avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 502 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Aș vrea să știu detalii despre contractele de ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Aș vrea să știu detalii despre contractele de muncă ale administratorului și ale altor angajați din Asociația de Proprietari. Cine mi le poate da?

Cum pot afla detalii despre contractele de muncă ale administratorului și ale altor angajați din Asociația de Proprietari, știind că eu sunt membru proprietar care le plătește salariile și impozitele și am dreptul să știu dacă avem angajați legali și ce salarii au, pentru că niciodată nu ni s-au afișat la Aviziere, să știm pe cine și cu cât plătim ? Cei de la I.T.M. ne vor da ceva detalii despre aceste contracte, dacă facem o cerere către ei ?
Ultima modificare: Joi, 7 Iunie 2018
Manuela Rășină, administrator
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 06:37, 12 Noiembrie 2018
3 din 3 utilizatori consideră
acest răspuns util
Cf legii pe care o stiti, actele asociatiei se pot consulta la cerere de catre orice locatar. Pasii sunt urmatorii:
1) faceti cerere scrisa in dublu exemplar pe care i-o inmanati presedintelui, pe una dintre ele trebuie sa semneze ca a luat la cunostinta; specificati in cerere termenul in care vreti sa vi se puna la dispozitie actele, cu mentiunea ca daca nu vi le pune la dispozitie in termenul cerut, le veti cere prin hotarare judecatoreasca
2) daca nu vi le pune la dispozitie, il dati in judecata pe presedinte in temeiul art 10 din legea 230/2007

Procesul este unul simplu, nu va speriati ca ar dura prea mult pt ca speta este f simpla: cereti instantei sa oblige paratul sa va puna la dispozitie actele cerute, mai mult de un termen nu ar trebuie sa fie, pt ca presedintele nu va avea nici un argument in favoarea sa. El este obligat de lege sa permita locatarilor consultarea oricaror acte ale asociatiei.

Nu exista "sefii asociatiei", exista un presedinte, el este singurul care reprezinta asociatia in relatiile cu tertii si cu proprii locatari. Restul sunt angajati sau colaboratori, subordonati asociatiei, deci implicit dv.

Mai exista posibilitatea ca presedintele sa fie demis, in cadrul unei A.G extraordinare, convocata de 20% din nr total al membrilor asociatiei. Daca credeti ca situatia este cunoscuta macar de 20% dintre acestia si sunt la fel de nemultumiti ca si dv, faceti un comitet de initiativa, strangeti semnaturi de la 20% si tineti A.G. Ulterior, daca reusiti sa-l demiteti si nu va da actele si stampila asociatiei, il dati in judecata. Dar mai intai informati in scris toti locatarii despre situatiile ilegale si abuzurile din cadrul asociatiei, Puneti aceste informari in cutiile lor postale. Asa am procedat eu si am reusit sa-l demitem pe fostul presedinte. I-am demascat abuzurile si "invartelile" pe care vroia sa le faca in bloc si lumea s-a intors impotriva lui.

Primaria nu face absolut nimic, degeaba exista un serviciu de relatii cu asociatiile de proprietari.

