avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 636 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Contractul de muncă și programul de lucru al ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Contractul de muncă și programul de lucru al administratorului de bloc. Administratorii beneficiază de regim special?

In contractul de angajare al administratorului de la noi din bloc este prevazut un program de lucru de 4 ore zilnic, adica 20 de ore saptaminal. Intrebarea mea este daca codul muncii permite ca administratorul sa beneficieze de conditii speciale, adica sa nu afiseze programul de lucru, sa stea tot timpul in casa lui, unde proprietarii il pot suna la usa si sa discute cu administratorul iesit in pijama; si bineinteles ca deschide numai la cine vrea el. Precizez ca exista spatiu destul de mare si amenajat unde doar 2 ore pe saptamina administratorul sta acolo ca sa incaseze banii de intretinere. Ma lamuriti si pe mine daca este respectat contractul lui de angajare referitor la programul de lucru? Administratorii beneficiaza de regim special? In contractul lui de munca nu este precizat nimic in afara celor 4 ore zilnice.
Va multumesc.
Ultima modificare: Sâmbătă, 28 Iulie 2018
Manuela Rășină, administrator
Domnule Ad Grecu, la noi in bloc conform socotelii Dvs , se plătește de 4 ori mai mult. In plus, sunt obraznici si mai ales cînd ceri orice fell de informație. Fiecare bloc are prb. lui. Daca îmi pierd timpul pe acest forum însemna că am probleme cu asociația; și chiar foarte grave, dar nu e spatiu aici sa le enumăr pe toate. Dar că sa intelegeti, va spun numai citeva; subsolul lăsat 3 ani cu o conductă stricată care inunda la fiecare 2,3 luni cu excremente; terasa și fațada ladate 10 ani cu mari probleme, că s-a inundat pina la 5 etaje de sus în jos și multe balcoane pline de mucegai negru și egrasie pina in sufragerie și dormitoare. Acum înțelegeți de ce mă interesez de îndatoririle și sancțiunile celor din conducerea Asoc?
Doamna,
O parte dintre noi am incercat sa va explicam partea legala, ca sa zic asa, adica cum trebuie sa merga bine aceasta activitate.
Pot de pe acum sa va spun ca daca schimbati conducerea, cu oameni care vor sa faca treaba, o sa reusiti, dar am inteles ca nu aveti sustinere. Atunci, este o vorba: aveti conducatorii pe care ii meritati!
Va doresc mult succes!
Mda....aveti ceva probleme.Ce as face eu in locul dvs? AG.Puteti sa o convocati dvs. Faceti un tabel covocator...scrieti la ordinea de zi alegeri presedinte,comitet.Nu o sa se prezinte locatarii...nu-i nimic.O reconvocati.Puneti afisul peste tot,eventual mergeti cu acel convocator din usa in usa.Sa semneze ca au luat la cunostinta ca va fi AG.Daca vin sau nu,problema lor.La a doua adunare,pot veni 10 oameni.Dintre aia alegeti presedinte ,administrator si cenzor.Apoi afisati la avizier procesul verbal al AG. Cu PV in care este specificat noul comitet,mergeti la furnizori,la banca...peste tot si anuntati noua adresa unde sa primiti facturile.La banca se vor da specimene de semnatura ale noilor alesi.
Presupun ca aveti o asociatie destul de mare...
@vali m,
Stiti care este problema principala in cazul de fata? Nicidecum organizarea unei AG extrordinare, ci pregatirea unor oameni care sa ocupe functiile de conducere. Asadar alti oameni, dar parca "vad" ca in final vor veni aceeasi oameni (vechea structura), se vor alege intre ei. Adica la vremuri noi - tot noi !!!
Trebuiesc purtate discutii serioase cu membrii as. prop., trebuie convinsi ca daca se alege o alta conducere, treburile se vor drege.
Daca nu se poate alege o alta conducere, o sfatuiesc pe autoarea topicului sa procedeze in asa fel incat sa faca parte din com. ex. sau, daca are pregatire economiica, cat de cat, sa faca parte din comisia de cenzori. Sa stie de pe acum ca va avea zile grele. Este necesar sa aiba ajutorul vecinilor, altfel ramane cum am stabilit...
Adam Grecu a scris:
Ceea ce nu am înțeles din mesajele anterioare:
- care este suprafața utilă a tuturor apartamentelor din asociația dvs. ?
- care este cheltuiala salarială/mp de sup. utilă?
În condițiile în care cunoști aceste elemente, poți să-ți faci o idee despre cât de „umflate” sunt
salariile și indemnizațiile într-o Asociație.
Dacă vreți, pot să vă dau un exemplu de la noi - salariul îngrijitorului de bloc + indemnizațiile conducerii + comisionul administratorului = 0,5848 lei/mp sup. utila.
Dacă ne uităm în alte zone - București, Cluj, Timișoara, acest indicator depășește cu mult 1,00 leu /mp SU.
Dvs. unde vă situați - ca să vorbim în cunoștință de cauză și să înțelegem și noi !

