, parasirea tării de către minor ca urmare a vointei mamei încalcă dreptul tatălui de a avea relatii personale directe și perioadice cu minorul.

Constituie și o ingerință ca mama să sfideze voința celuilalt părinte, adică a tatălui.

În privinta rezidentei, copilul a avut și are rezidența în Norvegia, deci instanța competentă rămâne cea din Norvegia, chiar dacă copilul s-ar muta i/legal în România. Atât mama cât și tata locuiesc în Norvegia, au locuit în momentul deschiderii procesului și locuiesc în continuare, deci competența instantei norvegiene nu poate fi contestată de nimeni pe baze solide pentru că i se aruncă în față legislația națională și cea europeană.
Ultima modificare: Marți, 2 Octombrie 2012
Alexandru Munteanu, Avocat

Alte discuții în legătură

Ajutor,sunt in norvegia cu copilul vreau sa ne intoarcem in tara! dismissed dismissed Sunt in Norvegia cu copilul minor. In Romania sunt deja in proces de divort si custodie reprezentata de avocat. Vreau sa ma intorc in Romania cu copilul ... (vezi toată discuția)
Asistenta sociala din norvegia a luat copilul Corbuletz Corbuletz Buna ziua, Va scriu deoarece am un copil cu o fata din america centrala, de care am divortat de comun acord in luna Iulie anul 2014, fiind casatoriti din ... (vezi toată discuția)
Ce drepturi avem bubu.b bubu.b buna asa vrea si eu sa stiu ce drepturi am eu si iubitul meu in norvegia el lucreza si are contrat pe 3 luni dar o sa il prelungesca cand tre cele 3 luni eu nu ... (vezi toată discuția)