Puteti cere insa primariei sa va confirme daca administratorul are sau nu atestat de administrator. Daca nu are atestat, nu are dreptul sa exercite profesia.
Ultima modificare: Sâmbătă, 9 Iunie 2018
prettydaniola, utilizator
Știu că sunt multe spețe prin care șefii Asociațiilor pierd fără dubii procese cu Obligația de a Face, pentru a ne da accesul la actele Asociației.
Dar avem alte procese, cu alt obiect de judecată, și ne-ar folosi să aflăm cât mai repede detalii pentru a putea acuza pe acești infractori care n-au nici contractele legale (le zic infractori pentru că au dosare penale, unul deschis în Iunie 2014, deja finalizat la Parchet cu fapta penală de Delapidare de aproximativ 54.000 de lei - așa zic Experții Contabili Judiciari).
Eu zic că refuzul lor de a ne prezenta ORICE ACT AL ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI ne încalcă Dreptul la Apărare din Constituție, dar și Dreptul la Informație.
Ce ziceți, am dreptate că dacă nu am toate elementele infracțiunilor lor, nu mă pot apăra, pentru a stabili adevărul în speța noastră, cu toate Înscrisurile existente la sediul acestei Asociații „fantomă”, care n-are nici măcar un sediu legal, real și actual și nici măcar o conducere aleasă legal și statutar, aceasta fiind pasibilă de dizolvare (desființare) de fapt și de drept (fără a se ajunge la votul proprietarilor în cadrul unei Adunări Generale), deoarece și-a încălcat scopul existenței ei ca persoană juridică ne-patrimonială ?
Sunt lucruri extrem de grave în Asociația nostră, de mi-ar trebui 2 zile continuu, să arăt putregaiul de aici, dar mă rezum să discut doar subiectul acestui Topic deschis ieri, referitor la altă modalitate mai rapidă de a vedea contractele celor din Asociația noastră, posibil cu ajutorul I.T.M. !
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
"Dar avem alte procese, cu alt obiect de judecată [...}" fiecare proces cu speta lui. Ce alte procese aveti pe rol?

Celelalte procese au legatura cu neprezentarea actelor solicitate? Daca nu, tb proces separat.

Presupuneti ca nu au ctr legale sau stiti sigur? Ce intelegeti prin contracte "ilegale"? ctr nu pot fi ilegale daca sunt inregistrate la ITM. Poate ca nu au ctr, de aceea nu au ce sa va arate. Doar admin daca este pers fizica tb angajat cu c.i.m, pt alte servicii se incheie ctr de prestari servicii, iar pres este remunerat pe baza de ctr de mandat, nu c.i.m.

Inteleg ca la dv se incalca mai multe prevederi ale legii 230/2007.

Comitet executiv aveti? Presedintele este subordonat com ex, el doar propune masuri si com ex aproba. Presedintele are doar rol de reprezentare, el nu are dreptul sa hotarasca nimic de capul lui fara aprobarea com ex.

Trimiteti cate o scrisoare si fiecarui membru de com in care sa-l avertizati asupra posibilelor consecinte pe care le poate suporta daca nu-si indeplineste atributiile. Poate se sperie vreunul si il convinge pe presedinte sa va arate actele.

Cereti com ex si presedintelui caietul de p.v al asoc, in care tb sa apara toate hotararile si deciziile com ex. Daca nu exista, este grav, totul este ilegal., inseamna ca se lucreaza dupa "ureche", la mica intelegere

Daca nu s-au tinut A.G cu anii, nici hotararile com ex nu sunt legale in ceea ce priveste chelt de investitii. Tot ceea ce tine de cheltuieli previzibile tb aprobat de AG, iar com ex duce la indeplinire hotararile AG. Salariile si indemnizatiile se aproba in AG, nu de com ex, Nu se poate ca o mana de oameni sa-si stabileasca ce salarii vor pe spinarea altora. Daca este insa vorba de o avarie care trebuie rezolvata urgent, atunci intervine presedintele sau admin, nu este necesara decizie de com ex.

Admin nu are voie sa faca nici o cheltuiala de investitie fara aprobarea com ex sau a presedintelui. El doar gestioneaza situatiile urgente. Chiar si asa, tb sa anunte presedintele ca va face cheltuiala respectiva. Nu are voie sa-si deconteze benzina sau telefon fara aprobarea A.G.

Nu tot ceea ce nu face admin sau presedintele este infractiune, de unde ati ajuns la concluzia asta? Infractiunea se regaseste in codul penal. Presedintele poate fi actionat in instanta in proces civil pt neindeplinirea atributiilor daca prin aceasta s-au adus prejudicii unor locatari sau asociatiei.