Oameni buni, este prea mult să spuneți că un șef sau angajat al unei Asociații trebuie plătit în funcție de numărul proprietarilor sau în funcție de numărul apartamentelor din acea Asociație (Condominiu) !
Dacă e așa, toți ceilalți angajați din România ar trebui plătiți în funcție de numărul clienților cu care interacționează și/sau le prestează servicii.
În ce lege ați văzut că se plătesc salariile celor angajați în Asociațiile de Proprietari în funcție de numărul persoanelor pentru care se zice că lucrează ?
Să nu-mi ziceți că treceți pe la toți cei peste 500 de proprietari și le rezolvați toate problemele ce au legătură cu Asociația, că mă îngrijorez !

De ce să nu fiți plătiți mai ales în funcție de numărul de ore lucrate, pentru că așa e legal și logic să fie plătit un angajat, mai ales în Asociațiile de Proprietari.
Cum poți avea, ca președinte, o indemnizație lunară Netă de 1500-2000 de lei pentru 60 de ore lucrate în fiecare lună, chiar dacă ar fi peste 500 de proprietari în acea Asociație ?
Doar nu vreți să ziceți că acel președinte merge la toți proprietarii și le rezolvă toate problemele din Asociație, pentru a justifica plata lui per proprietate.

Așa, toată lumea care lucrează cu cetățenii, ar trebui să ceară un cuantum (un procent) prin care să fie plătit, nu să facă asta în funcție de numărul de ore lucrate !
De exemplu, șefii ilegali din Asociația noastră, ne-au păgubit en-gros pe listele de plată, ba chiar fosta conducere are finalizat dosarul penal deschis în Iunie 2014, în care s-a găsit mai ales o faptă penală de Delapidare de 55.000 de lei ! CUM SĂ MAI PLĂTIM ÎN CAZUL ĂSTA NIȘTE IMPOSTORI ?
Așa-i că trebuie să-i plătim în funcție de numărul apartamentelor pe toți hoții dovediți de organele judiciare (să nu fiu înțeles greșit ... mă refer la Asociațiile în care șefii și angajații au deja dosare penale) ?
P.S. Aștept răspunsul dvs., să știm și noi baza legală pentru care indemnizațiile dvs. se plătesc cu o anumită sumă sau procent, în funcție de numărul proprietarilor !
Ultima modificare: Marți, 31 Iulie 2018
flory_mr, utilizator

Alte discuții în legătură

Salarii la o asociatie de proprietari AdaZdravescu AdaZdravescu Va rog sa mi spuneti,intr un bloc cu 300 de apartamente,11 etaje,este normal ca in conducerea Asociatiei sa fie un presedinte,un vicepresedinte,3 cenzori si un ... (vezi toată discuția)
Noi, ca proprietari, avem dreptul să consultăm și să foto-copiem orice contract din asociația de proprietarii, știind ce spune legea nr. 196/2018, art. 28 ? flory_mr flory_mr Noi, ca proprietari, avem dreptul să consultăm și să foto-copiem orice contract din Asociația de Proprietarii, știind ce spune Legea nr. 196/2018, art. ... (vezi toată discuția)
Obligativitatea afisarii raportului pe salariat gabriela constantinescu gabriela constantinescu La asociatia de proprietari este obligatorie afisarea ( eventual la avizier sau in biroul administratorului ) raportului pe salariat? Multumesc (vezi toată discuția)