avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 636 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Contractul de muncă și programul de lucru al ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Contractul de muncă și programul de lucru al administratorului de bloc. Administratorii beneficiază de regim special?

In contractul de angajare al administratorului de la noi din bloc este prevazut un program de lucru de 4 ore zilnic, adica 20 de ore saptaminal. Intrebarea mea este daca codul muncii permite ca administratorul sa beneficieze de conditii speciale, adica sa nu afiseze programul de lucru, sa stea tot timpul in casa lui, unde proprietarii il pot suna la usa si sa discute cu administratorul iesit in pijama; si bineinteles ca deschide numai la cine vrea el. Precizez ca exista spatiu destul de mare si amenajat unde doar 2 ore pe saptamina administratorul sta acolo ca sa incaseze banii de intretinere. Ma lamuriti si pe mine daca este respectat contractul lui de angajare referitor la programul de lucru? Administratorii beneficiaza de regim special? In contractul lui de munca nu este precizat nimic in afara celor 4 ore zilnice.
Va multumesc.
Ultima modificare: Sâmbătă, 28 Iulie 2018
Manuela Rășină, administrator
Eu sunt administrator.Am program 2 ore/zi.La incasari stau 1 ora in fiecare zi de luni.Dupa programul de incasari,mai vin cativa intarziati la mine acasa.Nu e suparare...asa poate omul sa vina...asta e.Mai pandesc unii restantieri cand vin de la servici sa-i intreb daca vor sa plateasca....desi nu este treaba mea sa ma milogesc de ei...
Dar...aproape nu am weekend.Trebuie sa trec toate chitantele in registrul de casa.Sa fac platile la utilitati(sa vedeti ce coada e la Banca Tiriac!!).Sa urmaresc reparatiile facute,sa facem conventiile civile (impreuna cu presedintele) sa le calculam la impozite.Apoi sa bag in calculator consumurile fiecarui ap. - de apa (caldura,cand e cazul).Trecem toate facturile.Calculez toate reparatiile din luna,le impart pe cota parte si le trec la fiecare ap in registrul de reparatii,apoi in calulator in fondul de reparatii.Apoi trimit mail la fiecare proprietar cu ce am scazut luna respectiva din fondul de reparatii...Mai sunt si altele...
Sincer,in noua lege nu vad ceva deosebit...decat ca ce faceam inainte benevol,din bun simt, acum e lege.Dar,cum a dat flory_mr exemplu punctele r si s pentru transparenta....astea mi se par o prostie.Cu ce ajuta proprietarul daca afisez contractul cu Enel?Sau cu Distrigaz?Cat avizierul de mare sa am daca se doreste afisarile tuturor contractelor?

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
important este sa mearga treaba, nu statul la program dupa ceas !
Cornel Vasile a scris:

Dupa promulgare, legea trebuia sa fie trimisa la Monitorul oficial.
Procedura publicării actelor în Monitorul Oficial
[ link extern ]