In unele functii este necesar cazierul, nu poti lucra cu bani si bunuri daca esti condamnat pt delapidare, gestiune frauduloasa, evaziune, infractiuni economice in general.

Dreptul la informatie obliga institutiile/autoritatile publice sa informeze cetăţenii asupra treburilor publice şi asupra problemelor de interes personal.

In cazul asoc de propr se aplica art 10 din 230/2007. Daca nu se respecta, se cere in instanta, nu aveti alta solutie, doar n-o sa-l luati la bataie pe presedinte.

"...dacă nu am toate elementele infracțiunilor lor, nu mă pot apăra, pentru a stabili adevărul în speța noastră..." - fara acte nu puteti dovedi nimic, nu puteti merge in instanta fara dovezi, va respinge cererea de la inceput. Ca sa obtineti actele, ori il dati in judecata pe presedinte, ori il demiteti prin A.G.E cu 20% semnaturi pt convocare si atunci veti intra in posesia actelor si daca veti constata gestiune frauduloasa, il dati in judecata.

Nu inteleg cum vine asta "n-are nici măcar un sediu legal" - sediul este adresa blocului! Orice A.P. infiintata prin hotarare judecatoreasca are ca sediu adresa imobilului, Pt infiintare este nevoie de statut si acordul de asociere al proprietarilor. Altfel nu sunteti A.P. si nu aveti personalitate juridica, deci nu se poate vorbi de A.G., presedinte, com ex.

Ce coloane sunt pe tabelul cu cotele de intretinere? se afiseaza si anexele cu explicatiile cheltuielilor? asta este OBLIGATORIU ! Pe anexe tb sa scrie detaliat fiecare cheltuiala si asa vedeti cine primeste salariu si cat. Iar salariul tb aprobat in AG.

La ITM ati putea intreba daca persoanele respective au c.i.m, trimitand o copie dupa cardul dv de identitate ca sa demonstrati ca sunteti locatar in blocul respectiv si vreti sa aflati daca X sau Y are c.i.m. Motivati ca ii suspectati de munca la negru si atat asteapta ITM sa le dea niste amenzi grase. Cenzorul este din bloc sau p.f.a sau firma?

Daca s-au facut matrapazlacuri, raspunde penal si cenzorul, pt ca el are obligatia sa verifice legalitatea actelor.

Mai puteti intreba la ANAF unde se depun declaratiile fiscale daca va poate da informatii cu privire la salarii. Motivati tot asa ca ii suspectati de munca la negru si poate sunt mai cooperanti.

Eu cred ca as face ordine acolo, dar cred ca dv nu stiti sa va folositi de toate parghiile.

Faceti si sesizare la primarie la serviciul de relatii cu A.P., sa le ceara actele, sunt obligati sa le arate primariei. Daca insa functionarii sunt indolenti, ii reclamati la primar. Sau mai bine incercati sa-l contactati personal pe seful de serviciu Relatii cu A.P. In ce sector este asociatia? poate va mai ajut cu o informatie.

Dv veniti cu niste supozitii, dar nici macar nu ati intrebat la ITM si deja presupuneti ca nu o sa va raspunda.

Mie mi se pare destul de simplu de rezolvat aceasta problema, dar dv complicati totul si faceti scenarii.

Studiati deci listele de intretinere, faceti poze la avizier daca nu sunt afisate si anexele explicative.
Ar trebui sa fie o coloana separata pt cheltuieli cu salariile. Solicitati actele pe baza de cerere, cum am scris in postarea anterioara. Nu vi le da, actiune in instanta. Poate cand va vedea cererea de chemare in judecata, o sa vi le arate, caci nu are nici o sansa sa castige un asemenea proces. Mai plateste si cheltuieli de judecata.

Tot cf legii, este obligatoriu ca trimestrial admin sa va dea o informare cu cheltuielile pe fiecare apt, ati primit vreodata asa ceva? Daca nu, dati in judecata admin.

