avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 746 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Contractul de muncă și programul de lucru al ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Contractul de muncă și programul de lucru al administratorului de bloc. Administratorii beneficiază de regim special?

In contractul de angajare al administratorului de la noi din bloc este prevazut un program de lucru de 4 ore zilnic, adica 20 de ore saptaminal. Intrebarea mea este daca codul muncii permite ca administratorul sa beneficieze de conditii speciale, adica sa nu afiseze programul de lucru, sa stea tot timpul in casa lui, unde proprietarii il pot suna la usa si sa discute cu administratorul iesit in pijama; si bineinteles ca deschide numai la cine vrea el. Precizez ca exista spatiu destul de mare si amenajat unde doar 2 ore pe saptamina administratorul sta acolo ca sa incaseze banii de intretinere. Ma lamuriti si pe mine daca este respectat contractul lui de angajare referitor la programul de lucru? Administratorii beneficiaza de regim special? In contractul lui de munca nu este precizat nimic in afara celor 4 ore zilnice.
Va multumesc.
Ultima modificare: Sâmbătă, 28 Iulie 2018
Manuela Rășină, administrator
Și mai am o nelămurire, printre multe altele: in situatia in care proprietarii din bloc nu se imuca aproape de loc, pt că au chiriașii și nu ii doare in mod direct, iar restul sunt f bătrîni și aproape senili, ei bine, aici adm. și toată gașca (comitetul executiv și președintele) sint ca pe tarlaua proprie; fac absolut ce vor cu banii unui bloc întreg, iar daca se găsește un singur proprietar conștient de realitatea lucrurilor, nu poate acționa pt că se trezește singur, fara așa zisa majoritate. Nu credeți că această formulă asociatie de proprietari e depășită de vremuri? Cu toată tecnologia actuala, informatica etc... noi ne lăsăm aburiți și furați de niște analfabeți care știu doar sa fure și să ii prosteasca pe iernii care sunt ori prea ocupați, ori prea bătrîni, ori chiriașii neinteresanți... De ce oare nu o fi OBLIGATORIU sa se ocupe niște firme serioase de profesioniști? De zeci de ani, nea Gică și nea Titi ne fura că pe niște prosti. Și nu putem să-i dăm la o parte că nu-i majoritate de voturi. De unde majoritate daca oamenii nu de implica? Cine își mai bate capul cu găștile din administrație? Că e pierdere de timp. Cred că cel mai Simplu pt toți ar fi sa se ocupe in mod obligatoriu, prin lege, firme dpecializate, adică niște profesioniști care răspund în mod profesional la întrebările și nevoile celor care plătesc pt acest serviciu.
Aceste formule învechite și depășite de Asociații de proprietari, in unele cazuri in loc sa ne apere interesele, s-,au transformat în niște grupuri organizate impenetrabile de hoți superspecializati sa prosteasca blocuri intregi iar ei sa se îmbuibe pe spinarea celor care nu au nici timp nici chef să se lupte, mai ales prin tribunale pt drepturile lor. Nu mai le e frica de nimic, nici de controale de la primărie, că "cică" au ei niște cunoștințe pe undeva, s-au pus bine cu cineva... , daca vine control de la ANAF, au facturi megaloastronomice acoperitoare...., iar dacă vine control de ITM zic că au fost plecați cu comisioane și justifica de ce sunt la program numai 2 ore pe saptamina. Ce părere aveți? Mai poate cineva sa ii deranjeze de la furaciuni? Nu credeți că ceva nu merge in aceste formule de asociații de proprietari și legile existente? Un alt exemplu de ineficiența: sint multe cazuri in care cei din Asoc. lasă blocul sa se degradeze f mult, că astfel arata oamenilor cite lucrări sunt necesare și le ia fond de reparatii uriaș. Apoi baga megafacturi acoperitoare pt niște cirpeli de doi bani și iată cum au furat legal zeci și sute de mii de lei de la prosti. De asta spun, că e Ceva ce nu sta in picioare in actuala formulă. Prea multe furaciuni! Ajutati-ne, va rog. Ce putem face? Sint locuințele noastre, banii noștri. Oamenii din ziua de azi nu mai au timp de investigații ale găinăriilor șmecherilor. E nevoie de o metoda eficientă a gestionării blocurilor in mod corect și legal, fara portițe de a se strecura furaciuni și mai ales atît de mari! Va mulțumesc.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Sunt super-încântat de mai toate articolele din noua lege a Asociațiilor, mai ales cele privitoare la obligațiile șefilor și ale angajaților din Asociații, dar și cele privitoare la Adunările Generale, care pot duce foarte ușor la dizolvarea Asociațiilor, mai ales ale celor mai mari de 100 de proprietari, cum e cazul Asociației noastre.
Citez din noua lege a Asociațiilor de Proprietari, care este foarte transparentă la nivelul conducerii Asociației (scuze pentru literele mari, dar am vrut să subliniez astfel articolele mai importante și extrem de utile proprietarilor):
Art.57. - Președintele Asociației de Proprietari are următoarele atribuții:
c) supraveghează şi urmărește corecta punere în aplicare a hotărârilor Adunării Generale, respectarea prevederilor Statutului şi Acordului de Asociere, precum și aplicarea deciziilor Comitetului Executiv;
d) aduce la cunoștință proprietarilor prevederile Statutului şi Regulamentului Condominiului;
e) răspunde în scris la sesizările scrise ale membrilor Asociației în termen de maxim 10 zile;
g) PREZINTĂ SPRE VERIFICARE, LA SOLICITAREA ORGANELOR ABILITATE, TOATE DOCUMENTELE ASOCIAȚIEI, OFERIND TOATE INFORMAȚIILE SOLICITATE;
h) poate propune, în scris, Comitetului Executiv sau Adunării Generale, după caz, măsuri împotriva celor care nu respectă Regulamentul Condominiului, hotărârile şi deciziile Asociației de Proprietari, conform prevederilor legale şi Statutare;
k) ÎNTOCMEȘTE TABELUL CONVOCATOR ȘI AFIȘUL PENTRU AVIZIER PENTRU ADUNĂRILE GENERALE ȘI ASIGURĂ SEMNAREA ACESTUIA DE CĂTRE PROPRIETARI;
l) ASIGURĂ INFORMAREA PROPRIETARILOR CU PRIVIRE LA ORDINEA DE ZI A ADUNĂRILOR GENERALE, CU 10 ZILE ÎNAINTE DE DATA STABILITĂ PENTRU ACEASTA;
m) afișează la Aviziere (...) datele de contact ale administratorului, ale membrilor Comitetului Executiv şi ale cenzorului (ale membrilor comisiei de cenzori, după caz);
n) AFIȘEAZĂ LA AVIZIERE HOTĂRÂRILE ADUNĂRII GENERALE ŞI ALE ȘEDINȚELOR COMITETULUI EXECUTIV ÎN MAXIMUM 7 ZILE DE LA DATA LA CARE AU AVUT LOC ACESTEA;
o) în cazul modificării cadrului legislativ privind Asociațiile de Proprietari, președintele convoacă Adunarea Generală a Asociației de Proprietari pentru modificarea conformă a Statutului Asociației;
r) AFIȘEAZĂ LA AVIZIER LISTA CONTRACTELOR ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI CU FURNIZORII DE UTILITĂȚI PUBLICE, CU ADMINISTRATORUL ŞI CU PERSONALUL ANGAJAT SAU CONTRACTUAL AL ASOCIAȚIEI;
s) AFIȘEAZĂ LA AVIZIER LISTA ȘI DATELE DE CONTACT ALE INSTITUȚIILOR CU ATRIBUȚII DE INSPECȚIE ȘI CONTROL LA CARE POT FI SESIZATE EVENTUALELE NEREGULI LEGATE DE ACTIVITATEA ORGANELOR DE CONDUCERE ALE ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI, ALE ADMINISTRATORULUI.