Să înțeleg că a fost deja publicată legea în Monitorul Oficial ?
Apropo, eu am varianta legii votată de Senat, dar varianta finală a noii Legi a Asociațiilor, promulgată de președintele Iohannis, o are cineva, sau să ne pună un link aici ?
Vă spun, e „criminală” noua lege pentru șefii Asociațiilor, deoarece sunt foarte sigur că nu vor face față obligațiilor de transparentizare totală a activității lor, scrise explicit în noua Lege a Asociațiilor de Proprietari.
După cum spunea „vali m”, sunt și eu curios cum și unde vor afișa șefii Asociațiilor de Proprietari toate datele din art.57 al Legii - și contractele angajaților, și contractele cu furnizorii, și adresa sediului Asociației, și detalii despre contul bancar, plus sumele disponibile de acolo, plus multe altele utile proprietarilor, dar și altora !
BUNĂ MAI E NOUA LEGE ... AȘA AFLĂM ȘI NOI, PROPRIETARII, CARE E ACTIVITATEA ȘEFILOR ȘI A ANGAJAȚILOR ASOCIAȚIILOR NOASTRE !
„Unde-i lege, nu-i tocmeală” !
Ultima modificare: Luni, 30 Iulie 2018
flory_mr, utilizator
Domnule Vali m, Dvs sunteți un adm corect, va faceti treabă și mai trimiți și e- mail la locatari. Dar aici e vorba de ADM și președinte care nu își fac treaba și nu răspund nici macar la cererile scrise ale propr. pt cea maiica informație referitoare la cotele de întreținere. Ce au de ascuns? De aceea e buna noua lege că îi obligă să afișeze tot, pt că noi plătim și trebuie să știm pe ce dăm banii. Apar multe sute le lei la cheltuieli administrative. Cite tone de detergenți se folosesc lunar? E posibil? Dar ce fac? Aduna de pe jos toate bonurile aruncate prin magazine și le pun acolo în contabilitate? Că sa aiba acoperire? Acum înțelegeți de e necesară afișarea ? Avem sute de mii de lei cheltuiți pe reparatii, dar nu se vede nici o reparație in realitate. Facturi or fi, de acoperire. Daca ar fi fost afișate la momentul respectiv, ne-am fi putut da seama daca in acea perioada de lucra la vre-o reparație. Dar după ce trece timpul, e mai greu sa dovedesti. Acum înțelegeți de e buna afișarea?
2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Si uite asa v-ati mai pricopsit cu o problema: unde vor afisa sefii asociatiilor tot ceea ce se cere in noua Lege !!!
Eu mi-aduc aminte ca, atunci cand eram angajat, Regulamentul Intern trebuia afisat la un avizier(asa scria la Lege). Cum acest document continea cau 80-90 pagini, cati metri patrati de avizier trebuia sa construiasca patronul? Atunci s-a luat decizia ca respectivul document sa fie brosat (nu stiu daca zic bine - adica legat ca o carte) si agatat intr-un cui. Cine vrea sa-l citeasca, sa o faca. Puteai sa mergi la biblioteca, puteai sa-l soliciti in varianta electronica.
Probabil ca si la noi se va proceda la fel.
Curios pentru mine, asa cum afirma si @vali m, pe cine ar interesa si ce informatii ar aduce proprietarului, copii ale contractelor cu Enel, Distrigaz, regia de apa-canal sau termoficare, cand aceste contracte sunt contracte cadru, sun postate pe saitul fiecarui furnizor de utilitati si servicii?
Referitor la contractele individuale de munca sau de mandat - probabil ca nu se vor afisa deoarece in toata aceasta poveste, intereseaza doar valoarea acestora, lucru care se poate vedea chiar pe fiecare lista de plata, la cap. salarii si indemnizatii. Nu poate fi nici un secret, nu inteleg de ce tot aud expresia sefii asociatiilor si-au fact salarii de nababi.... Prostii dintr-astea le scornesc doar cei care chiar nu inteleg nimic din activitatea asociatiilor de proprietari, sunt oameni rautaciosi si suspiciosi. In fine, nu insist - cautati-va dreptatea pe unde stiti.
Nu mai vorbesc ca toate datele dintr-un CIM sunt date confidentiale, iar acum cu Protectia datelor cu caracter personal - chiar ca nu avem voie sa le facem publice...
...............................................
Pana una-alta, @gabriela constantinescu, v-ati mai lamurit cu Contractul de muncă și programul de lucru al administratorului de bloc. Administratorii beneficiază de regim special?
Ati observat ce frumos explica @vali m, cam ce se intampla intr-o asociatie? Si stati, ca nu s-a referit decat la o parte dintre activitati. Tot timpul sunt zeci si zeci de alte probleme. Omul nu poate pleca in concediu, nu poate pleca nici in oras ca primeste tot felul de telefoane, ca la unu' nu-i curge apa, ca altuia i s-a infundat conducta de scurgere, ca altul nu se poate odihni deoarece plodul celui de deasupra bate mingea in casa...

Eu va doresc mult succes, sa desfiintati aceasta invechita forma de organizare sau sa o transformati cum doriti.
Ceea ce nu am inteles din mesajele anterioare:
- care este suprafata utila a tuturor apartamentelor din asociatia dvs?
- care este cheltuiala salariala/mp de sup. utila?
In conditiile in care cunosti aceste elemente, poti sa-ti faci o idee despre cat de "umflate" sunt
salariile si indemnizatiile intr-o asociatie.
Daca vreti, pot sa va dau un exemplu de la noi - salariul ingrijitorului de bloc + indemnizatiile conducerii + comisionul administratorului = 0,5848 lei/mp sup. utila. (Vorbesc de zona Moldova de nord -est)
Daca ne uitam in alte zone - Bucuresti, Cluj, Timisoara, acest indicator depaseste cu mult 1,00 leu /mp SU.
Dvs. unde va situati - ca sa vorbim in cunostinta de cauza si sa intelegem si noi!

Alte discuții în legătură

Salarii la o asociatie de proprietari AdaZdravescu AdaZdravescu Va rog sa mi spuneti,intr un bloc cu 300 de apartamente,11 etaje,este normal ca in conducerea Asociatiei sa fie un presedinte,un vicepresedinte,3 cenzori si un ... (vezi toată discuția)
Noi, ca proprietari, avem dreptul să consultăm și să foto-copiem orice contract din asociația de proprietarii, știind ce spune legea nr. 196/2018, art. 28 ? flory_mr flory_mr Noi, ca proprietari, avem dreptul să consultăm și să foto-copiem orice contract din Asociația de Proprietarii, știind ce spune Legea nr. 196/2018, art. ... (vezi toată discuția)
Obligativitatea afisarii raportului pe salariat gabriela constantinescu gabriela constantinescu La asociatia de proprietari este obligatorie afisarea ( eventual la avizier sau in biroul administratorului ) raportului pe salariat? Multumesc (vezi toată discuția)