Eu cred ca abuzurile in A.P. apar acolo unde locatarii sunt indolenti, nu isi cunosc drepturile si nu se informeaza asupra obligatiilor pe care le au admin, cenzorul, presedintele, com ex. Tb sa intelegeti ca pres si com ex sunt subordonati A.G, nu pot face ce ii taie capul. Iar daca o hot a AG sau a com ex este contrara legii sau aduce prejudicii unor locatari, poate fi atacata in instanta.
Ultima modificare: Sâmbătă, 9 Iunie 2018
prettydaniola, utilizator
prettydaniola a scris:

Presupuneți ca nu au contracte legale sau știți sigur ? Ce înțelegeți prin contracte "ilegale"? ctr. nu pot fi ilegale dacă sunt înregistrate la ITM. Poate ca nu au ctr., de aceea nu au ce sa va arate. Doar admin dacă este pers fizica tb. angajat cu C.I.M, pt. alte servicii se încheie ctr. de prestări servicii, iar președintele este remunerat pe baza de ctr. de mandat, nu C.I.M.
Trimiteti cate o scrisoare si fiecarui membru de com in care sa-l avertizati asupra posibilelor consecinte pe care le poate suporta daca nu-si indeplineste atributiile. Poate se sperie vreunul si il convinge pe presedinte sa va arate actele.
--------------------------------------------------------
La ITM ați putea întreba dacă persoanele respective au C.I.M., trimițând o copie după cardul dv de identitate ca sa demonstrați că sunteți proprietar în blocul respectiv și vreți sa aflați dacă X sau Y are C.I.M. Motivați că ii suspectați de muncă la negru, și atât așteaptă ITM sa le dea niște amenzi grase.
Mai puteți întreba la ANAF unde se depun declarațiile fiscale dacă va poate da informații cu privire la salarii. Motivați tot asa ca ii suspectați de munca la negru și poate sunt mai cooperanți.
Dvs. veniti cu niste supozitii, dar nici măcar nu ati întrebat la ITM si deja presupuneți ca nu o sa va răspundă.

BRAVO ! Ați atacat exact problemele juridice (mai ales penale) pe care le avem cu acești infractori dovediți (mai ales fosta conducere, care are dosarul penal nr. 2009/P/2014 finalizat după 4 ani, gata de a fi trimis de Parchet la Instanțele Civile, în special pentru fapta penală de Delapidare, de aproximativ 54.000 de lei).
Dar vă voi răspunde mai ales la problema ridicată de mine în acest Topic (ulterior vă voi răspunde la alte probleme) - OBȚINEREA DETALIILOR DESPRE CONTRACTELE DE MUNCĂ ALE ANGAJAȚILOR ASOCIAȚIEI, MAI ALES CELE ALE ADMINISTRATORILOR SUCCESIVI DIN ULTIMII 7 ANI, DEOARECE AM AFLAT CĂ UNII NU AVEAU ATESTAT ACORDAT DE PRIMĂRIE, CONFORM LEGII 230/2007, ART. 54 !
Ce ziceți, nu e ilegal Contractul de Muncă al unui Administrator, dacă acesta n-avea niciun Atestat acordat de Primărie, care este o obligație a angajării lui în orice Asociații ?
Legea 230/2007, art. 54 nu dă dreptul niciunei persoane să fie angajată cu funcția de administrator dacă nu prezintă atestatul dat de Primărie (și să depună o garanție materială), după ce a luat minim nota 7 în urma unui examen organizat de primarul sau de vice-primarul orașului ! ꔚ Art. 54. - (1) Persoanele fizice care au calitatea de Administrator de Imobile sunt atestate de către Primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autorității Administrației Publice Locale, în baza unei Hotărâri a Consiliului Local. (2) Atestatul are drept scop certificarea calităților profesionale ale persoanelor care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor la Asociațiile de Proprietari. *** NOTĂ: Dacă acel fals administrator actual nu e(ra) atestat de Primărie, este evident că nu era certificat pentru funcția de administrator și astfel acesta a uzurpat această funcție, încălcând chiar și Noul Cod Penal, art. 300 !
Eu vreau să nu ajung deocamdată la proces pentru a-mi da contractele Asociației, ci vreau, poate de la ITM sau de la ANAF, să-mi dea informații existente în acele contracte, care nu pot fi informații secrete, știind că ... și eu sunt unul dintre angajatorii asociați și am dreptul de a vedea clauzele din contractele Asociației noastre !
Ultima modificare: Sâmbătă, 9 Iunie 2018
flory_mr, utilizator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Articolul 27 din legea 230/2007: Adunarea generala a proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
d) mandateaza comitetul executiv reprezentat de presedintele asociatiei de proprietari pentru angajarea si eliberarea din functie a persoanei care ocupa functia de administrator imobile sau a altor angajati ori prestatori, in scopul administrarii si bunei functionari a cladirii;

