Patrick,
am precizat ca in situatia in care in informare constat lipsa de buna credinta.... mare atentie... biroul meu nu este birou de informatii cu publicul....confuzia e la d-voastra nu la noi....informarea are un anumit specific in care si eu ca mediator aflu date despre problema si intentia reala a d-voastra.... si bineinteles ca am si un interes comercial, fiindca biroul de mediator e afacerea mea proprie... timpul meu e la fel de important ca al oricui..... si nu e nici un secret.... mediatorul printre altele trebuie sa determine si intentia reala a partilor.... daca veniti la mine doar ca sa faceti cum ati facut cu concilierea, care a devenit doar o procedura fara efect tocmai datorita faptului ca nu a fost luata in serios, va trebui sa va mai ganditi o data.... obligatia de a participa la informare este a partilor... eu nu sunt obligat sa emit vreun certificat daca nu sunt convins de intentia onesta partilor de a-si solutiona amiabil litigiul....ci doar pentru asi continua litigiul in instanta.... imi pare rau dar v-ati facut socotelile gresit.... si pe langa asta am dreptul prin lege sa selectez cauzele care le iau in mediere... si in informare....de asemenea la mine in birou eu sunt cel stabilesc regulile de desfasurare a discutiilor indiferent in ce faza sunt... asa ca .... mutt succes in informare :D
Până la urmă aceste certificate vor fi niște formulare care se vor ridica de la birourile de mediatori, iar pentru a putea scoate un ban din această activitate, mediatorii vor taxa copia xerox a „formularului” de vreo 10 ori mai mult decât e o copie xerox la orice birou de copiere... și cu asta... se cam termină „informarea”. Va fi doar o „hârtie” în plus de care are nevoie omul pt a merge la instanță.
Cei care sunt cu adevărat interesați de mediere vor veni la mediator fără nici o „informare” obligatorie iar ceilalți vor veni și vor „cumpăra” formularul respectiv, făcut la copiator și completat cu datele solicitantului. :)
În exercitarea profesiei, mediatorii au obligatia sa respecte hotarârile Consiliului de Mediere.
Mediatorul trebuie sa adopte un comportament apt de a contribui la cresterea prestigiului profesiei. Pentru aceasta el trebuie sa fie devotat profesiei, sa-si îmbunatateasca tehnicile si practicile profesionale, urmând în acest scop cursuri de formare continua. Mediatorul trebuie sa se asigure ca personalul angajat sau administrativ necesar activitatii de mediere respecta deontologia si secretul profesiei.
Toti mediatorii, astfel cum sunt definiti în continutul legii, trebuie sa se abtina, chiar în afara exercitarii profesiei, de la orice încalcari ale legilor, regulamentelor si regulilor profesiei, si de la orice actiuni contrare impartialitatii, independentei si onoarei profesiei, susceptibile sa aduca stirbire demnitatii acesteia, adica probitatii profesionale.
Mediatorul este autorizat sa informeze publicul despre serviciile pe care le ofera, cu conditia ca informatia sa fie fidela, veridica si cu respectarea secretului profesional, a altor principii esentiale ale profesiei si a regulilor de publicitate stabilite prin norme aplicabile profesiei.
Mediatorul va evita sa faca mentiuni care sa aduca atingere intereselor altor practicieni în mediere.
Practicienii în mediere îsi datoreaza amabilitate si respect reciproc. Acestea exclud vulgaritatea si manifestarile necuviincioase. Ei trebuie sa se abtina de la orice atitudine jignitoare ori imputari rau voitoare, în general sa se abtina de la orice actiune susceptibila de a aduce daune altor colegi mediatori.
Multe lucruri nu fac bine profesiei de mediator inclusiv parerea eronata ca mediatorul este obligat sa faca informare si sa elibereze certificate...e parerea mea intr-adevar si in biroul meu eu fac regulile chiar daca unora nu le convine...