Textul aflat la literele n), r) și s) este perfect pentru a transparentiza activitatea șefilor de Asociații, care de acum au foarte multe obligații, care dacă nu le vor îndeplini, vor fi dați în judecată !
Este totuși ceva in plus. Si cînd va intra în vigoare noua lege a Asoc. de propr.? Îmi cer scuze pt îndrăzneală, dar mă puteți anunța și pe mine cînd se va întâmpla acest acest lucru? Mulțumesc.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Noua Lege privind înființarea organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor – Legea 196/2018 - va intra în vigoare în termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial.

Alte discuții în legătură

Salarii la o asociatie de proprietari AdaZdravescu AdaZdravescu Va rog sa mi spuneti,intr un bloc cu 300 de apartamente,11 etaje,este normal ca in conducerea Asociatiei sa fie un presedinte,un vicepresedinte,3 cenzori si un ... (vezi toată discuția)
Noi, ca proprietari, avem dreptul să consultăm și să foto-copiem orice contract din asociația de proprietarii, știind ce spune legea nr. 196/2018, art. 28 ? flory_mr flory_mr Noi, ca proprietari, avem dreptul să consultăm și să foto-copiem orice contract din Asociația de Proprietarii, știind ce spune Legea nr. 196/2018, art. ... (vezi toată discuția)
Obligativitatea afisarii raportului pe salariat gabriela constantinescu gabriela constantinescu La asociatia de proprietari este obligatorie afisarea ( eventual la avizier sau in biroul administratorului ) raportului pe salariat? Multumesc (vezi toată discuția)