A fost mandatat com ex sa angajeze admin respectv?? probabil ca nu! prin angajarea unui admin care nu indeplineste conditiile legii, sunt complici la abuz in serviciu.

Daca sunteti sigura ca admin nu are atestat, este f grav si va raspunde cine l-a angajat, adica com ex., chiar si cenzorul ca nu a verificat daca are atestat.

Cf Codului Penal din 28.06.2004 publicat in Monitorul Oficial, partea I nr. 575 din 29.06.2004, administratorul de imobile atestat exercita un serviciu de interes public. "Art. 163. - Prin persoana care exercita un serviciu de interes public se intelege orice persoana particulara care exercita o profesie de interes public, pentru care este necesara o abilitare speciala a autoritatilor publice si care este supusa controlului acestora." De aici rezulta si raspunderile pe care le presupune postul de administrator si spsusenie .

PEDEAPSA PENTRU LIPSA ATESTATULUI

Administratorii neatestati care continua sa administreze imobile si dupa data de 31 martie 2004 intra sub incidenta Art. 348 Noul Cod Penal: "Exercitarea, fără drept, a unei profesii sau activităţi pentru care legea cere autorizaţie ori exercitarea acestora în alte condiţii decât cele legale, dacă legea specială prevede că săvârşirea unor astfel de fapte se sancţionează potrivit legii penale, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă."

Scrieți la Primărie să se aplice Legea 230/2007, în special art. 54, 55 și 56, deoarece e o obligație a Primăriei să facă un control real acolo !

(2) Pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv presedintele asociatiei de proprietari, raspund personal sau in solidar, dupa caz, in fata legii si a proprietarilor pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor in mod deliberat.

Daca com ex a stiut ca admin nu are atestat si se dovedeste ca admin a furat, membri com ex pot fi considerati complici la inselaciune, delapidare si pot plati in solidar cu acesta,

Alte discuții în legătură

Administratorul unei asociații e neatestat de primãrie - avem dreptul sã facem o sesizare cãtre i.t.m. ca și ”angajatori” ? asa123 asa123 Ce putem face dacã am aflat de la Biroul Asociații de Proprietari din Primãrie, cã așa-zisul Administrator al A.P. X nu e atestat, dar - și citez pe cei ... (vezi toată discuția)
Refuzul de a prezenta actele asociației, mai ales contractele angajaților... ionica1980 ionica1980 Vă rog să-mi spuneți ce putem face noi, ca proprietari, membri într-o Asociație de Proprietari, dacă avem cazul în care tuturor ni se refuză de către ... (vezi toată discuția)
Verificare asociatie de catre itm eugarizan eugarizan Buna ziua Poate cineva sa mi spuna care este perioada ( zile , saptamani , luni si ma opresc ) cand ITM poate incepe o verificare la o asociatie de ... (vezi toată discuția)